ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین در حال حاضر چه تعداد BTC دارد؟

ساتوشی ناکاموتو، Satoshi Nakamoto، خالق بیت کوین هنوز هم انبوهی از بیت کوین را نگه داشته که هرگز جابجا نشده است. این نشان دهنده یک طراح دقیق و خیرخواه است.

  • در هفت ماه اول ایجاد بیت کوین، Satoshi Nakamoto، خالق بیت کوین، ۱.۱ میلیون بیت کوین استخراج کرد.
  • این ثروت که هم اکنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد، تا به امروز دست نخورده باقی مانده است.
  • افراد زیادی به عنوان ساتوشی معمایی مطرح شده اند، اما هویت وی هنوز به طور قطعی اثبات نشده است.

خالق ناشناس بیت کوین، Satoshi Nakamoto، همچنین اولین شخصی بود که ارز رمزنگاری شده را استخراج کرد و به ازای هر بلوک استخراج شده ۵۰ جایزه BTC دریافت کرد.

برخلاف استخراج کنندگان امروزی بیت کوین، Satoshi این پاداش ها را با هزاران کاربر دیگر در استخر استخراج تقسیم نکرد و در عوض خودش از کل پاداش بهره برد. در آن زمان ارزش بیت کوین عملا صفر بود. امروز، قیمت بیت کوین در انتهای محدوده چهار رقمی است.

بین ژانویه و ژوئیه ۲۰۰۹، Satoshi در مجموع بیش از ۱ میلیون BTC استخراج کرده است که احتمالا او را به پرکارترین ماینر در تاریخ بیت کوین تبدیل کرده است. تحقیقات اخیر حاکی از آن است که ساتوشی می توانست حتی بیشتر بیت کوین استخراج کند، اما به عمد جلوی خود را گرفت و هش ریت خود را مهار کرد تا به سایر ماینرها فرصت بدهد.

الگوی پاتوشی

اگرچه به طور دقیق و ۱۰۰٪ مشخص نیست که ساتوشی دقیقاً چه مقدار بیت کوین را خود را استخراج کرده است، اما تلاش های محقق برجسته امنیت و ارز رمزنگاری شده، سرجیو دمیان لرنر، بهترین برآورد را تاکنون ارائه داده است.

Lerner در گزارش خود با عنوان “ثروت شایسته ساتوشی ناکاموتو، خالق و نابغه بیت کوین”، در تلاش برای شناسایی بلوک های استخراج شده بین ۰۱ ژانویه ۲۰۰۹ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۱۰ (بلوک های ۱ تا ۳۶،۲۸۸) بود که توسط همان شخص استخراج شده است. با این کار، Lerner دریافت که یک نهاد واحد با استفاده از یک ریگ استخراج هزاران بلوک را در این زمان استخراج کرده است و هنگام انجام این کار حدود ۱ میلیون BTC پاداش بلوکی کسب کرده است.

لرنر اصطلاح “Patoshi Pattern” را برای توصیف الگوی بلوکی که به نظر می رسد توسط این شخص واحد استخراج شده است، ابداع کرد. از آنجا که این الگو با بلوک پیدایش آغاز می شود، فرض بر این است که پاتوشی ممکن است خود ساتوشی ناکاموتو باشد. لرنر در آوریل ۲۰۱۹، هنگامی که مقاله زیر را منتشر کرد، این تحقیق را بیشتر گسترش داد، “بازگشت منکران و انتقام پاتوشی”. در اینجا، نویسنده دریافت که پاتوشی تقریبا ۲۲،۰۰۰ بلوک را به صورت یک دست استخراج کرده و در مجموع ۱.۱ میلیون BTC پاداش بلوکی کسب کرده است.

برای بیان این موضوع، از آن زمان پاداش بلاک سه بار نصف شده است و استخراج کنندگان بیت کوین اکنون برای هر بلاک استخراج شده فقط ۶.۲۵ BTC کسب می کنند. با ارزش فعلی بیت کوین، این می تواند ثروت Satoshi Nakamoto را بیش از ۱۰ میلیارد دلار کند که مطمئنا Satoshi را به ثروتمندترین دارنده Bitcoin از نظر دارایی های خالص BTC تبدیل می کند.

انبار بیت کوین های دست نخورده ساتوشی ناکاموتو

پیشتر گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه Satoshi احتمالا ۵۰ بیت کوین را از یک بلوک مربوط به دوره ۲۰۰۹ منتقل کرده است، وجود داشت و اخیرا کشف شد که این بیت کوین خارج از موارد تحت پوشش الگوی Patoshi است. در عوض، به نظر می رسد که این بیت کوین توسط یک شخص دیگر منتقل شده که با ده ها بلوک دیگر استخراج شده در دوره ای که ساتوشی در آن فعال بود، مرتبط شده است.

این ساتوشی نیست. تکرار می کنم، ساتوشی نیست.

علی رغم دارا بودن بیش از ۱۰ میلیارد دلار بیت کوین، هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که ساتوشی هرکدام را جابجا کرده باشد. این نشان دهنده خویشتنداری قابل توجه و سودمندی واقعی است. البته، این طور فرض می شود که ساتوشی هنوز به کلیدهای خصوصی حاوی این وجوه دسترسی دارد.

تاکنون افراد زیادی علنا ادعا کرده اند که ساتوشی ناکاموتو هستند، از جمله کریگ رایت، یورگ مولت، بلال خالد و دبو گیدوس. توسط بسیاری از محققان، چند تن دیگر نیز به عنوان نامزدهای احتمالی انتخاب شده اند. اما تا به امروز، هیچ کس نتوانسته است به طور قطعی ثابت کند که کلید خصوصی هر یک از آدرس هایی که تصور می شود متعلق به ساتوشی است را در دست دارد، محکم ترین شواهدی که ثابت می کند آنها ساتوشی ناکاموتو هستند.

در هر صورت، این احتمال وجود دارد که ساتوشی یا نتواند یا نمی خواهد بیت کوین خود را خرج کند، شاید به دلیل خطر این باشد که انجام این کار منجر به آشکار شدن هویت وی می شود. اگر هویت Satoshi به طور علنی آشکار شود، احتمالا شاهد تغییرات چشمگیری در بیت کوین خواهیم بود.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا