ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

برای اولین بار در طول تاریخ بیت کوین ۲۰،۰۰۰ دلاری شد!

قیمت بیت کوین (BTC) در ۱۶ دسامبر برای اولین بار در تاریخ به ۲۰ هزار دلار رسیده است. این نقطه عطف و دست آورد تاریخی دو هفته پس از شکستن سقف تاریخی قبلی رقم خورد.

نمودار بیت کوین
نمودار هفتگی BTC / USD. منبع: Tradingview

در عین حال، این رالی با چندین دلیل با انچه در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاده متفاوت است که می تواند به افزایش بیشتر قیمت BTC کمک کند. این موارد شامل تقاضای سازمانی رو به رشد، درک روزافزون سرمایه گذاران مبنی بر اینکه BTC ذخیره ارزشمند است و قوی تر شدن بنیادی شبکه ی BTC هستند.

تقاضای سازمانی به رالی BTC دامن می زند

در دسامبر ۲۰۱۷، داده ها حاکی از آن بود که سرمایه گذاران خرد و جریان اصلی در پشت رالی بیت کوین بودند. در آن زمان، معاملات آتی CME بیت کوین تازه راه اندازی شده بود و کمبود سرمایه گذاری سازمانی وجود داشت.

به همین ترتیب، این رالی بیشتر توسط سرمایه گذاران خرد انجام می شد که پس از فروش شدید به دلیل وجود نهنگ متوقف شد.

این بار پلتفرم های سازمانی متمرکز بر سرمایه گذاران شاهد افزایش چشمگیر فعالیت های تجاری هستند. به عنوان مثال، بازار معاملات آتی CME بیت کوین اخیراً با سود ۱.۲۷ میلیارد دلاری روبرو شد و پس از OKEx به عنوان دومین بازار جهانی بیت کوین قرار گرفت.

سرمایه گذاران نهادی به احتمال زیاد با استراتژی کوتاه مدت در BTC سرمایه گذاری نمی کنند. بسیاری از آن ها از بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال ذخیره ای و جانشینی برای طلا، یاد می کنند.

همانطور که Cointelegraph قبلاً گزارش داده بود، افزایش سرمایه های موجود در صندوق سرمایه گذاری بیت کوینی Grayscale نشان می دهد که موسسات به طور گسترده ای به دنبال خرید BTC هستند و حتی آن را با قیمتی بالاتر از قیمت صرافی ها خریداری می کنند.

BTC به دارایی ذخیره با ارزش تبدیل شده است

هم موسسات و هم سرمایه گذاران با ارزش خالص بالا شروع به تصدیق BTC به عنوان دارایی ذخیره ای با ارزش و پشتوانه کرده اند.

MicroStrategy، شرکت دارای سهام عمومی در ایالات متحده که ۴۵۰ میلیون دلار BTC در اوایل سال جاری خریداری کرد، جریانی را ایجاد کرد که باعث شد سایر موسسات سرمایه خود را به بیت کوین اختصاص دهند.

درک BTC به عنوان یک پشتوانه در برابر تورم و ذخیره ارزش پایدار می تواند BTC را برای بخش مالی گسترده تری در میان مدت و بلند مدت جذاب کند. مایکل سایلور، مدیرعامل MicroStrategy، گفت:

BTC بهترین دارایی ذخیره ای در جهان  و شبکه پولی غالب است. این راه حل مشکل ذخیره ارزش است که هر فرد، شرکت و دولت در کره زمین با آن روبرو است. با انتشار این خبر، جهان در حال تغییر به سمت بهتر شدن است.

تا کنون BTC توانسته است در سال جاری عملکرد بهتری را به نسبت طلا و شاخص S&P500 داشته باشد. این در حالی می باشد که طلا در سال جاری میلادی توانسته بود سقف قیمتی تاریخی خودش را بشکند.

نمودار
عملکرد BTC در مقابل طلا و S & P500 2020. منبع: Ecoinometrics

از این رو، جای تعجب نیست که وال استریت اکنون بیت کوین را با جدیت بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته و دنبال می کند. شواهد دیگری در این مورد در ۳ دسامبر بود، زمانی که S&P 500 اعلام کرد برنامه های خود را برای ایجاد شاخص های ارز رمزنگاری شده خود در سال آینده ارائه خواهد کرد.

بنیاد بیت کوین از همیشه قوی تر است

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، بنیاد بیت کوین از هر زمان دیگری قوی تر است زیرا این شبکه اکنون در هر ثانیه ۵۰۰،۰۰۰ دلار در سراسر جهان جابجت می کند. به عبارت دیگر، بیت کوین ۴.۶۲۷ میلیارد دلار را در هر روز منتقل می کند.

نرخ هش شبکه بیت کوین
نرخ هش شبکه بیت کوین. منبع: Blockchain.com

این شبکه همچنین ده برابر امن تر از اواخر سال ۲۰۱۷ است، زیرا هر دو مورد هش ریت و سختی استخراج به بالاترین سطح در سال جاری رسیده اند. نرخ هش نشان می دهد که چه مقدار قدرت محاسباتی به اعتبار سنجی معاملات بیت کوین و ایمن سازی شبکه اختصاص یافته است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا