فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آموزش اندیکاتور Volume + نحوه سیگنال گیری به همراه عکس

اندیکاتور Volume, تعداد معاملات یا حجم معاملات را در یک رنج قیمتی و در یک بازه زمانی مشخص به نمایش می گذارد اما در اکثر مواقع معامله گران به دلیل ساده بودن این اندیکاتور بهره ای از آن نمی‌برند. حجم معاملات به تعداد سهام های خرید و فروش شده در یک محدوده زمانی معین گفته می شود.

معامله گران با تجزیه و تحلیل حجم معاملات این امکان را دارند که قوی بودن یا ضعیف بودن روند را تخمین بزنند و این سبب می شود که سرمایه گذار بتواند سود خود را افزایش داده و همچنین ریسک معاملات را به حداقل برساند.

اندیکاتور Volume

در نمودار، حجم معاملات با دو رنگ سبز و قرمز نشان داده می شود که رنگ سبز نشانه افزایش حجم معاملات و رنگ قرمز نمادی از کاهش حجم در معاملات می‌باشند که معمولا به صورت ستون های عمودی به نمایش گذاشته می شود.

همین‌طور که در بالا اشاره کردیم منظور از حجم، تعداد سهام است. حجم‌ها می‌توانند سبب ورود پول به سهم شوند و ورود پول به سهم یعنی ورود خریدار به یک سهم مشخص است و وقتی خریدار به سهم وارد می‌شود به منزله افزایش قیمت آن سهم است. در حالت کلی حجم ها باعث جا به جا شدن پول می‌شوند.

برای تشخیص ورود پول به سهم دو گزینه را باید درنظر داشت:

  1. حجم معامله روز، از میانگین حجم معاملات ماهانه بیشتر باشد.
  2. قیمت روز سهم مثبت باشد.

اگر این دو فاکتور مهم رعایت شده باشد می‌توان گفت که ورود پول به سهم اتفاق افتاده است و خریداران وارد سهم شده‌اند که گزینه بسیار مثبتی برای خرید سهم است.

اندیکاتور Volume

برای تشخیص خروج پول از سهم دو فاکتور را باید در نظر داشت:

  1. حجم معاملات روز، از میانگین حجم ماه بیشتر باشد.
  2. قیمت روز سهم منفی باشد.

اگر دو فاکتور بالا رعایت شده باشد می‌توان گفت پول از سهم خارج شده است که یک اتفاق بدی برای سهم تلقی می شود.

اندیکاتور Volume

سیگنال هایی که از حجم معاملات می توان دریافت نمود:

۱- زمانی که قیمت ها در حال افزایش هستند و حجم معاملات هم در حال زیاد شدن است، این موضوع نشانه ای از تایید روند صعودی در سهم می باشد.

۲- زمانی که قیمت ها در حال افزایش هستند ولی حجم معاملات در حال کاهش یافتن است، این موضوع سیگنالی مبنی بر معکوس شدن روند سهم دارد (از حالت صعودی خارج شدند و به حالت نزولی تغییر مسیر پیدا نمودند)

۳- شکسته شدن خط روند، همراه با تغییر در حجم معاملات

واقعیت مهمی در خصوص حجم معاملات وجود دارد و آن هم این است که وقتی قیمت کاهش پیدا می کند، در صورتی که حجم معاملات هم پایین می باشد، نمی تواند یک سیگنال قوی به شمار آید. اما سیگنالی که حجم معاملات پایین همراه با افزایش قیمت صورت بگیرد، سیگنال معتبرتری محسوب می گردد.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. دوست عزیز توضیحاتتون واقعا مکمل و روشنگر بود
    یه سوال اینکه چطور میشه رنگ اندیکاتور رو از کندل ها جدا کرد؟

    1. در بورس تهران معمولا حجم نقش مهمی رو ایفا میکنه و در صورتی که حجم به طور چشمگیری بالاتر باشه میتونه نشانه صعود یا ریزش شدید قیمت باشه

  2. رنگ نمودار که قرمز و سبز هست ارتباطی با کاهش و افزایش حجم فروش نداره و صرفا رنگ کندل همان تایم استپ هست و حجم معاملات متناسب با قد نمودار هسیتو هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا