بورساخبار بورس و اقتصاد

آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه گذاری «فردا» در بورس+ جزئیات

پذیره نویسی صندوق etf با درآمد ثابت صندوق آوای فردای زاگرس، امروز(شنبه) از طریق بورس اوراق بهادار آغاز شد.

علی قلی‌پور  با بیان این خبر گفت: بسیاری از افراد به دلیل نداشتن وقت یا اطلاعات کافی در مورد بازارهای مختلف، پول‌ و سرمایه‌های خود را در سیستم بانکی سپرده‌گذاری می‌کنند و از بازدهی سایر بازارها اطلاعی ندارند.  بر این اساس درخصوص توسعه صندوق های سرمایه گذاری، شرکت سبدگردان زاگرس برای تنوع بخشیدن به محصولات و خدماتی که دارد، اقدام به تاسیس و دریافت مجوز صندوق با‌درآمد ثابت آوای فردای زاگرس داشت.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به افرادی که صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت را انتخاب می‌کنند، افزود: سیاست‌های زاگرس برای سرمایه گذاران با درجه ریسک پذیری پایین، سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت با بازدهی معقول است که براساس ابلاغیه‌هایی که از طرف سازمان بورس آمده است، می توان بخشی از این منابع را در سهام، سرمایه گذاری کرد.

رئیس هیئت مدیره سبدگردان زاگرس اظهار داشت: همچنین برای پوشش دادن به درخواست سرمایه گذاران با درجه ریسک پذیری بالاتر، این مجموعه در نظر دارد برای صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی و صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط، اقدام به دریافت مجوز کند و در این حوزه ها نیز خدماتی به سرمایه گذاران ارایه دهد.

وی در مورد مزیت این صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: افراد با میزان سرمایه اندک می‌توانند بصورت غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنند و بدین وسیله منابع خود را بصورت حرفه ای، تحت نظارت سازمان اوراق بهادار مدیریت کنند.

قلی‌پور تصریح کرد: صندوق آوای فردای زاگرس دارای سود روزشمار است و نداشتن نرخ شکست و تقسیم نشدن سود ماهانه از مزیت های این صندوق به شمار می آید.  این موضوع  دغدغه سرمایه گذاری مجدد  سود سرمایه گذاران  را مرتفع می کند چراکه  این سودبه دست آمده دوباره در این صندوق سرمایه گذاری می شود.

شایان ذکر است پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله آوای فردای زاگرس که جهت سرمایه‌‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت با نماد «فردا (FARDA)» در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران درج شده است،  از ۲۰ تا ۲۴ دیماه جاری خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: مدیر این صندوق شرکت سبدگردان زاگرس، موسسان آن شرکت سبدگردان زاگرس و دو شخص حقیقی می‌باشند.

همچنین متولی صندوق موسسه حسابرسی و خدمات مالی و مدیریت ایران مشهود و بازارگردان آن نیز صندوق اختصاصی بازارگردانی اکسیر سودا است.

این صندوق حداکثر ۴۰۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری خواهد داشت که تعداد ۳۹۶ میلیون واحد آن به عنوان واحدهای عادی در نظر گرفته شده است.
منبع:اقتصاد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا