ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ایلان ماسک بعد از سقوط تسلا و بیت کوین دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست!

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، به دنبال اصلاح شدید بیت کوین و رکود سهام شرکت خود، که به عقیده برخی از تحلیلگران با هم رابطه دارند، جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان از دست داد.

سهام تسلا (TSLA) 21 درصد از بالاترین قیمت خود در ۸ ژانویه (۸۹۰ دلار) را در ۲۶ ژانویه از دست داده است و این زیان را طی دو روز گذشته با سقوط به ۶۹۸ دلار تسریع کرده است. سهام سازنده وسایل نقلیه الکتریکی در سه شنبه ۲۳ فوریه، بدترین روز سهام از اوایل سپتامبر، تا ۱۳ درصد افت کرد.

فاکس بیزینس دلیل اصلی سقوط سهام این هفته را ارتباط این شرکت با بیت کوین دانست و همچنین خاطرنشان کرد که به اعتقاد وی این اقدام یک راهبرد طولانی مدت است.

سهام تسلا در تاریخ ۸ فوریه با اعلامیه خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین، در حدود ۸۶۵ دلار معامله شد. طبق اعلام یاهو فاینانس در ۲۳ فوریه به ۶۸۱ دلار رسید. با این حال، ممکن است گزارش های مربوط به کنترل کیفیت در چین نیز بر قیمت تأثیر داشته باشد.

تخمین زده می شود که تسلا دارای ۴۸،۰۰۰ BTC است و این بدان معناست که سود در زمانی که دارایی در ۲۱ فوریه به کمی بیشتر از ۵۸،۰۰۰ دلار رسید، حدود یک میلیارد دلار بوده است.

با وجود افت قیمت این هفته، این شرکت همچنان سود خرید بیت کوین را کسب می کند، زیرا دارایی هنگام انتشار اعلامیه خرید، بیش از ۳۹،۰۰۰ دلار قیمت گذاری شد (و خرید قبل از آن اتفاق افتاده بود).

افت سهام تلسا، ایلان ماسک را از رتبه بالای شاخص میلیاردرهای بلومبرگ پایین تر کشانده است و زیان های اخیر ۳.۵۶ میلیارد دلار گزارش شده است. جف بزوس با برآورد ارزش خالص کل ۱۸۷ میلیارد دلار بار دیگر در صدر لیست قرار دارد در حالی که طبق گفته بلومبرگ ماسک ۱۸۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

در زمان نوشتن این مطلب، قیمت بیت کوین با ۱۷ درصد اصلاح به حدود ۴۸،۰۰۰ دلار رسیده بود که فقط در سه روز یک ریزش ۱۰ هزاری را نشان می دهد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا