بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ فروردین۱۴۰۰

بورس امروز _یک‌شنبه ۲۲ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۹.۷۷۵ واحدی به سطح ۱.۲۳۰.۹۲۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۸۳۳ واحدی در سطح ۴۳۵.۳۵۷ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۷۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۱۹ درصدی را تجربه کردند.
روند بازار در شرایط نزولی قرار دارد و حجم عرضه در معاملات امروز افزایش داشت. بسیاری از نمادها در صف فروش قفل بودند و روند کاهشی داشتند.
ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۱۹.۸۳۳ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۷ میلیارد برگه سهم بود.
کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بازار در روند فرسایشی قرار گرفته و عامل اصلی آن یعنی نقدشوندگی در بازار از بین رفته است.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز به خبر منتشر شده درباره سود بانکی اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به مشخص شدن نرخ ۱۶ درصدی سود بانکی در جلسه روز گذشته، شاهد تحرکات نسبی در بازار امروز (یکشنبه) بودیم، اما همچنان روند بازار نزولی است و نمادهای زیادی با صف‌های فروش درگیر هستند.

این کارشناس بازار سهام با اشاره به جلسه رئیس سازمان بورس و کانون بانکی‌ها توضیح داد: مشخص شدن نرخ سود بانکی شاید تاثیر ناچیزی در روند معاملات داشته باشد، اما اخبار منفی موثر در روند بازار بسیار زیاد است و روند نزولی ادامه دارد.

عصاری با اشاره به اینکه یک سری تحرکات نسبی در بازار دیده شد، اظهار کرد: احتمال دارد در ادامه روند بازار در این هفته، بازار با حفظ روند تعادلی تحرکات نسبتا مثبتی را ثبت کند. اما به گفته این کارشناس با توجه به اینکه اعتماد کافی در بازار وجود ندارد، حتی اگر تحرکات مثبتی هم در بازار شکل بگیرد تاثیر چندانی بر روند صعودی شاخص ندارد.

عصاری در پایان گفت: احتمال دارد با توجه به نشانه‌های موجود، در بازار فردا (۲۳ فروردین) بازاری تعادلی-صعودی داشته باشیم.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا