بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس فردا ۱۱ آذر ۹۹ / عرضه اولیه این هفته چیست؟

با شروع معاملات بازار سهام در این هفته ارزش و حجم معاملات بالا رفته و شاخص کل محدوده مقاومتی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را هم پس گرفت. حالا پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که بورس در این هفته کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را هم رد می‌کند.

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با رشد بیش از ۲/۵ درصدی به یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد رسید، اما شاخص کل تا پایان هفته چقدر می‌شود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار فردا گفت: به نظر می‌رسد با حجم معاملات و تقاضا در بازار امروز، فردا نیز شاهد روندی مثبت باشیم و نمادهای خودرویی و بانکی که مورد توجه بازار سهام هستند نیز خوب حجم می‌خورند و احتمالا سقف قبلی خود را نیز می‌شکنند.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی شاخص کل تا اخر هفته گفت: با توجه به عبور از محدوده مقاومتی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان هفته کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را پس خواهد گرفت.

این کارشناس شاخص یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد را محدوده مقاومت بعدی شاخص کل دانست.
با شروع روند صعودی بازار سهام دوباره عرضه اولیه در بورس آغاز شده است، اما عرضه اولیه این هفته چیست؟

با شروع معاملات این هفته از بازار سهام قرار بود دو شرکت در بورس عرضه اولیه شوند که اولی سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با نماد «چخزر» و دومی سهام پتروشیمی بوعلی سینا بودند. اما آیا سهام هر دو این شرکت‌ها در این هفته عرضه اولیه می‌شوند؟

با توجه به اینکه ناظر بازار سهام از عرضه اولیه چخزر در روز سه‌شنبه خبر داد این عرضه اولیه قطعی شده است اما به نظر می‌رسد عرضه اولیه شرکت پتروشیمی بوعلی به دلیل اینکه هیچ خبری از سوی ناظر بازار در رابطه با عرضه اولیه این شرکت نیست، احتمالا به هفته دیگر موکول شود.

جزئیات عرضه اولیه چخزر

در اولین اطلاعیه کارگزاری‌ها درباره عرضه اولیه چخزر آمده است:

«عرضه اولیه سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با نماد “چخزر” در بازار فرابورس ایران طبق اطلاعات زیر انجام خواهد شد:

▪️تاریخ و زمان ثبت سفارش: سه شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۱ از ساعت ۱۳ الی ۱۷

▪️حداکثر سهام قابل خریداری: ۲۰ سهم

▪️دامنه قیمت در ثبت سفارش: از ۲۴۰۰۰ ریال تا ۲۵۰۰۰ ریال»
منبع: تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا