اخبار بورس و اقتصادبورس

کام سهامداران صندوق پالایش یکم شیرین شد / حاشیه‌های بورس امروز

صندوق پالایشی یکم از زمان پذیره‌نویسی تا به حال روندی نزولی داشته و افت زیادی کرد اما در جریان معاملات هفته گذشته حمایت شد و امروز از ضرر خارج شد.
در حالی که ارزش صندوق پالایشی یکم به ۴۰ درصد زیر قیمت پذیره‌نویسی رسیده بود امروز از ضرر خارج شد.
پالایشی

امروز شنبه ( ۱۱ بهمن ۹۹ ) بازار سرمایه با رشد ۳۹ هزار واحد مواجه شد ؛ صندوق پالایش یکم که از زمان عرضه روند نزولی داشت، بعد از چند روز معامله در مدار مثبت امروز مجدد به قیمت زمان عرضه رسید و از ضرر خارج شد.

در حالی که قیمت پالایش یکم به ۱۰۰,۰۰۰ ریال رسیده است اما NAV در محدوده ۷۲,۵۹۸ ریال قرار دارد.

حال باید دید که بازگشت پالایش یکم به مدار مثبت ادامه دار خواهد بود یا موقتی
بالاخره بعد از حدود ۵ ماه صندوق پالایشی یکم از ضرر خارج شد و این درحالیست که صندوق‌های دولتی در جریان معاملات هفته گذشته حمایت شدند و حدود ۵۰ درصد بازدهی مثبت داشتند. همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهای شاخص‌ساز با تقاضا همراه بودند و در سقف روزانه خود معامله شدند.

امید علی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی، درباره مالیات نیم درصدی بر نقل و انتقال سهام سال آینده گفت: مالیات نیم درصدی نقل و انتقال سهام در سال آینده تغییری نمی‌کند

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند معاملات این هفته از بازار سهام روندی متعادل خواهد داشت و تصمیم مجلس مبنی بر تغییر لایحه بودجه و حذف انرژی ارزان بر صنایع بر بازار سهام تاثیر خواهد گذاشت.

به نظر می‌رسد نمادهای پالایشی و یانکی در جریان معاملات این هفته از بازار سهام روند خوبی داشته باشند و از این نمادها حمایت شود.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا