فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، چهارشنبه ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰

قیمت طلا در ۱،۸۶۷.۵۲ دلار معامله می شود که در روز با حدود ۰،۵٪ کاهش با طی مسیری بین ۱۸۶۰.۸۲ دلار و ۱۸۸۴ دلار و ۳۳۳ دلار معامله شده است.

بازارهای ضعیف به دلیل در پیش بودن تعطیلات، در یک هفته کوتاه باعث ایجاد قیمت غیرمعمول در طیف وسیعی از کالاها می شوند، از جمله در عرصه فلزات گرانبها. (تحلیل روزانه بازارهای مالی را اینجا بخوانید)

با این حال، دلار آمریکا به چرخه نزولی جدیدی وارد شده و علی رغم تصویب بسته محرکی جدید ۹۰۰ میلیارد دلاری، در مرحله اصلاح خود قرار دارد.

پس از هفته ها مذاکره، کنگره با اکثریت آرا میلیاردها دلار برای خانوارها و مشاغل آمریکایی که از بیماری همه گیر کرونا آسیب دیده اند، تصویب کرد.

خرس های طلا در میان قدرت دلار آمریکا، قیمت را زیر ۱۹۰۰ دلار نگه می دارند

در اوایل صبح چهارشنبه در آسیا، قیمت طلا در نزدیکی ۱،۸۶۰ دلار ریزش داشت. در میان تقویت گسترده شاخص دلار آمریکا، فلز زرد از ۹ دسامبر بیشترین افت را داشت. در حالی که دلار آمریکا بعد از تصویب بسته کمک مالی کرونا (COVID-19 کمی رشد کرد اما با وجود بن بست Brexit، جهش جدید در ویروس کرونا، احساسات همچنان ناخوشایند است.

اگرچه مهمترین سخنگویان بازار ریسک پذیری را علت جدیدترین افزایش شاخص دلار آمریکا (DXY) می دانند، اما دلایل دیگر نیز به قدرت دلار کمک می کند. اولا، تصویب بسته کمک های مالی ایالات متحده و بودجه دولت با مبلغی بالغ بر ۲.۳ تریلیون دلار در کل نشان می دهد که بزرگترین اقتصاد جهان شروع خوبی را در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت. ثانیا، امیدواری درباره اینکه آمریکا تحت رهبری جو بایدن وضعیت بهتری داشته باشد، افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، سایر اقتصادهای توسعه یافته مانند اروپا و انگلیس با Brexit مشغول هستند و چین از پذیرش کمتری در غرب برخوردار است، که به نوبه خود بازیگران بازار را به سمت دلار هدایت می کند.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا