ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ماسک توییت کرد، دوج کوین ۲۳٪ ریزش کرد!

ارزش دوج کوین (DOGE) در ۱۵ فوریه پس از توییت ایلان ماسک درباره توزیع بسیار نابرابر کوین های DOGE و اصرار به دارندگان عمده برای فروش دارایی های خود، در عرض چند ساعت ۲۳٪ ریزش کرد.

دوج کوین یکی از نابرابرترین توزیع های کوین در فضای ارزهای رمزنگاری شده را دارد که ۷/۲۸ درصد آن فقط توسط یک نفر نگهداری می شود و ۱۲ دارنده برتر تقریباً ۵۰ درصد از عرضه را در اختیار دارند. درست قبل از نیمه شب ۱۴ فوریه، ماسک در توئیتر خود نوشت:

اگر دارندگان اصلی دوج کوین بیشتر سکه های خود را بفروشند، از پشتیبانی کامل من برخوردار خواهد شد. تمرکز بیش از حد تنها مسئله واقعی است و وجود دارد و مشکل جدی ای است.

ایلان ماسک پیش از این هم با توییت ‌های خود باعث افزایش و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال شده بود. با این حال، نقش او در سقوط دوج در امروز، دوشنبه، چندان قابل تأیید نیست چرا که در زمان مشابه، حدود ۱۰۵ میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال کاسته شد و این اتفاق فقط مربوط به دوج کوین نبود.

زیان های بیش از ۲۰٪ در میان بسیاری از ارزهای دیجیتال بازار به ویژه آلتکوین ها اتفاق افتاده است. تحلیلگران معتقدند که این امر ناشی از فشار بیت کوین (BTC) و رسیدن به یک رکورد جدید در کل تاریخ بوده است که باعث شد حجم معاملات بازار آلتکوین ‌ها کم شود.

محاسبه توزیع دقیق ارز رمزنگاری شده ممکن است دشوار باشد زیرا بلاکچین های عمومی به طور مستعار یا ناشناس هستند. اما داده های چندین منبع موجود نشان می دهد که تقریبا ۷۰ درصد از کل عرضه دوج کوین در بین تنها ۱۰۰ آدرس نگهداری می شود.

بنیانگذار دوج کوین اخیرا فاش کرده است که او پس از از دست دادن شغل خود، تمام دارایی های DOGE خود را در سال ۲۰۱۵ به دلیل مشکلات مالی فروخته است. بیلی مارکوس این رمزارز را به عنوان یک شوخی در سال ۲۰۱۳ بر اساس الگوی رفتاری محبوب سگ Shiba Inu آغاز کرد.

به نظر می رسد صحبت ها و توییت های ایلان ماسک درباره Dogecoin عمدتا شوخی باشد. بنیانگذار تسلا یک بار خود را به عنوان مدیرعامل سابق دوج کوین اعلام کرد و فعلا تعاملات وی با این سکه بیشتر به جای هر نوع استراتژی سرمایه گذاری بر اساس الگوهای رفتاری بوده است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا