ارزهای دیجیتالاستخراج ارزهای دیجیتال

چقدر طول می کشد تا یک بیت کوین را استخراج کنید؟ (آپدیت ۲۰۲۱)

 اکثر استخراج کنندگان بیت کوین به یک استخر استخراج متصل می شوند و ریسک ها و پاداش ها را با هم تقسیم می کنند. استخراج یک بیت کوین برای یک واحد استخراج ممکن است چندین سال طول بکشد. 

به طور خلاصه استخراج بیت کوین فرایندی است که کامپیوترهای پرقدرت را برای کشف بلاک بیت کوین و کسب پاداش برای این کار استفاده می کند. استخراج کنندگان معمولا از تجهیزات تخصصی مانند ریگ های استخراج ASIC استفاده می کنند. کار انفرادی می تواند برای ماینرها کمی کارآمدتر باشد، اما از آنجایی که پاداش های کمتری به دست می آید، خطرناک تر نیز هست.

بیت کوین (BTC) از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به عنوان مبنای امنیت خود استفاده می کند. این بدان معنی است که مانند بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر، شبکه ای از استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده برای کشف بلوک ها و افزودن معاملات در انتظار، به آنها استفاده می شود تا آنها را غیرقابل برگشت کند.

همچنین روند کشف بلوک، که تقریبا ۱۰ دقیقه در هر بلوک طول می کشد، منجر به ضرب تعداد مشخصی بیت کوین جدید در هر بلوک می شود. در حال حاضر این مقدار ۶.۲۵ BTC برای هر بلوک تنظیم شده است، اما تقریبا هر چهار سال یک بار (۲۱۰،۰۰۰ بلوک) به نصف کاهش می یابد و تعداد بیت کوین ضرب شده با هر بلوک تازه کشف شده را کاهش می دهد. این BTC به عنوان مشوقی برای استخراج کننده (یا استخراج کنندگان در صورت استفاده از استخر استخراج) که این بلوک را کشف کرده استفاده می شود.

اگرچه کشف هر بلوک ۱۰ دقیقه طول می کشد و هر بلوک برای استخراج کننده ای که با موفقیت آن را کشف کرد ۶.۲۵ جایزه BTC دارد، اما مهم است که درک کنیم کل شبکه استخراج بیت کوین اساسا در این فرایند کشف بلوک رقابت می کند.

این بدان معنی است که تنها یک ماینر در کل شبکه استخراج در واقع موفق به کشف بلوک می شود – و از آنجا که به طور بالقوه ده ها هزار استخراج کننده بیت کوین در حال فعالیت هستند، احتمال کشف یک بلوک به تنهایی بسیار کم است.

به همین دلیل، اکثریت قریب به اتفاق استخراج کنندگان بیت کوین به عنوان بخشی از استخر استخراج با هم کار می کنند و نرخ هش خود را با هم ترکیب می کنند تا شانس بیشتری برای کشف یک بلوک داشته باشند. سپس، صرف نظر از اینکه کدام ماینر در استخر واقعا بلوک را کشف می کند، جوایز به طور مساوی در بین همه ماینرهای استخر توزیع می شود.

در نتیجه، یک استخراج کننده که ۱٪ از نرخ هش استخر را در اختیار شما قرار می دهد، ۱٪ پاداش بلوکی را که به آن تعلق می گیرد نیز دریافت خواهد کرد.

استخر استخراج

 F2Pool در حال حاضر بزرگترین استخر از نظر میزان هش است که حدود ۲۶.۷۳ EH / s از کل نرخ هش بیت کوین ۱۳۴.۶ EH / s را ارائه می دهد. این سهم نرخ هش ۱۹.۹٪ اساسا بدان معنی است که حدود ۱۹.۹٪ از کل BTC تازه استخراج شده توسط این استخر استخراج می شود، معادل ۱۷۹.۱ BTC در روز (از مجموع ۹۰۰ BTC توزیع شده بین همه ماینرها در روز).

یک ماینر تنها که ۱٪ از نرخ هش استخر (۲۶۷ ~ PH / s) را در اختیار داشته باشد، تقریبا ۱.۷۹ BTC در روز درآمد دارد. این بدان معناست که یک ماینر برای استخراج به طور متوسط ​​۱ بیتکوین در روز در سطح سختی فعلی به نزدیک به ۱۴۹.۲ PH / s نرخ هش نیاز دارد.

به بیان بهتر، این معادل ۲،۳۳۱ مورد از آخرین ماینرهای ۶۴min / s Antminer S17e ASIC است که در نوامبر سال ۲۰۲۰ آزاد شدند. این تنظیم احتمالا در حدود ۱.۸۶ میلیون دلار خواهد بود، با فرض هزینه واحد متوسط ۷۹۹ دلار در سال. این نیز تا حدودی چالش برانگیز است، زیرا Antminer S17e در حال حاضر تمام شده است (از دسامبر ۲۰۲۰) و فقط در میان خرده فروشان و با اختلاف قیمت تقریبا زیادی در دسترس است.

برای کسانی که بودجه کمتری دارند، تولید یک Antminer S19 Pro (یک نسل قدیمی تر، اما کاملا در دسترس) برای تولید ۱ بیت کوین در پاداش ها در هنگام کار با استخر استخراج، در کل هزار و ۳۵۶ روز طول می کشد (این معادل تولید ۰.۰۰۰۷۳ BTC است، یا حدود ۱۳.۲۸ دلار در روز با قیمت های فعلی).

برای محاسبه اینکه تولید یک BTC در یک ریگ استخراج دیگر چقدر طول می کشد، می توانید سرعت هش آن را در معادله زیر قرار دهید:

۱ / (hash rate (in PH/s)) * 0.0066

نتیجه این معادله تعداد روزهایی که برای تولید ۱ بیت کوین در سطح سختی فعلی زمان نیاز است را مشخص  می کند.

آیا استخراج کنندگان بیت کوین می توانند به صورت انفرادی کار کنند؟

اگرچه بیشتر ماینرهای بیت کوین تمرکز خود را به عنوان بخشی از استخر استخراج قرار می دهند، اما انجام این کار به تنهایی نیز امکان پذیر است. برخلاف استخرهای استخراج بیت کوین، که اساسا پرداخت منظم کمتری را تضمین می کنند و بیشتر خطرات مربوط به استخراج بیت کوین را از بین می برند، استخراج انفرادی بیشتر شبیه به یک قمار است – اما می تواند پاداش بیشتری نیز داشته باشد.

از آنجا که استخراج کنندگان انفرادی نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه استخر استخراج ندارند، سودآوری کلی استخراج می تواند کمی بیشتر از کار با استخر باشد، به ویژه برای افرادی که دارای یک عملیات استخراج قابل توجه هستند. 

از نظر آماری، یک ماینر تنها که به دنبال تولید ۱ بیتکوین در روز است، باید کمی بیش از ۰.۱۱٪ از کل نرخ هش بیت کوین را به خود اختصاص دهد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این معادل حدود ۱۴۹.۲PH / s یا خروجی ترکیبی ۲،۳۳۴ واحد استخراج Antminer S17e است. به طور متوسط ​​این عملیات استخراج یک بلوک را کشف می کند که جایزه ۶.۲۶ BTC را هر ۶.۲۵ روز دریافت می کند که میانگین آن به ۱ بیت کوین در روز می رسد.

از آنجا که کشف حتی یک بلوک بزرگ حتی در عملیات های استخراج بزرگ با بیش از ۲،۰۰۰ ریگ، تقریبا یک هفته به طول می انجامد، ماینرهایی که تنها چند دستگاه دارند ممکن است سال ها زمان بگذارند و هیچ بلوکی کشف نکنند. این عمل را در اکثر موارد بسیار خطرناک است.

استخراج بیتکوین در سال ۲۰۲۰ و بعد از آن

استخر OKEx که قبلا یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین از نظر نرخ هش بود، پس از آنکه مبادلاتش به دلیل آنچه که عدم دسترسی یک دارنده اصلی به کلید خصوصی اش گزارش شد، متوقف شد، حدود ۹۹.۵٪ در بین ماه های اکتبر و نوامبر سال ۲۰۲۰ افت کرد.

استخر OKex از آن زمان شاهد بهبود قابل ملاحظه میزان هش SHA256 خود بوده و در حال حاضر با بیش از ۳،۴۰۰ استخراج کننده فعال با سرعت ۱۹۶.۸ PH / s – بیش از ده برابر نسبت به پایین ترین سطح ماه نوامبر خود افزایش یافته است.

با سرمایه گذاری موسسات بزرگی مانند Grayscale ،PayPal و Cash App که اکنون بیش از ۱۰۰٪ کل بیت کوین های تازه عرضه شده را خریداری کرده اند و تعداد زیادی بیت کوین که به عنوان توکن wrapped در بلاک چین های دیگر (مانند Ethereum و Tron) قفل شده اند، تقاضا برای Bitcoin در سال ۲۰۲۰ به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در نتیجه، قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافته و ارزش آن در برخی از پلتفرم ها به بالاترین حد خود رسیده است.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا