اخبار بورس و اقتصادبورس

پیش‌بینی بازار بورس فردا ۱۴ بهمن ۹۹

دیروز بازاری را شاهد بودیم که از دو روز مثبت دوباره با عرضه زیاد روبرو شد . البته نکته مثبت این بود که فروشندگان عجله زیادی به فروش نداشت و فشار فروش زیادی که باعث صف فروش شدن نمادها شود وجود نداشت.
انتظار داریم امروز بازار شروعی با کمی فشار فروش داشته باشد ولی با گذر زمان تقاضا تقویت شود.
رئیس بانک مرکزی با حراج ارزی مخالف است؛ نرخ ارز را تابع عرضه و تقاضا دانسته و تلویحا حوالی ۲۰ هزار تومان را نقطه تعادلی ارز اعلام کرد. همتی همچنین از برنامه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بین در روزهای آتی خبر داد.
بازار سهام روندی نوسانی دارد و امروز در ادامه این روند شاخص کل حدود ۱/۴ درصد افت کرد. این در حالی است که بسیاری از پیش‌بینی‌ها بیانگر شسد شاخص در رورهای آتی بود. حال سوال مهم این است که بورس چرا رشد نمی‌کند؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد معاملات فردا با فشار عرضه شروع شود و باید امیدوار باشیم در ادامه معاملات پول به بورس تزریق شود و فشار فروش جذب شود.

این کارشناس در ادامه گفت: بی‌اعتمادی در بازار سرمایه به شدت زیاد است و باید امیدوار باشیم اعتماد به بازار سهام بازگردد.

به گفته این کارشناس به نظر می‌رسد ظرفیت ریزش بورس پر شده است و بازار تمایل چندانی برای ریزش ندارد. از طرف دیگر بازار برای رشد به پول نیاز دارد که باید این پول به بازار سرمایه وارد شود و تا زمانی که پول به بورس وارد نشود روند صعودی بورس چندان قدرت ندارد.

سهامدارانی که از مرداد امسال منتظر برگشت وضعیت تعادلی به بازار سرمایه هستند اما این انتظار حتی با جایگزینی رییس سازمان بورس و ورود مجلس به ماجرا برآورده نشده است.

با این وجود کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند که سهامداران برای برگشت زیان‌شان صبور باشند و ماهیت بازار بر مبنای سودآوری بلندمدت است. برخی دیگر از کارشناسان هم با اشاره به خروج سرمایه‌های ترسو و سهامدارانی که انتظار سودهای یکشبه داشتند، اعتقاد دارند که وضعیت بازار از این بدتر نخواهد شد.

با این حال گویا انتظار طولانی سهامداران برای بازگشت سرمایه‌شان فرسایشی شده است. در ادامه تعدادی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را در این زمینه می‌خوانید:

«من خود کشی میکنم ،چون دیگه نمیتونم تو چشم زن وبچم نگاه کنم»

«از مجلس محترم درخواست رسیدگی به بورس و استیضا وزیر اقتصاد را داریم»

«بورس تا حبابش تخلیه نشه کسی جرات خرید نداره اینایی که الان خرید فروش میکنن نوسان گیرن، خریدار خرد حقیقی کنار کشیده مگر شاخص بیاد زیر ۱میلیون که ریسک کمتر بشه»

«وقتی مورد سئوال قرار میگیرند میگن دربورس دخالت نمیکنیم. درعمل مردم را دعوت به بورس میکنند .این اسمش دخالت که نیست!»

«تمام سرمایه جوونیم از مرداد ماه تا الان با دعوت رئیس جمهور پودر شد رفت هوا»

«درسته همه ما واقعا ۶۰ درصد به بالا ضرر کردیم و بیچاره شدیم…»

«با سلام.من چند سالی در بورس هستم.فقط یک خواهش: مسولیت اعمال خودتون رو به عهده بگیرید.اگه فکر کردین که خوب پولم رو در بورس سرمایه گزاری می کنم و چن روز بعد چندین برابر می فروشم ، این اشتباه بوده.دولت و دولت ها به اندازه خود ما مقصر نیستند.قبل از خرید خوب فکر کنید .کل یک شرکت در حال انقراض بوده ،اون وقت صف خرید در بورس داشته!»
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا