ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

این ۵ رمزارز را در این هفته دنبال کنید: BTC ETH XMR XEM AAVE

آن طور که از شواهد پیداست ماه دسامبر ماهی پربارتر برای بیت کوین (BTC) است چرا که جریان ورود سرمایه گذاران سازمانی به این رمزارز همچنان در حال افزایش است.

شرکت اطلاعات تجاری MicroStrategy اعلام کرد که ۶۵۰ میلیون دلار اوراق قرضه قابل تبدیل با نرخ ۰.۷۵٪ که در سال ۲۰۲۵ تأمین می شود، جمع آوری کرده است. این شرکت پس از شناسایی “نیازهای سرمایه در گردش و سایر اهداف عمومی شرکت” اکنون در نظر دارد سرمایه خالص درآمد را در بیت کوین سرمایه گذاری کند.

وقتی سرمایه گذاران سازمانی اشتیاق زیادی برای خرید بیت کوین (BTC) نشان می دهند، تعجب آور نیست که اصلاحات سطحی بوده است.

تایلر وینکلوس در مصاحبه اخیر خود با CNBC اظهار داشت که سرمایه گذاران سازمانی نگران تورم در حال ظهور به سبب افزایش چاپ پول و محرک های ناشی از همه گیری کرونا هستند. از این رو، آنها پول زیادی را برای بیت کوین گذاشته اند.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری، روزانه. منبع: Coin360

امروز، قیمت بیت کوین دوباره از سطح ۱۹،۰۰۰ دلار افزایش یافت و ممکن است مقاومت روانی ۲۰،۰۰۰ دلار را به چالش بکشد. اگر این سطح شکسته شود، ممکن است باعث ایجاد FOMO در بین معامله گران خرد شود زیرا بسیاری از آنها در رالی فعلی شرکت نکرده اند.

اگر پول سرمایه گذاران خرد نیز وارد شود، بیت کوین می تواند شتاب بگیرد و مرحله بعدی حرکت صعودی را آغاز کند.

همراه با بیت کوین، چند آلت کوین دیگر نیز ممکن است در هفته آینده رشد کنند. بیایید نمودارهای ۵ ارز رمزنگاری شده برتر را بررسی کنیم تا سطح حمایت و مقاومت قابل توجهی را که باید مراقب آنها باشید، شناسایی کنیم.

BTC / USD

بیت کوین در ۱۰ و ۱۱ دسامبر در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸،۴۳۵ دلار) بسته شد. با این حال، سایه طولانی روی کندل ۱۱ دسامبر نشان می دهد که خریداران به جای وحشت و فروش موقعیت های خود، در تمامی افت ها اقدام به خرید کردند.

بیت کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

قیمت در ۱۲ دسامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یافت و این می تواند برخی از فروشنده ها را که در چند روز گذشته انتظار افت شدید در کوتاه مدت را داشتند به دام بیاندازد. این پوشش کوتاه و خرید توسط خریداران قیمت امروز را به بالای کانال نزولی رساند.

این قیمت دوباره به منطقه مقاومت ۱۹،۵۰۰ تا ۲۰،۰۰۰ دلار رسیده است. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از این منطقه قرار دهند، مرحله بعدی روند صعودی ممکن است آغاز شود.

برعکس، اگر قیمت دوباره از سطح فعلی به شدت کاهش یابد و به زیر ۱۷،۵۰۰ دلار سقوط کند، این می تواند نشانه ای از وجود یک سقف کوتاه مدت باشد. چنین حرکتی می تواند قیمت را تا سطح حمایت ۱۶،۱۹۱.۰۲ دلار پایین بیاورد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش کرد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) از سطح ۵۰ برگشت ، که نشان می دهد خریداران برتری دارند.

بیت-کویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته یک شکل مثلث صعودی را نشان می دهد که در یک شکست کامل می شود و بالاتر از منطقه مقاومت بالاسری بسته می شود. هدف آن ۲۳،۵۷۶ دلار است.

با این حال، فروشنده ها در حال حاضر در تلاشند تا مقاومت در برابر ۱۹،۵۰۰ دلار را افزایش دهند. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خریداران احتمالاً با هر کاهشی تا ۲۰-EMA خرید می کنند. بازگشت شدید این حمایت، چشم انداز شکست بالای ۱۹،۵۰۰ دلار را بهبود می بخشد.

در صورت کاهش جفت ارز BTC / USD از سطح فعلی و شکسته شدن در زیر خط روند مثلث، این نمای صعودی باطل می شود.

شکست یک روند صعودی چندین خریدار را به دام می اندازد و این می تواند منجر به فروش شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ممکن است سقوط به ۱۶۱۹۱.۰۲ دلار اتفاق بیفتد.

ETH / USD

اتر (ETH) از کانال نزولی شکسته شده است که به نفع خریداران است. اکنون قیمت می تواند تا ۶۲۲.۸۰۷ دلار و ۶۳۵.۴۵۶ دلار افزایش یابد.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

RSI از نقطه میانی برگشت و از خط روند نزولی خارج شد که نشان می دهد خریداران برتری دارند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای منطقه مقاومت برسانند، مرحله بعدی روند صعودی ممکن است آغاز شود. اگرچه ممکن است در این بین برخی موانع وجود داشته باشد، اما هدف بعدی ۸۰۰ دلار است.

از طرف دیگر، اگر جفت ارز ETH / USD از مقاومت بالایی پایین بیاید، این یک نشانه مثبت است و احتمال شکست منطقه مقاومت را افزایش می دهد.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یافته و دوباره وارد کانال شود، این نمای صعودی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست فعلی یک دام گاوی بوده است.

اترنمودار ۴ ساعته ETH / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته یک شکل مثلث صعودی را نشان می دهد که در یک شکست کامل می شود و به بالای ۶۲۲.۸۰۷ دلار می رسد. میانگین های متحرک در آستانه کراس اوور صعودی و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد و نشان می دهد که خریداران برتری دارند.

اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالاسری پایین بیاید و از زیر مثلث شکسته شود، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را به ۴۸۸.۱۳۴ دلار کاهش دهد.

XMR / USD

مونرو (XMR) در ۷ دسامبر یک الگوی معکوس سر و شانه ها را تکمیل کرد اما فروشنده ها در ۹ دسامبر قیمت را به سرعت به زیر خط گردن عقب کشیدند. قیمت در ۱۱ دسامبر به بالای ۱۳۵.۵۰ دلار بازگشت. این نشان می دهد شدت خرید در سطوح پایین تر است.

مونرونمودار روزانه XMR / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک صعودی و RSI بالای ۶۶ به نفع خریداران است. هدف اصلی شکست، روند صعودی تا ۱۶۷ دلار است.

با این حال، فروشنده ها ممکن است برنامه های دیگری داشته باشند. آنها احتمالاً از سطح روانی ۱۵۰ دلار دفاع خواهند کرد. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد اما از حمایت ۱۳۵.۵۰ دلاری برگردد، این نشان می دهد که خریداران در سطوح پایین تر جمع می شوند.

برعکس، اگر قیمت به زیر حمایت ۱۳۵.۵۰ دلار و میانگین متحرک ۵۰ روزه (۱۲۴ دلار) برسد، این نشان می دهد که فروشنده ها دوباره کنترل اوضاع را در دست دارند.

مونرونمودار ۴ ساعته XMR / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی را نشان می دهد که با شکست کامل به پایان رسید و بالاتر از ۱۴۲.۵۰ دلار بسته شود. با این حال، جفت ارز XMR / USD شتاب بیشتری نگرفته و قیمت در محدوده ۱۴۲.۵۰ تا ۱۵۰ دلار قرار دارد.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را به بالای ۱۵۰ دلار برسانند، روند صعودی می تواند با هدف بعدی ۱۶۲.۵۰ دلار از سر گرفته شود. میانگین متحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت بالا را دارد.

XEM / USD

نم (XEM) در ۱۲ دسامبر اوج گرفت و قیمت امروز به مقاومت ۰.۲۷۶۸۸ دلار رسید. در حال حاضر فروشنده ها در تلاشند تا با این مقاومت حرکت صعودی را متوقف کنند.

نمنمودار روزانه XEM / USDT. منبع: TradingView

با این وجود، اگر خریداران سطح فعلی را ترک نکنند، نشان می دهد که معامله گران با عجله سود خود را سیو نمی کنند. این می تواند محدوده قیمت را در نزدیکی مقاومت بالاسری نگه دارد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۲۰۹ دلار) و RSI نزدیک به مقاومت بالایی نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت بالا را دارد. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از ۰.۲۷۶۸۸ دلار برسانند، جفت XEM / USD می تواند تا ۰.۳۵۶۴۶۰۷ دلار حرکت کند.

نمنمودار ۴ ساعته XEM / USDT. منبع: TradingView

فروشنده ها به طور جدی از مقاومت بالاسری دفاع می کنند. اگر قیمت از ۲۰-EMA بازگردد، احتمال شکست ۰.۲۷۶۸۸ دلار را افزایش می دهد. ۲۰-EMA و RSI صعودی در منطقه مثبت نشان می دهد خریداران برتری دارند.

برخلاف این فرض، در صورت شکسته شدن قیمت به زیر میانگین متحرک، افت به روند ممکن است. شکست در زیر این حمایت نشان می دهد که خریداران قدرت خود را از دست داده اند.

AAVE / USD

AAVE در یک کانال صعودی معامله می شود. قیمت از مقاومت بالای ۹۵ دلار در ۸ دسامبر کاهش یافت، اما علامت مثبت این است که خریداران در این افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۷ دلار) خرید کرده اند.

اوینمودار روزانه AAVE / USDT. منبع: TradingView

RSI بار دیگر از نقطه میانی برگشت و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش کرد. این نشان می دهد که ممکن است اصلاح به پایان رسیده باشد و خریداران دوباره بازار را کنترل کنند. اولین هدف صعودی، بازآزمایی ۹۵ دلار است.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۹۵ دلار برسانند، مرحله بعدی حرکت صعودی آغاز می شود. سطح روانی ۱۰۰ دلاری ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند اما اگر خریداران بتوانند قیمت را از طریق آن هدایت کنند، جفت ارز AAVE / USD می تواند تا ۱۱۲ دلار به خط مقاومت کانال افزایش یابد.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و زیر خط حمایت کانال بیفتد، این نمای صعودی نامعتبر خواهد شد. چنین حرکتی نشان خواهد داد که روند به نفع فروشنده ها تغییر کرده است.

اوینمودار ۴ ساعته AAVE / USDT. منبع: TradingView

قیمت از ۷۰.۵۶۴ دلار، دقیقاً بالاتر از خط حمایت کانال صعودی افزایش یافت، اما فروشنده ها تلاش می کنند که رالی را با ۸۶.۱۴ دلار متوقف کنند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای این مقاومت برسانند، جفت ارز می تواند تا ۹۵ دلار افزایش یابد. وقفه ای بالاتر از ۹۵ دلار می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از ۸۶.۱۴ دلار کاهش یابد، جفت ارز ممکن است شانه راست الگوی معکوس سر و شانه ها را تشکیل دهد. اگر قیمت به زیر حمایت ۷۰.۵۰ دلار برسد، این دیدگاه رد می شود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا