ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

کمیسیون SEC قرار است از Ripple شکایت کند! علت چیست؟

به گزارش Fortune، کمیسیون SEC از ریپل به دلیل فروش اوراق بهادار بدون مجوز در قالب توکن های XRP شکایت خواهد کزد.

مدیرعامل Ripple، براد گارلینگهاوس، در اقدامی که یادآور پیشگویی اخیر Coinbase در نیویورک تایمز در مورد رفتار ادعایی خود با کارمندان رنگین پوست بود، گام غیرمعمولی را برای ارسال پست به توییتر برداشته است تا به ظاهر موضوع را در افکار عمومی دنبال کند.

بیت کوین و اتریوم به دلیل غیرمتمرکز بودن  از تیغ تیز شکایت های SEC فرار کرده اند. با این حال، مدت هاست که XRP توسط برخی از اعضای جامعه رمزنگاری به دلیل متمرکز بودن بیش از حد، مورد انتقاد قرار گرفته است. ریپل حدود ۵۰ میلیارد XRP یا تقریبا نیمی از کل عرضه را محفوظ نگه داشته است، که مدیر ارشد فناوری ریپل، دیوید شوارتز، ادعا می کند این حساب توسط سازندگان سومین ارز رمزنگاری شده هدیه داده شده است.

علی رغم شکایت های مختلف و شکاف های سخت بین بنیانگذاران اصلی، ریپل زنده مانده و به فعالیت خود ادامه داده است و به یکی از ثروتمندترین شرکت های صنعت فناوری امور مالی تبدیل شده است. با ذخیره ای به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد دلار، حتی پس از کاهش شدید ۱۳.۵٪ این رمزارز به حیات خود ادامه می دهد. این افت قیمت به دلیل اخبار شکایت‌های اخیر بوده است.

منبعی که با Ripple ارتباط دارد به Cointelegraph گفت:

توکن XRP قطعا یک اوراق بهادار است.

ریپل سندی در توضیح موقعیت خود به وب سایت خود ارسال کرد و ادعا کرد که توزیع XRP توسط Ripple یک قرارداد سرمایه گذاری است در حالی که بیت کوین و اتر اوراق بهادار نیستند. کمیسیون SEC در حال تفکیک ارزهای دیجیتال به دو دسته بازنده و برنده است و این اقدام منجر به از بین رفتن نوآوری‌های کاربرپسند در آمریکا خواهد شد.

این شرکت بدون هیچ مدرکی ادعا کرد که بیت کوین و اتر دو ارز دیجیتال تحت کنترل چین هستند که SEC اعلام کرده است که اوراق بهادار نیستند و در صورت طرح دعوی احتمالی، نوآوری در صنعت ارزهای دیجیتال کاملا به کشور چین واگذار خواهد شد.

طبق گفته Fortune، انتظار می رود که هم گارلینگهاوس و هم کریس لارسن که دارایی آنها ۱۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود، به عنوان متهمان در این پرونده قضایی معرفی شوند.

گرچه گارلینگ هاوس اظهار داشت که Ripple حتی باشناخته شدن XRP به عنوان اوراق بهادار، به رشد خود ادامه خواهد داد، اما این شرکت اخیرا ادعا کرده است که به دلیل عدم شفافیت مقررات، مجبور به خروج از آمریکا می‌کند.

Cointelegraph برای اظهارنظر درمورد ماندن لارسن و گارلینگهاوس در ایالات متحده با توجه به دعوای احتمالی با ریپل تماس گرفت و در زمان انتشار این مطلب پاسخی دریافت نکرد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا