بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس هفته آخر دی

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل اگر چه افتی ۲٫۵ درصدی را به ثبت رساند اما در لحظات پایانی بازار، اکثر صف‌های فروش جمع‌آوری شد.

 در پایان معاملات امروز بورس شاخص کل با افتی ۳۰ هزار واحدی در سطح یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱٫۸ درصد کاهش یافت.

افت ۲٫۵ درصدی شاخص کل در حالی رخ داد که پس از سخنان رئیس‌جمهور در خصوص وعده دلار ۱۵ هزار تومانی، اکثر نمادهای صادرات محور با فشار عرضه مواجه شدند این در حالی بود که نماد شستا که دیروز خبر افزایش سرمایه گروه‌های زیرمجموعه‌اش اعلام شد، با صف خرید همراه شد.

در معاملات امروز سه نماد فارس، فملی و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و معاملات مثبت شستا و تاثیر مثبت ۱۴۰۰ واحدی این نماد بر شاخص کل نیز نتوانست مانع منفی شدن شاخص کل شود.

ارزش معاملات امروز مجددا از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان گذشت که در این میان شستا، خودرو و شپنا بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.

بازار سهام در حالی معاملات این هفته را به پایان رساند که شاخص کل در این هفته پس از مدت‌ها به کانال یک میلیون و ۲۲۰ هزار واحدی نزول کرد. با این حال جمع‌شدن صف فروش اکثر نمادهای شاخص‌ساز احتمالا موجب شروع مثبت بورس در هفته آینده می‌شود

عملکرد بورس این هفته نزولی بود و عرضه در شاخص‌سازان باعث روند نزولی شاخص کل شد اما پیش‌بینی می‌شود بورس در هفته آینده روند بهتری دارد.

شاخص کل در جریان معاملات این هفته از بازار سهام افت زیادی داشت و به کف قبلی خود رسید. برخی از کارشناسان عقیده دارند اگر بورس کف قبلی خود را از دست بدهد ریزش بیشتری خواهد داشت.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بورس هفته بعد گفت: به نظر می‌رسد معاملات هفته بعد بهبود پیدا می‌کند، اما احتمالا در روزهای شنبه و یک‌شنبه فشار فروش در بازار سهام وجود داشته باشد اما در جریان معاملات هفته و از روز دوشنبه فشار فروش کم می‌شود و تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس در رابطه با سیگنال‌های مثبت بورس هفته بعد گفت: قیمت‌ها به منطقه جذابی رسیده است و از طرفی گزارش‌های ۹ ماهه در پایان معاملات هفته آینده منتشر می‌شود و این دو دلیل باعث مثبت شدن بورس در کوتاه‌مدت می‌شود.
منبع: تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا