ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

رالی بیت کوین ادامه دارد حتی پس از رسیدن به ۲۴ هزار دلار + ۳ دلیل

معامله گران انتظار دارند افزایش بیت کوین به بالاتر از ۲۳،۶۰۰ دلار، موجب فشار ۱۳۸ میلیون دلاری در قراردادهای کوتاه مدت شود و قیمت BTC را به ۲۴،۲۰۰ دلار برساند.

قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۹ دسامبر از ۲۴،۰۰۰ دلار فراتر رفت و به بالاترین رکورد جدید در تاریخ رسید. در Coinbase، قیمت BTC به ۲۴،۲۰۰ دلار رسید و از آن زمان در محدوده ۲۳،۵۰۰ تا ۲۳،۸۰۰ دلار تثبیت شد.

سه عامل باعث افزایش قیمت BTC در مدت کوتاه شد و آن را به بالاترین رکورد رساند. این عوامل فشار فروش کوتاه خیلی شدید، سفارشات فروش انباشته شده با قیمت ۲۳،۶۰۰ دلار و واکنش بازار به پیشنهاد قانون الزام احراز هویت کیف پول های شخصی از سوی خزانه داری ایالات متحده هستند.

یک فشار کوتاه شدید دوباره در قیمت ۲۳،۶۰۰ دلار اتفاق افتاد

طبق اطلاعات سایت Bybt.com، امروز قراردادهای short به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار لیکوئید شد.

لیکوئید شدن گسترده قراردادهای short دقیقا زمانی رخ داد که بیت کوین از ۲۳،۶۰۰ دلار فراتر رفت. منطقه ۲۳،۶۰۰ دلاری به دلیل سفارشات انباشته فروش در صرافی های بزرگ، سطح مقاومت کلیدی بود.

نمودار
داده های لیکوئید شدن بیت کوین منبع: Bybt.com

در Bitfinex، سطح مقاومت ۲۳،۶۰۰ و ۲۳،۸۰۰ دلار پیش از وقوع رالی اخیر، با تجمع سفارشات فروش روبرو بود. با شروع افزایش قیمت بیت کوین، پوزیشن های short و فروشندگان در محدوده مقاومت ۲۳،۶۰۰ تا ۲۳،۸۰۰ دلار بسیار زیاد تجمع یافتند.

به طور معمول، یک فشار کوتاه زمانی اتفاق می افتد که فروشنده مجبور شود پوزیشن های خود را بخرد زیرا قیمت بیت کوین بالا می رود. این امر باعث می شود که تقاضای خریدار در مدت کوتاهی افزایش یابد که اغلب منجر به شکست صعودی می شود.

بازار تحت تأثیر قانون FinCEN ایالات متحده قرار ندارد

در ۱۹ دسامبر، وزیر خزانه داری ایالات متحده، استیون منوچین، یک پیشنهاد قانونی در مورد احراز هویت کیف پول های شخصی را فاش کرد.

به موجب این قانون، صرافی های رمزنگاری ملزم می شوند فرایند واریز و برداشت مبالغ بالای ۳،۰۰۰ دلار با منشا کیف پول های غیر حضوری را پیگیری کنند. اگر معاملات از ۱۰،۰۰۰ دلار بگذرد، صرافی ها باید مستقیما این اتفاق را به شبکه اجرایی جرایم مالی (FinCEN) گزارش دهند.

با این حال، همانطور که تحلیلگران توضیح دادند، این قانون به همان اندازه ای که در ابتدا مدیران صنعت تصور می کردند، بد نیست. Cointelegraph گزارش داد که تا زمانی که پیشنهاد به قانون تبدیل نشود، قیمت بیت کوین و بازار گسترده رمزنگاری احتمالا اخبار را نادیده می گیرند.

هنوز هم، با وجود محرک های مثبت در کوتاه مدت، معامله گران معتقدند که به دلیل گسترش بیش از حد رالی، بیت کوین می تواند تثبیت شود یا به عقب برود.

اسکات ملکر، یک معامله گر ارزهای رمزنگاری شده، شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین را در نمودار ۴ ساعته مشخص کرد و نشان داد که احتمالا واگرایی های نزولی اشباع خرید وجود دارد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا