بورستحلیل سهام

تحلیل روزانه شاخص کل بورس تهران، دوشنبه ۲۲ دی ۹۹

نمودار شاخص کل در تایم ماهانه باتوجه به اسیلاتور RSI عدد نسبی خریدار/فروشنده را در اوایل تیرماه سال جاری به بالاترین نقطه تاریخی خود (عدد ۹۹.۱۵) رسانید که نشان دهنده هیجان بسیار بالای خریداران در سه ماهه اول سال جاری بود. پس از آن با فروش های سنگین درمدت زمان گذشته عدد این اسیلاتور در ماه جاری به پایین ترین نقطه در سه سال گذشته رسید که نشان دهنده عدم اعتماد خریداران برای ورود مجدد به بازار در این بازه زمانی بوده است.

شاخص1

در تایم هفتگی شاخص در اصلاح چند هفته ای خود در صورت ادامه ی منفی بودن بازار وارد موج اصلی نزولی خواهد شد و باعث می شود مدت زمان بیشتری را برای بازگشت بازار نیاز داشته باشیم که می تواند حداقل چهار ماه به طول انجامد. احتمال این اتفاق باتوجه به از دست رفتن حمایت RSI و پولبک انجام شده بالا می رود.

شاخص-2

در تایم روزانه ما شاهد یک الگوی مثلث برای شاخص هستیم که شکست خود را از ضلع پایین مثلث انجام داده است. مثبت بودن دیروز بازار را می‌توان پولبک این شکست در نظر گرفت. از طرفی با توجه به اخبار و شنیده هایی از حمایت بازار توسط دولت در صورت مثبت بودن شاخص در این هفته و شکست خط بالایی مثلث می توان امیدوار بود که شاخص بار دیگر حداقل خود را به بالای عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برساند. یکی از دلایل این احتمال می‌تواند برگشت RSI از روی حمایت سی در تایم روزانه باشد.

شاخص-3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا