ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Van Eck: بیت کوین “کم نوسان تر از بسیاری از سهام” است

روز جمعه، شرکت مدیریت سرمایه گذاری Van Eck تحقیقات جدیدی منتشر کرد که نشان می دهد نوسانات حرکتی بیت کوین نسبت به یک چهارم تا یک سوم سهام ذکر شده در S&P 500 کمتر است.

در یک پست وبلاگ، ناشر آلمانی محصولات قابل معامله در بورس گفت که اگرچه مدت هاست Bitcoin به عنوان “دارایی نوپا و بی ثبات در خارج از بازارهای سهام و سرمایه سنتی” در نظر گرفته می شود، اما واقعیت نشان می دهد بزرگترین معاملات ارزهای رمزنگاری جهان با نوسانات قابل مقایسه با آن از بزرگترین شرکت ها در جهان کمتر است.

Van Eck گفت بر اساس مبنای سالیانه، ۲۹٪ از سهام S&P 500 نوسانات قیمت ناپایدارتری نسبت به ارز دیجیتال را تجربه کرده اند، در حالی که در بازه زمانی ۹۰ روزه، ۲۲% از سهام ها دارای نوسانات مشابهی بوده‌اند.

این تحقیق قابل توجه است، با توجه به اینکه پیشنهادات شاخص Van Eck عمدتا در یک کلاس دارایی قرار دارد که مدتهاست رقیب بیت کوین محسوب می شود: طلا.

از حدود ۵۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت Van Eck، بیشتر آنها مربوط به صندوق های طلا است و این شرکت هم اولین صندوق سهام طلا را در سال ۱۹۶۸ تاسیس کرد (INIVX) و هم اولین شرکت معدن طلای ETF را که در حال حاضر بسیار محبوب است (GDX).

علیرغم تأکید آنها بر طلا، با این حال Van Eck هرگز از سرمایه گذاری در بیت کوین پشیمان نبوده است. این شرکت در حال حاضر محصولات قابل معامله بیت کوین را به سرمایه گذاران سازمانی خود پیشنهاد داده است و پیش از این درخواست هایی را برای ارائه Bitcoin ETF به SEC ارسال کرده است.

این شرکت همچنین اخیرا گزارشی منتشر کرده و استدلال می کند که سرمایه گذاران سازمانی باید در نظر داشته باشند که بیت کوین را در سبد خود داشته باشند.

شاید، با توجه به موانع نظارتی Van Eck در آخرین فعالیت ETF بیت کوین خود، ممکن است هدف از این آخرین تحقیق کاهش ترس ها و اضطراب های SEC بوده چرا که آنان میل شدیدی به بازگرداندن اوراق بهادار بیت کوین داشته اند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا