فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آموزش تصویری اندیکاتور ویلیامز (Williams Percent Range)

طراحی و توسعه اندیکاتور ویلیامز توسط فردی به نام Larry Williams صورت پذیرفته است که به عنوان دامنه درصد ویلیامز (Williams Percent Range) شناخته می‌شود.

%R ویلیامز یک اسیلاتور (Oscillator) است و شرایط اشباع خرید و اشباع فروش را مشخص می‌کند و در بازه صفر تا صد در حال نوسان است. از این اندیکاتور می‌توان برای یافتن نقاط ورود و خروج معاملات استفاده نمود.

Williams

این اندیکاتور قیمت بسته شدن سهام را در یک بازه زمانی خاص، به طور معمول ۱۴ کندل مقایسه می‌کند. اندیکاتور %R بسیار شبیه به اسیلاتور Stochastic عمل می نماید و به همان روش هم مورد استفاده قرار می گیرد.

فرمول محاسبه اندیکاتور %R ویلیامز

Williams

کاربردهای اندیکاتور ویلیامز

  1. مشخص کردن  نقاط اشباع خرید و اشباع فروش
  2. شناسایی نقاط ورود و خروج از سهم در بازار
  3. نشان دادن رنج قیمتی بالا و پایین در بازه زمانی مشخص

اگر اندیکاتور بین ۰ تا -۲۰ قرار داشته باشد، می‌توان گفت بازار وارد محدوده اشباع خرید شده است. اما اگر اندیکاتور بین سطوح -۸۰ تا -۱۰۰ نوسان کند، نشانگر ورود دارایی به محدوده اشباع فروش است.

Williams

Williams

بدین ترتیب زمانی که اندیکاتور %R ویلیامز زیر خط -۸۰ باشد و این خط را به سمت بالا قطع کند، می‌تواند نشان دهنده شروع روند صعودی جدیدی باشد. هم چنین اگر این اندیکاتور در محدوده اشباع خرید (بالای خط -۲۰) قرار داشته باشد و این خط را به صورت نزولی و به سمت پایین قطع کند، انتظار می‌رود که شاهد شروع حرکت نزولی جدید در بازار باشیم.

سیگنال خرید

هنگامی که اسیلاتور R% اعداد و ارقام پایین تر از -۸۰ را لمس کند هشداری به معنی افراط معامله گران در فروش است. سیگنال خرید و بهترین زمان برای خرید و ورود به معاملات زمانی است که این اسیلاتور در حال خروج از ناحیه اشباع فروش و در حال قطع کردن خط تراز -۸۰ از پایین به بالا است.

Williams

سیگنال فروش

Williams

هنگامی که اسیلاتور %R اعداد و ارقام بالاتر از -۲۰ را لمس کند هشداری به معنی افراط معامله گران در خرید است. سیگنال فروش و بهترین زمان برای فروش و خروج از معاملات زمانی است که این اسیلاتور در حال خروج از ناحیه اشباع خرید و در حال قطع کردن خط تراز -۲۰ از بالا به پایین است. این نواحی نقاطی هستند که اسیلاتور R% در حال خروج از ناحیه -۲۰ و قطع خط تراز این ناحیه از بالا به پایین است. دقت نمایید که چطور همزمان با این اتفاق روند نمودار قیمت هم تغییر کرده و از مثبت به منفی تغییر روند داده است.

همچنین توجه کنید که هرگز ورود اسیلاتور به ناحیه -۲۰ به معنای سیگنال فروش نیست و نیز ورود به ناحیه -۸۰ به معنای سیگنال خرید نیست.

واگرایی ها نیز در اندیکاتور لری ویلیامز کاربرد دارند و می توان از آنها برای تشخیص نقاط برگشتی در انتهای روند ها و اصلاح روندها استفاده نمود.

اندیکاتور لری ویلیامز نیز یکی از ابزارهای تحلیل تکنیکال می باشد و در تحلیل تکنیکال نمی توان تنها با اتکا به یک ابزار, معامله مطمئنی را انجام داد و حتما باید چندین ابزار در کنار یکدیگر استفاده شوند تا تحلیل از اعتبار بیشتری برخوردار شود.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام
      اصولا این اندیکاتورها برای گرفتن تاییدیه استفاده میشن و به طور دقیق نمیشه برای پیدا کردن نقطه ورود و خروج ازشون استفاده کرد. اما بعضی افراد برای همین کار استفاده می کنند که بستگی به تجربه و مهارت شما داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا