ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و. اتریوم، سه شنبه ۵ اسفند ۹۹

بیت کوین و آلتکوین اتریوم هر دو با افت شدید در سطح پایین روزانه خود مواجه شدند و این نشان می دهد که معامله گران هنوز هم افت قیمت ها را به عنوان فرصت خرید می دانند.

هر روند صعودی شاهد حملات دوره ای ذخیره سود است. این امر امروز با بیت کوین (BTC) اتفاق افتاد، زیرا قیمت لحظه ای به زیر ۴۸،۰۰۰ دلار کاهش یافت و معامله گران سعی در بستن یا بالا بردن موقعیت ها قبل از لیکوئید شدن داشتند.

توییت ایلان ماسک در تاریخ ۲۰ فوریه که می گوید قیمت های بیت کوین “بالا به نظر می رسد” و هشدار وزیر خزانه داری ایالات متحده جانت یلن در مورد “بسیار ناکارآمد بودن” بیت کوین می تواند احساسات کوتاه مدت را کاهش دهد.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

یکی دیگر از عوامل احتمالی که ممکن است سقوط را تشدید کند، می تواند از بین بردن موقعیت های بلند با لوریج بالا باشد. در پولبک شدید امروز ارزش معاملات آتی بیت کوین به ارزش حدود ۱.۶۴ میلیارد دلار لیکوئید شد.

BTC / USD

بیت کوین در تاریخ ۱۹ فوریه بالاتر از خط مقاومت کانال صعودی شکسته شد، اما نتوانست شتاب بیشتری بگیرد. این نشان داد که روند صعودی فعلی خسته کننده است. معامله گران امروز با قدرت سودهایی را ذخیره کردند که باعث کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۸،۰۸۱ دلار) شد.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، همانطور که از سایه بلند روی کندل روزانه دیده می شود، سطح پایین تر همچنان خریداران را به خود جلب می کند. اگر قیمت بالاتر از نقطه میانی کانال باقی بماند، خریداران دوباره سعی می کنند جفت ارز را به بالای کانال فشار دهند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BTC / USD می تواند روند صعودی را از سر بگیرد. هدف بعدی در حالت صعودی ۶۰،۹۷۴.۴۳ دلار و سپس ۶۶،۰۰۰ دلار است. میانگین متحرک صعودی و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران کنترل دارند.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت در زیر نقطه میانی کانال باقی بماند، فروشنده ها دوباره سعی می کنند حمایت ۲۰ روزه EMA را بشکنند. اگر موفق به انجام این کار شوند، ممکن است جفت ارز به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۹،۸۸۵ دلار) سقوط کند.

ETH / USD

اتر (ETH) در ۲۰ فوریه از خط مقاومت کانال صعودی رد شد و این نشان داد که معامله گران پس از رسیدن قیمت به سطح مهم روانی ۲۰۰۰ دلار، سود خود را سیو کردند.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

فروش امروز ادامه یافت و جفت ارز ETH / USD به خط حمایت کانال صعودی سقوط کرد. با این حال، نشانه مثبت این است که خریداران همانطور که از سایه بلند روی کندل روزانه دیده می شود، این ریزش را خریداری کردند.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷۵۳ دلار) فشار دهند و حفظ کنند، حرکت مثبت ممکن است دست نخورده باقی بماند.

برعکس، اگر قیمت پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، فروشنده ها سعی می کنند جفت ارز را زیر کانال و SMA 50 روزه (۱،۴۶۵ دلار) بکشانند. در صورت موفقیت، اصلاح می تواند به ۱،۲۰۰ دلار و سپس به ۱۰۰۰ دلار تعمیم یابد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا