ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ETH 2.0 اکنون توسط بیش از ۳ میلیون اتریوم امن شده است

امنیت اتریوم ۲.۰ از همیشه بیشتر است. اما به روزرسانی اتریوم هنوز در دست توسعه است. طبق داده های Glassnode، میزان ETH برای اطمینان از اتریوم ۲.۰ فقط از ۳ میلیون دلار معادل ۵.۴ میلیارد دلار عبور کرده است.

ETH 2.0 چیست؟

اتریوم ۲.۰ نسل بعدی بلاکچین اتریوم است که باید در صورت برنامه ریزی، همه چیز را ارزان تر، سریعتر و سازگار با محیط زیست سازد.

یکی از بزرگترین تغییرات شامل دور شدن از سازوکار اجماع اثبات کار است که برای پردازش معاملات به ماینرهای تشنه قدرت متکی است.

این همان چیزی است که بلاکچین بیت کوین از آن استفاده می کند: تجزیه و تحلیل از دانشگاه کمبریج نشان داد که استخراج کنندگان بیت کوین برق بیشتری نسبت به کل آرژانتین، کشور آمریکای جنوبی با ۴۵ میلیون جمعیت مصرف می کنند.

در عوض اتریوم به یک سیستم اثبات سهام که به ثروتمندترین بازیکنان شبکه اجازه می دهد معاملات را تأیید کنند، منتقل می شود.

استیکینگ در ETH 2.0 به معنای قفل کردن بودجه برای امنیت شبکه است. بازدهی تا ۲۰٪ در سال را ارائه می دهد.

به طور خاص، شما می توانید در زنجیره بیکن (beacon chain) اتریوم ۲.۰ که در دسامبر سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، سرمایه خود را استیک کنید. این زنجیره بیکن در حال حاضر کار زیادی انجام نمی دهد و این فقط اولین قدم در نقشه راه بسیار طولانی ETH 2.0 است که ممکن است سال ها طول بکشد تا اجرا شود.

اما وقتی ETH 2.0 کاملاً فعال باشد، می تواند بسیاری از مشکلات صنعت را برطرف کند. با هزینه معاملات فعلی، یک معامله رمزنگاری با ارزش کمتر از یک سنت می تواند شما را به بالای ۲۰ دلار بازگرداند.

Vitalik Buterin، بنیانگذار اتریوم مدعی شد شبکه در حال حاضر کند است و مناسب برای ترکیدن است.  در حالی که تکرار فعلی ETH حدود ۱۴ معامله را در ثانیه انجام می دهد، نسل بعدی بلاکچین اتریوم می تواند بیشتر از ۱۰۰،۰۰۰ را پشتیبانی کند.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا