فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور Zig-Zag + عکس

اندیکاتور Zig-Zag در چارت قیمتی نقاطی را تعیین می کند که تغییراتی بیشتر از موج قبلی را به دنبال داشته باشد. سپس با رسم خطوط بین نقاط، آن ها را به یکدیگر متصل می نماید. این اندیکاتور در تحلیل تکنیکال برای کمک به شناسایی روند قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین نوسانات تصادفی قیمت و تلاش برای نشان دادن تغییرات روند را حذف می نماید.

در بازارهای مالی حرکت های مستقیم صعود و نزول دیده نمی شود. هر کسی که تنها چند ثانیه هر چارت را نظاره گر باشد این موضوع را متوجه می شود. همیشه در بازارهای مالی از قبیل بورس و فارکس و ارزهای دیجیتال ما با حرکت های نوسانی، موج های الیوتی و قله ها و دره ها رو به رو خواهیم بود. به کمک اندیکاتور زیگزاگ معامله گران می توانند نواحی پر پتانسیل قیمت را در این امواج شناسایی کنند.

اندیکاتور Zig-Zag

خطوط اندیکاتور Zig- Zag تنها زمانی ظاهر می گردد که یک حرکت قیمت بین نوسان بالا و پایین وجود داشته باشد که بیشتر از یک درصد مشخص باشد. با فیلتر کردن حرکات جزئی قیمت، این اندیکاتور باعث می شود که روندها در همه تایم فریم ها ساده تر گردد.

شاخص Zig- Zag اغلب در رابطه با نظریه امواج Elliot برای تعیین موقعیت هر موج در چرخه کلی مورد استفاده قرار می گیرد. تحلیل گران و معامله گران می توانند با تنظیمات مختلف, به منظور یافتن نتیجه بهتر، آزمایش نمایند. به عنوان مثال تنظیم ۴درصد می تواند امواج را واضح تر از تنظیم ۵ درصد نشان دهد. هر سهم، الگوی قیمتی مربوط به خود را دارد، بنابراین معامله گران باید تنظیمات اندیکاتور Zig-Zag را باتوجه به هر روند قیمتی به روز نمایند.

اندیکاتور Zig-Zag

اگرچه اندیکاتور Zig-Zag روند آتی را پیش بینی نمی کند، اما استفاده از آن به شناسایی سطوح حمایت و مقاومت کمک می کند. خطوط زیگ زاگ هم چنین می توانند الگوهای برگشتی نظیر کف دو قلو و الگوی سر و شانه را نشان دهند.

اندیکاتور Zig-Zag

یک سرمایه گذار ممکن است تا زمانی که اندیکاتور Zig-Zag تغییر جهت نداده است، موقعیت معاملاتی خود را حفظ کند. به عنوان مثال، اگر سرمایه گذار یک موقعیت بلند مدت داشته باشد، تا زمانی که شاخص زیگ زاگ به سمت پایین نرود، دارایی خود را نمی فروشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا