بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس فردا ۵ اسفند ماه ۹۹ / بورس مثبت می شود!

بازار بورس دیروز با فشار عرضه روبرو بود و متاسفانه دیروز تقاضا هم افت کرده بود و ارزش معاملات خرد نسبت به روز شنبه رقم کمتری بود. ولی برعکس بورس خودمان بازارهای کامودیتی با تقاضای خوبی هفته را آغاز کردند و مس در محدوده ۹۲۰۰ دلار قرار دارد. امیدواریم دست از فروش های احساسی و نوسانگیری از مردم برداشته شود و روند عادی بازار شکل گیرد
امروز شاهد ادامه دار شدن روند ریزشی شاخص کل بودیم و همانطور که بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه با دامنه نوسان نامتقارن مخالفت کردند و این مخالفت آنها با نقد و انتقادات شدیدی مواجه شد که امروز فعالان بازار سرمایه متوجه دلیل این مخالفت ها شدند.

دلیل بخشی از ریزش امروز بازار بورس اعتماد از دست رفته است و بخش دیگر آن به دلیل عرضه اولیه می باشد! عرضه اولیه اپال که در ۲۶ آذر انتشار آن لغو شد اینک در روز چهارشنبه ۶ اسفند ماه ۹۹ مجددا منتشر خواهد شد و فعالان بازار بورس برای فراهم سازی نقدینگی جهت خرید این عرضه اولیه اقدام به فروش بخشی از دارایی خود نمودند و به ریزش اسفند ماه دامن زدند.

اما در کل این دامنه نوسان نامتقارن با مزایا و معایبی برای بازار سرمایه که از جمله آنها می توان به کنترل هیجان بازار و کاهش نقدینگی که یکی از مهمترین ویژگی های بازار بورس است اشاره کرد که باعث فرسایشی شدن بازار بورس شد.

با توجه به نظرات کارشناسان بازار سرمایه بازار بورس فردا پنجم اسفند ماه ۹۹، متعادل تر از وضعیت کنونی پیش بینی می شود

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با زمان بازگشت تعادل به بازار سهام گفت: صف‌های فروش سنگین امروز نتیجه جلسات دیروز و امروز مجلس در رابطه با تحقیق و تفحص از بورس و احتمال لغو پروتکل‌های الحاقی است. به نوعی این صف‌های فروش واکنش مقطعی بازار سهام به همین جلسات است و به نظرم در جریان معاملات فردا و پس‌فردا تکلیف پروتکل‌های الحاقی مشخص می‌شود و بعد از مشخص شدن نتیجه، فشار فروش کاهش پیدا می‌کند و بورس به حالت تعادلی بازمی‌گردد.

همچنین محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بورس فردا گفت: معاملات فردا ادامه روند امروز است و تا وقتی که پول به بازار سهام تزریق نشود معاملات بورس روند منفی دارد.

این کارشناس در ادامه گفت: به دلیل دامنه نوسان و ارزش معاملات کم بازار سرمایه سهم‌ها معامله نشدند تا اصلاح شوند. به همین دلیل تنها عاملی که می‌تواند بورس را مثبت کند ورود پول است.
منبع:بورس فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا