ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

اتریوم ۲.۰ راه اندازی شد

بعد از سال ها ساخت، سرانجام بلوک بیکن اتریوم ۲.۰ راه اندازی شد. اتریوم ۲.۰ با موفقیت در ساعت ۱۲.۰۰ به وقت هماهنگ جهانی راه اندازی شد و مرحله ی ترکیبی گواه اثبات سهام برای دومین رمزارز بزرگ حوزه ی ارزهای دیجیتال آغاز گردید. ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم، درباره اولین بلاک شوخی کرده و گفته که هیچ پیام معنی داری در این بلاک وجود ندارد.

بزرگترین تغییر، معرفی الگوریتم گواه اثبات سهام (POS) در شبکه است که قبلا صرفا بر روی همان گواه اثبات کار متکی بود. PoS قصد دارد به جای حل معماهای رمزنگاری با استفاده از توان محاسباتی، یک روش کارآمدتر برای تأمین امنیت شبکه با استفاده از ولیدیتورها یا تایید کنندگانی که اتر را در قرارداد واریز قفل می‌کنند فراهم کند.

تاریخ راه اندازی برنامه ریزی شده فقط یک هفته پیش تأیید شد، زیرا شمارش معکوس هفت روزه فقط در صورت واریز ۵۲۴،۲۸۸ اتر در قرارداد خرید می تواند آغاز شود.

انتقال به PoS زمینه را برای پیاده سازی ارتقاهای برنامه ریزی شده در آینده فراهم می کند، مانند شاردینگ برای بهبود مقیاس پذیری. ETH موجود در حال حاضر احتمالاً تا فاز ۱.۵ عرضه اتریوم ۲.۰ قفل خواهد شد، که احتمالا برای اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است. با این کار شبکه اصلی اتریوم با بیکن چین و سیستم شاردینگ جدید ادغام می شود.

پیش بینی برای راه اندازی Eth2 در طول سال ۲۰۲۰ در حال افزایش بود و در قیمت اتر که سال را فقط با ۱۳۰ دلار آغاز کرد اما در حال حاضر بیش از ۶۰۰ دلار است، منعکس شده است.

این عرضه به طور ویژه مورد استقبال افراد جامعه دیفای قرار خواهد گرفت. انفجار DeFi طی سال ۲۰۲۰ باعث ایجاد ازدحام زیادی در شبکه اتریوم شد و کارمزد گس نیز افزایش یافت.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا