ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بیت کوین همچنان در صدر, این بار فتح قله ۱۰,۰۰۰ دلاری

بیت کوین توانست بعد از چند هفته جهش, قله ۱۰,۰۰۰ دلار را فتح کند. حال سوالی که مطرح می شود این است که دلایل رسیدن این ارز با ارزش به این سطح قیمتی چیست و آیا نوسانات قیمتی ادامه دارد یا خیر؟

به گزارش بیت کوینیست، هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج که تنها ۴ روز دیگر رخ می‌دهد، اصلی‌ترین عامل در تسریع جهش صعودی این ارز بوده است. بلافاصله پس از هاوینگ، پاداش استخراج هر بلاک در شبکه از ۱۲.۵ واحد به ۶.۲۵ واحد کاهش خواهد یافت. در نتیجه هاوینگ، عرضه‌ و نرخ تورم آن با کاهش رو به رو خواهد شد.

داده‌ها در ارتباط با ترافیک اینترنتی نیز نشان می‌دهد که توجه سرمایه‌گذاران در حال جلب شدن به سمت بیت کوین است. داده‌های گوگل ترندز حاکی از آن است که هفته گذشته، جستجوی عبارت «هاوینگ بیت کوین» (Bitcoin Halving) به صورت سهمی‌وار رشد کرده است. از سوی دیگر شاهد افزایش علاقه مردم به عبارت «خرید بیت کوین» (Buy Bitcoin) در گوگل بودیم.

قیمت بیت کوین
داده‌های گوگل ترندز از جستجوی عبارت‌های خرید (آبی) و هاوینگ (قرمز)

پائول تودور جونز (Paul Tudor Jones)، سرمایه‌گذار کلان افسانه‌ای با ثروت ۵ میلیارد دلاری نیز اخیرا به تمجید از بیت کوین پرداخته است.

او در یادداشتِ روز پنجشنبه خود اعلام کرد که با توجه به فعل و انفعالات جغرافیایی-سیاسی و شیوع گسترده ویروس کرونا، وقتی صحبت از ذخیره ارزش در میان باشد، Bitcoin «سریع‌ترین اسب» بازار خواهد بود. او در بخشی از این یادداشت می‌نویسد:

بیت کوین من را به یاد طلا در سال ۱۹۷۶ می‌اندازد، وقتی که وارد این کار شدم. طلا تازه به عنوان یک ابزار معاملات آتی وارد بازار شده بود (درست مانند بیت کوین) و چندین بازار صعودی را پشت سر گذاشت. ارزش آن تقریبا سه برابر شد.

مشخص نیست که اظهارات پائول تودور جونز تا چه اندازه بر این ارز و جهش قیمتی اخیر آن تاثیرگذار بوده است. این در حالی است که خط قرمز رنگ در نمودار زیر، زمانی است که یادداشت این سرمایه‌گذار توسط بلومبرگ منتشر شد. همانطور که می‌توان دید، پس از انتشار مطلب بلومبرگ، بیت کوین جهشی صعودی را آغاز و در عرض ۲ ساعت، صعودی ۳ درصدی را تجربه کرد.

نوسانات قیمت بیت کوین
زمان انتشار مطلب بلومبرگ و نوسانات قیمت Bitcoin پس از آن

تحلیل‌گران معتقدند که ورود جونز به بازار بیت کوین باعث می‌شود تا سیلی از سرمایه‌گذاران دانه درشت به سمت این بازار هجوم ببرند.

فدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا، نیز به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا پول بیشتری را چاپ و روانه چرخه اقتصادی کند. مسئله‌ای که می‌توان آن را مهر تاییدی بر اظهارنظر جونز دانست.

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، اعلام کرد که این بانک به منظور پاسخ به شرایط فعلی، اقدامات خود نظیر پایین نگه داشتن نرخ سود، تسهیلات مالی برای شرکت‌ها و تزریق پول به نظام اقتصادی را ادامه خواهد داد.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که این کار باعث رشد بیشتر Bitcoin می‌شود. آنها با مقایسه ارزهای فیات و بیت کوین عنوان می‌کنند که همزمان با کاهش نرخ تورم این ارز دیجیتال، ارزهای فیات با سرعت بیشتری به اقتصاد عرضه می‌شوند.

کارشناسان بازار اذعان دارند که نمودار Bitcoin به صد در صد صعودی است.

یکی از تحلیل‌گران مطرح به تقاطع صعودی مکدی (MACD) اشاره می‌کند. به عقیده او شاخص توقف و رشد سهموی (Parabolic Stop-And-Run) نیز سیگنال خرید را نشان می‌دهد و بیت کوین نیز از میانگین متحرک ساده پنجاه روزه (MA50)، صد روزه (MA100) و دویست روزه (MA200) عبور کرده است. این تحلیل‌گر، همزمان شدن این شاخص‌ها را یکی از عوامل اصلی در روند صعودی بیت کوین می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا