فارکساخبار اقتصاد جهان

شاخص دلار در پایین ترین سطح ۳۲ ماهه قرار گرفت

دلار در نزدیکی پایین ترین نرخ چند ماهه در برابر ارزهای اصلی قرار گرفته است. در عین حال رهبران کنگره قول می دهند که در سال جاری توافق نامه محرک طولانی مدت را تصویب کنند.

همزمان با دو برابر شدن تلاش های کنگره آمریکا برای شکستن بن بست محرک طولانی مدت، شاخص دلار (DXY) به پایین ترین سطح ۳۲ ماهه خود رسید.

DXY، که ارزش یورو را در برابر ارزهای اصلی بررسی می کند، در حال حاضر نزدیک به کف ۹۰.۴۸ معامله می شود، در حالی که روز سه شنبه کمترین نرخ ۹۰.۴۲ را ثبت کرده بود. این پایین ترین سطح از آوریل ۲۰۱۸ بوده است.

چاک شومر، رهبر دموکرات سنا، دقایقی پیش اظهار داشت که نمایندگان مجلس هنوز در مورد بسته امداد ی ویروس کرونا صحبت می کنند و گفتگوها همچنان ادامه دارد.

اوایل امروز، نانسی پلوسی در ساعت ۱۹:۳۰ میزبان رهبر اکثریت سنا، میچ مک کانل، چاک شومر و رهبر جمهوری خواه مجلس، کوین مک کارتی بود. این گردهمایی برای بحث در مورد محرک های اقتصادی بود.

مذاکرات خیلی طولانی شده است و اقتصاد ایالات متحده را در برابر شوک های ناشی از تجدید حیات ویروس کرونا آسیب پذیر کرده است. حتی در این صورت، دارایی های دارای ریسک موفق شده اند رشد خود را حفظ کنند و دلار را تحت فشار نگه دارند. انتظارات برای بهبود جهانی به کمک واکسن های احتمالی، سرمایه گذاران را از فروش دارایی های ریسک پذیر دور و تا حدی منصرف کرده است.

با این حال، اگر بن بست مالی ادامه یابد، تمرکز ممکن است به سمت خطرات اقتصادی کوتاه مدت باشد و احتمالا منجر به سقوط بیشتر دلار شود.

با این وجود رهبران کنگره قول داده اند که در سال جاری به توافق نامه ای دست یابند که می تواند ضمیمه لایحه بودجه دولت باشد. بیشتر بانک های سرمایه گذاری انتظار دارند دلار در سال ۲۰۲۱ همچنان ریزش داشته باشد.

دیگر اخبار و تحلیل های بازار مالی فارکس را در اینجا بخوانید.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا