ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

پولکادات چهارمین ارز رمزنگاری شده برتر شد

از زمانی که از Ripple به دلیل نقض اوراق بهادار توسط SEC شکایت شد، پولکادات و XRP در جهت های متفاوتی قرار گرفته و حرکت کردند.

افزایش قیمت Polkadot همچنان ادامه دارد. رمز DOT که توکن اصلی این پروتکل است پس از تجربه تقریباً ۶۰٪ افزایش در هفته گذشته، اکنون با قیمت ۱۴.۶۶ دلار معامله می شود. دو روز پیش، ارزش بازار این رمزارز برای اولین بار از ۱۰ میلیارد دلار گذشت.

اکنون، طبق داده های CoinMarketCap، برای پیشی گرفتن از XRP از ۱۳ میلیارد دلار گذشته است. پولکادات با ارزش بازار ۱۳.۲ میلیارد دلار، پس از بیت کوین (۶۹۶ میلیارد دلار) ، اتریوم (۱۳۶ میلیارد دلار) و تتر (۲۴ میلیارد دلار) در حال حاضر چهارمین ارز بزرگ رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار است. ارزش بازار XRP در حال حاضر ۱۲.۸ میلیارد دلار است.

پولکادات توسط Parity Technologies به رهبری گاوین وود و جوتا اشتاینر ایجاد شد که در پایان سال ۲۰۱۹ از کار در بستر اتریوم (با باقی ماندن به عنوان کلاینت parity شبکه اتریوم) به پولکادات منتقل شد.

پولکادات پروتکلی است که می‌تواند بلاکچین‌های مختلف را به هم متصل کند. توکن DOT، هم برای رای دادن در مسائل حکومتی شبکه و هم برای ساختن Parachainها استفاده می‌شود. این توسعه‌ها در حالی در شبکه پولکادات در حال گسترش است که بازارهای معاملات ریپل از سوی دیگر در حال کند شدن هستند.

پولکادات

در دسامبر سال ۲۰۲۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یک دادخواست ۱.۳ میلیارد دلاری علیه آزمایشگاه های ریپل، برد گارلینگهاوس مدیرعامل ریپل و رئیس اجرایی کریس لارسن تشکیل داد.

طبق گزارشات کمیسیون SEC، توکن XRP اوراق بهادار به شمار می‌آید؛ سه متهم نامبرده، به میزان قابل توجهی از این ارز دیجیتال دسترسی داشته‌اند و در طول چند سال اخیر حجم زیادی از آن را به فروش رسانده‌اند

از زمان اعلام شکایت SEC، ریپل و XRP با یک سری خبرهای بد روبرو شده اند. همین هفته، Grayscale صندوق XRP Trust خود را منحل کرد و صرافی Kraken نیز اعلام کرد معاملات این دارایی دیجیتال را در تاریخ ۳۰ ژانویه متوقف خواهد کرد.

قیمت XRP طی هفت روز گذشته بیش از ۹ درصد کاهش یافته است. اکنون با قیمت زیر ۰.۳۰ دلار معامله می شود.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا