ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ویتالیک بوترین درباره امنیت اتریوم هشدار داد

با توجه به اینکه هزینه تراکنش اتر به ۱۰۰ گیگابایت رسید، بنیانگذار پروژه اتریوم هشدار می دهد که عدم پاسخگویی می تواند امنیت شبکه را تضعیف کند.

بنیانگذار (Ethereum (ETH ویتالیک بوترین خواستار اصلاح سیستم هزینه های رمزارز شده و هشدار داده است که افزایش هزینه های معامله می تواند امنیت شبکه را تضعیف کند.

این ایده بر اساس مقاله ای است که نشان می دهد علاقه ماینرها به کارمزد معامله بیشتر روز به روز بیشتر شده و همین امر ممکن است سبب شود تا شیوه های استخراج ارزها را به شیوه خودخواهانه ای تغییر دهند تا به سود بیشتر برسند و در نتیجه نحوه پردازش معاملات با خطرات جدی مواجه شود.

نظرات Buterin در حالی منتشر می شود که کاربران هزینه های معامله اتر را به مقدار ۱۰۰ gwei گزارش می دهند. بنیانگذار Mythos Capital، رایان آدامز در اوایل امروز توئیت کرد که شبکه اتریوم “باید راه هایی برای ارزش دادن بیشتر به هر بخش پیدا کند.”

Buterin در تلاش برای اجرای پیشنهاد بهبود اتریوم EIP 1599 برای اصلاح هزینه های اتریوم است. این شامل از بین بردن هزینه های پایه برای کاهش علاقه ماینرها به تعرفه معاملات است. با این حال، هنوز برخی از اعضای دنیای ارزهای دیجیتال به این پیشنهاد خوش بین نیستند.

Vitalik خواستار تصویب EIP-1559 است

پستی که Buterin منتشر کرده به مقاله ای که در سال ۲۰۱۶ با عنوان “ناپایداری بیت کوین بدون بلوک پاداش” اشاره می کند که توسط چهار محقق از دانشگاه پرینستون تالیف شده است. این مقاله خطرات مرتبط با افزایش هزینه معاملات را یادآور می شود.

در مقاله حاضر بارها در مورد عملکرد و امنیت بیت کوین (BTC) هشدار داده شده است. این هشدارها از این بابت است که با توجه به اینکه پاداش های بلوک با گذشت زمان کاهش می یابد، ممکن است که ماینرها بیشتر به سمت هزینه های معاملات رو بیاورند.

محققان اظهار داشتند که واریانس بالا در هزینه های معامله می تواند شیوه های استخراج “خودخواهانه” را به عنوان جایگزینی برای پاداش بلوک قرار داده و پیش بینی می کند که ماینرها ممکن است تلاش کنند که بلوک های “ثروتمند” را بزرگتر کنند تا پاداش های موجود در آنها را بدزدند!

جامعه اتریوم محتاط است

پیشنهاد EIP-1599 ظرفیت کل شبکه را از ۱۲.۵ میلیون گسی که در حال حاضر است به ۱۶ میلیون گس افزایش می دهد. پرداخت مبلغ پایه بر اساس اینکه ظرفیت بالاتر یا پایین تر از هدف ۱۰ میلیون گس باشد، بالا یا پایین می رود. ماینرها فقط دستمزد معاملات را دریافت می کنند و هزینه پایه سوخت می شود.

جامعه اتریوم در پیدا کردن حامیانی برای تصویب EIP-1559 خوب عمل نکرده است. بنیادگذار Name Service اتریوم،  Nick Jonshon، توییت کرد: “می دانم که من یک رکورد شکسته در این حساب هستم، اما آیا شما نگران کمبود آنالیز و تجزیه و تحلیل های مرتبط با ۱۵۵۹ نیستید؟”

همچنین نگرانی هایی درباره پتانسیل ماینرها برای دستکاری در هزینه های پایه ابراز شده است. فرناندو نیتو همچنین با انتقاد از مقاله ۲۰۱۶ به نقل از Buterin، اظهار داشت که فرضیات اساسی آن نادرست است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا