فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور PVT + تصویر

اندیکاتورPrice Volume Trend ,PVT یک اندیکاتور مبتنی بر مومنتوم یا فشار قدرت حرکت است که برای اندازه گیری جریان پول مورد استفاده قرار می گیرد. PVT می تواند تغییر جهت روند را شناسایی کند. بسیاری از تحلیلگران تکنیکال معتقدند PVT نمایش دقیق تری از شرایط بازار است زیرا نشانگر تغییرات حجم است. غالبا PVT رفتاری بسیار شبیه به خود نمودار دارد.

pvt-indicator

PVT شبیه یک اندیکاتور دیگر است به نام OBV که بر مبنای تجمع حجم است عمل می کند. OBV بسته به اینکه حجم روز جدید از روز قبلی بالاتر یا پایین باشد، حجم کل روزانه را اضافه یا کم می کند در حالی که PVT فقط بخشی از حجم روزانه را اضافه یا کم می کند. میزان حجم اضافه شده یا کم شده از کل PVT بستگی به میزان افزایش یا کاهش قیمت روز جاری در مقایسه با قیمت روز گذشته دارد. PVT در درجه اول می تواند برای تایید روند مورد استفاده قرار گیرد و در درجه دوم سیگنال های معاملاتی احتمالی را با واگرایی به نمایش می گذارد.

واگرایی در اندیکاتور PVT

اندیکاتور PVT

واگرایی زمانی رخ می دهد که حرکت قیمت توسط PVT تأیید نشود و هم جهت نباشد. در بسیاری از موارد، این واگرایی ها می توانند نشان دهنده تغییر روند احتمالی باشند. به خصوص با توجه به فرض موجود در نشانگر PVT که نوسانات حجمی مثبت و منفی قیمت، قبل از تغییر قیمت نشان داده می شود.

واگرایی PVT صعودی زمانی اتفاق می افتد که قیمت کاهش می یابد اما افزایش PVT را نظاره گر هستیم.

فرمول محاسبه PVT

PVT = [((CurrentClose – PreviousClose) / PreviousClose) x Volume] + PreviousPVT

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا