ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، سه شنبه ۱۸ آذر (۸ دسامبر ۲۰۲۰)

گزارش های اخیر حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی ممکن است دور جدیدی از محرک های اقتصادی را به ارزش حدود ۹۰۸ میلیارد دلار قبل از پایان امروز اعلام کنند. این بسته دوم، در صورت اعلام، به مجموعه بدهی موجود اضافه خواهد شد و ممکن است شاخص دلار آمریکا (DXY) را پایین بیاورد. این شاخص در حال حاضر در نزدیکی پایین ترین سطح از آوریل ۲۰۱۸ معامله شده است.

کندی بهبود اقتصادی، سیاست پولی انبساطی، ارزش بیش از حد سهام و بازده منفی اوراق بهادار برخی از دلایلی است که سرمایه گذاران را مجبور کرده است به دنبال دارایی های جایگزین برای حفاظت از اوراق بهادار خود باشند.

طلا یکی از دارایی های امن برای سرمایه گذاران در چندین دهه بوده است. با این حال، در سال ۲۰۲۰، تعداد کمی از سرمایه گذاران سازمانی به بیت کوین (BTC) روی آوردند، زیرا آنها معتقد بودند که این عملکرد بهتر از طلا است.

سرمایه گذاران که این انتخاب را انجام داده اند، از رالی شدید بیت کوین در هفته های گذشته سود برده اند و با توجه به اینکه بیشتر سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت BTC بالاتر رود، بسیاری از آنها احتمالاً موقعیت خود را حفظ خواهند کرد.

نمودار-بازار
عملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

عملکرد عالی بیت کوین بر کسی پوشیده نیست و به احتمال زیاد تعداد سرمایه گذاران نهادی جذب شده به دارایی دیجیتال افزایش می یابد زیرا تعداد کمی از آنها مایل به عقب ماندن در رقابت برای خرید ارز رمزنگاری هستند.

هنری ارسلانیان، رهبر Crypto جهانی در PwC، اخیراً به بلومبرگ گفت که روزی سرمایه گذاران خرد مدیران صندوق هایی را که تصمیم به سرمایه گذاری در بیت کوین ندارند، زیر سوال خواهند برد.

در حالی که به نظر می رسد افزایش ورودی سازمانی پول قطعی است، سوالی که باید بپرسد این است که موسسات خرید در چه سطحی را ادامه می دهند. پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد، اما سرمایه گذاران باید از جنجال در FOMO و خرید بیت کوین صرفاً به این دلیل که همه هستند خودداری کنند.

BTC / USD

خریداران در تلاشند بیت کوین (BTC) را بالاتر از مقاومت مهم ۱۹,۵۰۰ دلاری برسانند، اما با مقاومت شدید فروشنده ها روبرو هستند. تاکنون مقاومت ۱۹،۵۰۰ دلاری همچنان به عنوان سد اصلی عمل می کند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، فروشنده ها باید قیمت خود را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸،۳۰۵ دلار) بکشانند تا روند صعودی را کاهش دهند.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، برخی از معامله گران کوتاه مدت ممکن است پوزیشن های بلند خود را کنار بگذارند و این می تواند قیمت را به حمایت ۱۷،۲۰۰ دلاری برساند. شکست در زیر این حمایت می تواند منجر به افت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۶.۰۵۳ دلار) شود.

از طرف دیگر، اگر خریداران میدان را خالی نکنند، این می تواند FOMO را در میان معامله گران ایجاد کند و در نتیجه حرکت را افزایش دهد و قیمت را از منطقه مقاومت بالاسری بالا ببرد.

در یک روند صعودی قوی، مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است. بالای ۲۰،۰۰۰ دلار، جفت ارز BTC / USD می تواند تا ۲۱،۱۴۰ دلار و سپس به ۲۳،۰۴۳ دلار برسد.

ETH / USD

فروشنده ها سعی کردند اتر (ETH) را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵۹ دلار) بکشانند اما موفق نشدند. بازگشت شدید در ۵ دسامبر نشان می دهد که همچنان که معامله گران با کاهش قیمت ۲۰ روزه میانگین متحرک نمایی خرید می کنند و احساسات همچنان صعودی است.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت را از منطقه مقاومت ۶۲۲.۸۰۷ دلار به ۶۳۵.۴۵۶ دلار برسانند، جفت ارز ETH / USD یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل می کند که هدف آن ۷۶۳.۶۱ دلار است.

میانگین متحرک صعودی نشان می دهد که خریداران برتری دارند اما شاخص قدرت نسبی (RSI) واگرایی منفی ایجاد کرده است، که می بایست احتیاط کرد. اگر RSI از خط روند نزولی بالاتر رود، این نشان می دهد که حرکت به نفع خریداران است.

در صورت کاهش قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالایی و افت شدید زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، این نمای صعودی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی روند نزولی را باطل می کند و ممکن است جفت ارز را تا سطح حمایت ۴۸۸.۱۳۴ دلار پایین بیاورد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا