فارکساخبار اقتصاد جهان

اخبار روزانه بازار فارکس، بررسی سهام آسیا، اروپا و آمریکا (سه شنبه ۲ دی ۹۹)

سهام آسیا در حالی که افزایش موارد جدید مبتلا به COVID-19 افزایش یافته و امیدها به بهبودی را کمتر کرده، دچار ریزش شده اند.

سهام آسیا در روز سه شنبه کاهش یافتند و این اتفاق به دلیل افزایش ترس از یک ویروس جدید بسیار عفونی COVID-19 بوده که باعث تعطیل شدن بیشتر انگلیس می شود و می تواند منجر به کاهش روند رشد اقتصادی جهان شود.

S & P/ASX 200 استرالیایی با کاهش ۰.۶۷ درصدی زیان های گسترده ای را کاهش داد. Nikkei 225 ژاپن ۰.۸۵٪ افت کرد. شاخص MSCI در سهام آسیا و اقیانوس آرام در خارج از ژاپن ۰.۲۱٪ کاهش یافت. شاخص CSI300 چین و شاخص Hang Seng هر دو ۰.۲٪ افت کردند.

استفان اینس، رئیس استراتژیست بازار جهانی در Axi. گفت:

تشدید محدودیت های COVID-19 در اروپا بعد از کشف ویروس جدید، باعث واکنش منفی قیمت ها شده و شرایط نامناسب تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

کشورهای سراسر جهان روز دوشنبه مرزهای خود را بر روی انگلیس بستند زیرا ترس از ویروس کرونا وجود دارد. گفته می شود تا ۷۰٪ بیشتر از ویروس اصلی قابل انتقال است. این اتفاق باعث هرج و مرج سفر و احتمالا کمبود مواد غذایی خواهد شد آن هم درست چند روز قبل از اینکه انگلیس تصمیم بگیرد اتحادیه اروپا را ترک کنید.

فارکس

کشف نوع جدید، فقط چند ماه قبل از اینکه واکسن ها به طور گسترده در دسترس باشند، باعث افزایش ترس در مورد ویروس شده که تا به امروز حدود ۱.۷ میلیون نفر در سراسر جهان را به کام مرگ کشانده است. در نتیجه سهام اروپا روز دوشنبه در بدترین شرایط طی تقریبا دو ماه گذشته بوده و سقوط کردند.

قیمت نفت با انتظارات تقاضای کمتر، کاهش یافت، به طوری که نفت خام ایالات متحده اخیراً ۰.۳۳٪ کاهش یافت و به ۴۷.۸۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که برنت ۰.۲٪ پایین تر رفت و به ۵۰.۸۱ دلار رسید.

سهام ایالات متحده در روز دوشنبه بسیاری از ضررهای اولیه خود را جبران کردند و امیدوارند که بسته محرک پیش بینی شده مورد توافق رهبران کنگره بتواند به بهبود بیشتر کمک کند. S&P 500 با افت ۰.۳۹٪ در ۳،۶۹۴.۹۲ به پایان رسید. نوسانات سهام ایالات متحده در معاملات ناچیز تعطیلات جهش کرد. شاخص نوسانات Cboe، بزرگترین رشد یک روزه خود را از اواخر اکتبر به ثبت رساند.

هر اونس طلا Spot با ۰.۳٪ افزایش به ۱،۸۸۱.۷ دلار رسید، در حالی که این دارایی امن در اوایل معاملات به بالاترین قیمت یک ماه گذشته رسید.

کنگره آمریکا بسته کمک مالی ۸۹۲ میلیارد دلاری را تصویب کرد

 

کنگره آمریکا روز دوشنبه بسته کمکی ۸۹۸ میلیارد دلاری ویروس کرونا را تصویب کرد که پس از ماه ها بی تحرکی، رگ حیاتی را برای اقتصاد کشور به وجود آورد و دولت فدرال را نیز برای یک سال دیگر تأمین مالی کرد. انتظار می رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به زودی بسته قانونی را امضا کند.

پس از روزها مذاکره سخت، هر دو اتاق قانونگذاری تا دقایقی از شب برای تصویب این لایحه گسترده تلاش کردند و مجلس نمایندگان ابتدا آن را تصویب کرد و سنا نیز پس از چند ساعت در آرا دو حزب، آن را تصویب کرد. این لایحه شامل پرداخت ۶۰۰ دلار به بیشتر آمریکایی ها و همچنین پرداخت های اضافی به میلیون ها نفر از افرادی است که در طی دوران کرونا از کار اخراج شده اند.

کنگره امریکا

سخنگوی مجلس، نانسی پلوسی، دموکرات، گفت که وی از لایحه بسته کمک مالی حمایت می کند حتی اگر این قانون شامل کمک مستقیم به دولت های ایالتی و محلی نباشد که دموکرات ها به دنبال آن بوده اند. وی گفت که سال آینده پس از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب دموکرات ها، دوباره برای آن تلاش خواهند کرد. وی گفت این لایحه همه کار را ادامه نمی دهد اما ما را در مسیر قرار می دهد.

هال راجرز، نماینده جمهوری خواه، همچنین از این بسته حمایت کرد و گفت این یک مصالحه منصفانه را منعکس می کند. میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای جمهوری خواه گفت که این هزینه تقریبا ۳۵۰ میلیارد دلار برای بهبود اوضاع ناشی از ویروس کرونا را دارد. بسته محرک مالی، اولین کمک مصوب کنگره از آوریل است و در زمانی اجرایی شده که همه گیری در ایالات متحده سرعت گرفته و هر روز بیش از ۲۱۴،۰۰۰ نفر را آلوده می کند و بهبود اقتصادی را کند می کند. بیش از ۳۱۷،۰۰۰ آمریکایی کشته شده اند.

این قانون همچنین برنامه وام برای مشاغل کوچک را با حدود ۲۸۴ میلیارد دلار گسترش می دهد و پول را به مدارس، شرکت های هواپیمایی، سیستم های حمل و نقل و توزیع واکسن هدایت می کند. برنامه وام و کمک بلاعوض برای مشاغل کوچک، معروف به برنامه محافظت از پرداخت، شرکت های دارای تجارت عمومی را از صلاحیت خارج می کند.

در میان گزارش هایی که سازمان های مرتبط با ترامپ کمک های قبلی دریافت کرده است، این لایحه شامل موارد افشای رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، روسای ادارات کابینه، قانونگذاران و همسران است و این افراد را از دریافت وام در آینده منع می کند. دولت های ایالتی و محلی که در تلاشند هزینه های توزیع واکسن COVID-19 تازه تأیید شده را بپردازند، ۸.۷۵ میلیارد دلار از واشنگتن دریافت می کنند، ۳۰۰ میلیون دلار از آن برای استفاده در جهت واکسیناسیون در اقلیت ها و ایالت هتی در معرض خطر است.

مک کانل، در مصاحبه با فاکس نیوز، متعهد شد که اقدامات خود را برای حمایت از پرونده های حقوقی شرکت ها در هر لایحه کمک به ویروس کرونا که دولت جدید بایدن در اوایل سال ۲۰۲۱ دنبال می کند، تجدید کند. بایدن از کنگره خواسته است که هنگام روی کار آمدن از ۲۰ ژانویه، محرک های بیشتری را در نظر بگیرد. وی در بیانیه ای گفت: پیام من به همه کسانی که در آنجا مبارزه می کنند، کمک است.

این لایحه، بعد از بعد از بسته حدودا ۲ تریلیون دلاری مصوب در ماه مارس، دومین بسته محرک بزرگ در تاریخ ایالات متحده است. کارشناسان گفتند که پول نقش مهمی ایفا می کند زیرا اقدامات فاصله گذاری اجتماعی باعث تعطیلی بخش وسیعی از مراکز اقتصادی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا