ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

از سود بازار جا نمانید! ۵ ارز رمزپایه برتر در این هفته: BTC ETH ADA XLM XEM

طبق تحقیقات Arcane، در حالی که قیمت بیت کوین به بالاترین حد در سال ۲۰۲۰ رسیده بود، بهره باز معاملات آتی بیت کوین (BTC) گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CME) به ۱.۱۶ میلیارد دلار افزایش یافت و آن را به بزرگترین بازار آتی بیت کوین جهان تبدیل کرد. این نشان می دهد که سرمایه گذاران سازمانی نسبت به اصلاح شدید اخیر قیمت بیت کوین بی تأثیر هستند.

Guggenheim Partners به ​​جدیدترین و بزرگترین موسسه وال استریت تبدیل شده است که قصد دارد در بیت کوین سرمایه گذاری کند.

گوگنهایم برای سرمایه گذاری حداکثر ۱۰ درصد از ارزش خالص دارایی صندوق فرصت های کلان خود در بیت کوین از طریق صندوق Grayscale Bitcoin Trust به دنبال تائید کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) می باشد. این صندوق در حال حاضر ۵.۳ میلیارد دلار دارایی دارد، از این رو، گوگنهایم ممکن است ۵۰۰ میلیون دلار یا بیشتر بیت کوین خریداری کند.

نمودار-بازار
داده های بازار رمزنگاری، روزانه. منبع: Coin360

افزایش اشتیاق سرمایه گذاران سازمانی حتی در شرایطی است که بیت کوین به بالاترین حد خود نزدیک شده است و این نشان می دهد آنها از چشم انداز بلند مدت دارایی دیجیتال اطمینان دارند.

مدیرعامل Real Vision، رائول پال در مصاحبه ای با Cointelegraph گفت که محافظه کارترین هدف بیت کوین رسیدن به ۱۵۰،۰۰۰ دلار تا نوامبر ۲۰۲۱ است. پال اضافه کرد اگر روند وارد شدن سرمایه های کلان به فضای رمزنگاری ادامه یابد، بیت کوین حتی می تواند تا ۲۵۰،۰۰۰ دلار افزایش یابد.

اصول فاندامنتال دراز مدت ارزهای رمزپایه همچنان در حال بهبود است اما ممکن است در کوتاه مدت قیمت کاهش یابد و احتمالا سرمایه گذاران هر افت را به عنوان یک فرصت خرید مشاهده می کنند.

بیایید نمودارهای پنج ارز رمزنگاری شده برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا دریابیم چه فرصت هایی وجود دارد.

BTC / USD

در یک روند صعودی قوی، خریداران عموما هنگام ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خرید می کنند. سایه های طولانی در کندل های ۲۶ و ۲۷ نوامبر نشان می دهد که خریداران بیت کوین (BTC) را در سطوح پایین خریداری کردند.

بیت کوین

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک صعودی و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه مثبت حاکی از کنترل خریداران است.

با این وجود، فروشنده ها سعی می کنند روند افزایشی فعلی را با ۱۸۲۱۰.۷۷ دلار متوقف کنند، که این سطح ۶۱.۸٪ سطح اصلاح فیبوناچی در سقوط اخیر است. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، چند روز حرکت در بازه محدود محتمل خواهد بود.

برعکس، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۱۸،۲۱۰.۷۷ دلار برسانند، جفت ارز BTC / USD می تواند تا ۱۹،۴۵۹.۲۲ دلار و سپس به رقم جادویی ۲۰،۰۰۰ دلار برسد. شکست این مقاومت می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۱۶،۰۰۰ دلار برسد ، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد.

بیت کوین

نمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که بازگشت از سطح پایین تر به دیواری نزدیک به ۵۰ حرکت میانگین ساده برخورد کرده است که دقیقا زیر ۶۱.۸٪ سطح اصلاح فیبوناچی ۱۸۲۱۰.۷۷ دلار قرار گرفته است.

اگر فروشنده ها بتوانند قیمت زیر ۱۷،۵۰۰ دلار بکشانند، لمس مجدد سطح ۱۶،۴۰۰ دلار ممکن خواهد بود. اگر خریداران دوباره در سطوح پایین تر خرید کنند، چند روز حرکت در بازه محدود ممکن خواهد بود.

برعکس، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۱۸،۲۱۰.۷۷ دلار برسانند، بازآزمایی ۱۹۴۵۹.۲۲ دلار امکان پذیر است.

ETH / USD

سایه های طولانی در کندل های ۲۶ و ۲۷ نوامبر نشان می دهد که خریداران افت قیمت را در اتر (ETH) تا سطح شکست ۴۸۸.۱۳۴ دلار به سختی خریداری کردند. این نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده است.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

میانگین متحرک صعودی و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران برتری دارند. با این وجود بعید است خریداران راهی آسان به ۶۲۵ دلار داشته باشند. فروشنده ها سعی خواهند کرد روند فعلی را در ۶۱.۸٪ سطح اصلاح فیبوناچی یعنی ۵۶۹.۰۱۹ دلار متوقف کنند.

اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۱۲ دلار) را بشکند، پس از آن آزمایش مجدد ۴۸۲ دلار ممکن وجود دارد.

برعکس، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۵۶۹.۰۱۹ دلار برسانند، جفت ارز ETH / USD می تواند به ۵۹۲.۶۷۴ دلار و سپس ۶۲۲.۸۰۷ دلار برسد. شکست در این سطح ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که می تواند جفت ارز را به ۸۰۰ دلار برساند.

اتر

نمودار ۴ ساعته ETH / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها از ۵۰-SMA دفاع می کنند. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۵۲۰ دلار برسد، لمس دوباره ۴۸۲ دلار محتمل خواهد بود.

با این حال، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۵۶۹.۰۱۹ دلار برسانند، افزایش به ۵۹۲.۶۷۴ دلار و سپس به ۶۲۲.۸۰۷ دلار امکان پذیر است.

معامله گران می توانند RSI را تحت نظر داشته باشند زیرا اگر این استاندارد بیش از ۶۰ باشد، نشان می دهد که خریداران دوباره به فرماندهی خود ادامه می دهند. از طرف دیگر، اگر RSI از ۶۰ کاهش یابد، مقاومت در سطوح بالاتر را نشان می دهد و این می تواند منجر به چند روز حرکت در بازه ای محدود شود.

ADA / USD

ADA کاردانو در تاریخ ۲۶ نوامبر به ۰.۱۱۹۹۸۴۵ دلار رسیده بود، درست بالاتر از ۷۸.۶٪ سطح اصلاح فیبوناچی ۰.۱۱۷۳۰۶۳ دلار. معمولا چنین سقوط بزرگی احتمال ادامه روند صعودی را کاهش می دهد.

کاردانونمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

با این حال، سایه طولانی روی کندل ۲۶ نوامبر و برگشت شدید در ۲۸ نوامبر، خریداران را دوباره به رقابت واداشته است. این جهش ناگهانی نشان می دهد که خریداران در سطوح پایین تر به صورت تهاجمی خرید کرده اند.

میانگین متحرک صعودی و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران فرمانده هستند. اگر خریداران بتوانند قیمت خود را به بالاتر از ۰.۱۸۲۶۳۱۵ دلار برسانند، مرحله بعدی روند صعودی به ۰.۲۱۲۹ دلار و سپس به ۰.۲۳۵ دلار می رسد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از مقاومت ۰.۱۸۲۶۳۱۵ دلار کاهش یابد، جفت ارز ADA / USD ممکن است برای چند روز در بازه محدود باقی بماند.

کاردانونمودار ۴ ساعته ADA / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک صعودی نمودار ۴ ساعته و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران برتری دارند. اکنون خریداران سعی می کنند قیمت را از مقاومت ۰.۱۷۵ دلار بالاتر ببرند.

اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، بازآزمایی ۰.۱۸۲۶۳۱۵ دلار امکان پذیر است. برعکس، اگر قیمت از مقاومت بالاسری کاهش یابد، جفت ارز می تواند برای چند روز در بازه محدود باقی بماند. شکست قیمت زیر میانگین های متحرک نشان می دهد که فروشنده ها دوباره به بازی برگشته اند.

XLM / USD

اصلاح قیمت استلار لومن (XLM)، از بالاترین قیمت ۰.۲۳۱۶۵۵ در روز ۲۵ نوامبر (۵ آذر)، فقط یک روز و تا ۲۶ نوامبر (۶ آذر) ادامه داشت. این نشان می دهد که خریداران در این سطح برای خرید اقدام کرده اند زیرا انتظار دارند این رالی در سطحی وسیع تر ادامه یابد.

استلارنمودار روزانه XLM / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک صعودی و RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران کنترل را در دست دارند. آنها هدف خود را با رالی ۲۲.۸۳درصدی روز ۲۷ نوامبر ( ۷آذر) اعلام کردند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از ۰.۲۳۱۶۵۵ دلار برسانند، مرحله بعدی روند صعودی ممکن است آغاز شود. هدف بعدی در صورت آغاز روند صعودی، ۰.۲۹۳۳ دلار است.

با این حال، فروشنده ها برنامه های دیگری دارند و در تلاش هستند تا این حرکت صعودی را در منطقه مقاومتی ۰.۲۲ تا ۰.۲۳۱۶۵۵۵ دلار متوقف کنند.

استلارنمودار ۴ ساعته XLM / USDT. منبع: TradingView

خریداران در تلاشند تا از ۲۰-EMA دفاع کنند. اگر قیمت از این حمایت عقب بماند، خریداران سعی می کنند آن را به بالای خط روند نزولی برسانند. در صورت موفقیت، بازپرداخت ۰.۲۳۱۶۵۵ دلار ممکن خواهد بود.

برخلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت زیر ۲۰-EMA را بکشانند، جفت ارز می تواند به ۵۰-SMA سقوط کند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز ممکن است برای چند روز در یک مثلث متقارن بزرگ تحکیم شود.

اگر جفت ارز از زیر سطح حمایت ۰.۱۴۵ دلار به ۰.۱۴۰ دلار کاهش یابد، شرایط به نفع فروشنده ها تغییر می کند.

XEM / USD

نم (XEM) در تاریخ ۲۵ نوامبر بیش از ۰.۱۶۹۰۶۵۵ دلار شکسته و بسته شد اما فتیله طولانی کندل روزانه نشان داد که خریداران سود خود را در سطوح بالاتر ثبت کردند. این اتفاق با یک افت شدید در روز ۲۶ نوامبر دنبال شد.

نمنمودار روزانه XEM / USDT. منبع: TradingView

با این حال، خریداران همانطور که از سایه بلند روی کندل ۲۶ نوامبر دیده می شود، در افت قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۴۷ دلار) برای خرید استفاده کردند. روز ۲۷ نوامبر خریداران قیمت را به سمت مقاومت بالاسری هدایت کردند.

قیمت طی دو روز گذشته بالاتر از ۰.۱۶۹۰۶۵۵ دلار بوده است اما خریداران با مقاومت نزدیک به ۰.۱۹۰ دلار مواجه هستند. در حال حاضر فروشنده ها در تلاشند قیمت را به زیر ۰.۱۶۹۰۶۵۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت، افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن خواهد بود.

برعکس، اگر خریداران بتوانند قیمت را از منطقه مقاومت ۰.۱۹۰ دلار به ۰.۲۱۲۲ دلار برسانند، مرحله بعدی روند صعودی به ۰.۲۷۵ دلار می تواند آغاز شود.

نمنمودار ۴ ساعته XEM / USDT. منبع: TradingView

خریداران در حال حاضر در تلاش هستند تا از حمایت مهم ۰.۱۶۹۰۶۵۵ دلار دفاع کنند. اگر جفت ارز از این حمایت بازگردد، خریداران سعی می کنند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند. در صورت موفقیت، جفت ارز XEM / USD می تواند به منطقه مقاومت ۰.۲۰۳ تا ۰.۲۱۲۲ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت زیر ۰.۱۶۹۰۶۵۵ دلار را برسانند، افت به ۵۰-SMA امکان پذیر است. شکست در زیر این سطح می تواند منجر به بازآزمایی مجدد حمایت ۰.۱۴۲۸۵۱۲ دلار شود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا