ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

قیمت اتر به بالاترین حد ۲،۰۰۰ دلاری خود رسید!

اتر (ETH)، دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ جهان از نظر حجم بازار، امروز برای اولین بار به ۲،۰۰۰ دلار رسید. این رقم سود ۱۶۸ درصدی از ابتدای امسال را نشان می دهد. بیت کوین که با یک حجم بسیار بزرگتر شروع به کار کرد، در همان بازه زمانی ۹۳ درصد رشد کرده است.

اول، سرمایه گذاری سازمانی و خرد در بیت کوین به افزایش علاقه به ارزهای رمزپایه کمک کرده است. از ابتدای سال، با انتقال بیت کوین از ۳۲،۰۰۰ دلار به قیمت فعلی ۵۶،۰۰۰ دلار، فقط دو توکن غیر استیبل کوین در لیست ۵۰ توکن برتر Nomic ارزش خود را از دست داده اند: ERC20 HEX و Compound Dai که اخیرا معرفی شده است. قیمت سی و چهار توکن بیش از دو برابر شده است. اتر نیز از جمله آنها است.

دوم، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) که بیشتر آن در بالای بلاکچین اتریوم قرار دارد، در حال رونق گرفتن است. به نظر می رسد پس از چندین سال جستجوی شبکه برای یک برنامه قاتل، آن را از طریق برنامه های DeFi پیدا کرده است که به افراد امکان می دهد بدون مراجعه به یک موسسه مالی وام دهند، سود خود را بدست آورند و دارایی های خود را مبادله کنند. DeFi Pulse، که هفتاد برنامه مختلف DeFi مبتنی بر اتریوم را ردیابی می کند، ارزش کل قفل شده در آن برنامه ها را بالاتر از ۴۲ میلیارد دلار اندازه گیری می کند.

در واقع، از نظر دارایی های درجه سازمانی، ابزارهای مالی بیشتر مبتنی بر اتریوم در دسترس سرمایه گذاران است – از Grayscale Ethereum Trust در ایالات متحده تا صندوق Ether 3iQ در بورس اوراق بهادار تورنتو.

ممکن است قیمت بالا نرود. همانطور که اسپنس اشاره کرد:

ما شاهد رشد در میان اتریوم و DeFi بوده ایم و رشد بیشتر با ETH 2.0 در راه است.

اتریوم ۲.۰، جایگزین اثبات سهام شبکه فعلی، سال گذشته راه اندازی شد اما هنوز کاملاً کاربردی نیست. با این حال، امید برای دوستداران ETH این است که مشکلات اتریوم را حل خواهد کرد و اجازه می دهد دارایی آزادانه در شبکه جریان یابد و نیازی به استفاده از بلاکچین های رقیب برای مقیاس گذاری نیست.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا