ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، شنبه ۱۳ دی (۲ ژانویه ۲۰۲۱)

بیت کوین (BTC) از پایین ترین سطح روزانه در ۱۷،۵۷۳.۲۹ دلار در ۱۱ دسامبر تا بالاترین سطح در روز یعنی ۲۹،۳۱۰.۱۹ دلار در ۳۱ دسامبر افزایش یافت که در یک مدت کوتاه ۶۶.۷۸٪ رشد را نشان می دهد. این نشان دهنده تقاضای شدید معامله گران در سطوح بالاتر است.

بر اساس داده های Coin98 Analytics، غول سرمایه گذاری سازمانی یعنی Grayscale حدود ۷۲،۹۵۰ بیت کوین در دسامبر خریداری کرد که ۱۵۹.۴۹٪ بیشتر از ۲۸،۱۱۲ بیت کوین استخراج شده در آن دوره بود.

این فقط سازمان ها نیستند که خرید می کنند بلکه روند صعودی قوی همچنین دلالان و معامله گران را نیز به سمت خود جلب می کند. این را می توان از افزایش حجم معاملات بیت کوین در دسامبر سال ۲۰۲۰، طبق داده های Digital Assets Data نیز متوجه شد.

نمودار-بازار
عملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

با این حال، در برخی از سطوح، خریداران از تعقیب قیمت های بالاتر دست می کشند و این می تواند منجر به کاهش رالی شود. وقتی این اتفاق افتاد، دلالان و معامله گران ممکن است تصمیم به خروج بگیرند و احتمالاً خریداران منتظر خرید مجدد سطح پایین تر هستند. این سناریو می تواند منجر به پولبک شدید شود. از این رو، معامله گران باید از استراتژی های مدیریت ریسک مناسب استفاده کنند.

BTC / USD

بیت کوین (BTC) در یک روند صعودی قوی قرار دارد و معامله گران در حال خرید هر افت قیمت روزانه هستند بدون اینکه منتظر اصلاح عمیق تر باشند. کندل Doji در تاریخ ۳۱ دسامبر نشان می دهد که فروشنده ها سعی در اصلاح داشته اند اما خریداران با قدرت در این افت اقدام به خرید کرده اند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، روند صعودی قوی چند روز گذشته شاخص قدرت نسبی (RSI) را به عمق قلمرو اشباع خرید سوق داده است. این نشان می دهد که جفت BTC / USD می تواند نزدیک به ۳۰،۰۰۰ دلار وارد یک تثبیت یا اصلاح جزئی شود.

برخلاف این فرض، اگر خریداران قیمت را به بالای ۳۰،۰۰۰ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد و تا ۳۷،۰۰۰ دلار افزایش یابد. اما با بالا رفتن، خطر نزولی افزایش می یابد.

اگر قیمت از ۳۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد، جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴،۸۴۲ دلار) سقوط کند. بازگشت شدید از این سطح نشان می دهد که روند صعودی دست نخورده باقی مانده است اما شکست در زیر آن می تواند جفت ارز را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۰،۶۱۴ دلار) برساند.

ETH / USD

طی چند روز گذشته اتر (ETH) با مقاومت نزدیک به سطح ۷۵۰ دلار مواجه شده است، اما نشانه مثبت این است که خریداران چندان عقب ننشسته اند. این نشان می دهد که معامله گران اقدام به سیو سود نمی کنند، زیرا انتظار دارند روند صعودی از سر گرفته شود.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را بالاتر از ۷۵۰ دلار برسانند و حفظ کنند، جفت ارز ETH / USD ممکن است به ۸۰۰ دلار برسد، جایی که فروشنده ها ممکن است دوباره تلاش کنند روند صعودی را متوقف کنند. افزایش میانگین متحرک و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران برتری دارند.

با این حال، اگر جفت ارز به زیر ۷۱۷ دلار کاهش یابد، اصلاح می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۶۳ دلار) تعمیم یابد. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، این نشان می دهد که تمایل همچنان صعودی است و معامله گران با کاهش قیمت خرید می کنند.

برعکس، شکست کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که معامله گران این نرخ ها را نمی خرند و با شدت سود خود را سیو می کنند. این می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر باشد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام ، ممکنه اطف کنید و اطلاعاتی در مورد چگونگی خرید ارزهای دیجیتالی در ایران و مراکز استانی بزرگ کشور انگشتر دهید ، ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا