بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس ۲۶ اردیبهشت۱۴۰۰

امروز مورخه ۲۵ اردیبهشت سال جاری در پیش گشایش بازار بورس از ۵۹۳ نماد حدود ۱۸ نماد (۳ درصد) با صف خرید و حدود ۳۶۷ نماد (۶۲ درصد) نیز با صف فروش رو به رو بودند.
بازار سرمایه امروز روند متعادلی را با تاثیرپذیری از متقارن شدن دامنه نوسان داشت. از سیگنال‌های مهم و موثر در بازار امروز بالا رفتن نرخ دلار نسبت به روز گذشته بوده است که به نظر می‌رسد بازار واکنش مثبتی نسبت به آن نشان داده؛ شاخص‌سازان و نمادهای موثر بر شاخص امروز روندی مثبت را در پیش گرفتند و در نهایت شاخص کل با ۰٫۴۷ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد قرار گرفت.

میترا تاتاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: معاملات در بازار امروز خوب بود و همان طور که انتظار می‌رفت گروه خودرویی و پالایشی تحرکات مطلوبی را در بازار داشتند. بازار با روند خوب و مطلوبی پیش رفت اما ادامه روند تعادلی و صعودی شدن بازار بستگی به سهم‌های کوچک دارد. وی در این باره افزود: البته امروز برخی از سهم‌های کوچکی که مدت‌ها در صف فروش قفل بودند باز شدند و به روند عادی خود برگشتند.

تاتاری افزود: به خاطر متقارن شدن دامنه نوسان پیش‌‎بینی می‌کنم تا پایان هفته وضعیت بازار به همین صورت باشد و تغییر خاصی در آن رخ ندهد. در تابلو معاملات امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ گروه پالایشی و خودرویی تاثیر مثبتی را در شاخص داشتند که برای فردا و تا آخر هفته هم این دو گروه در بازار پیش‌رو هستند.
وی درباره وضعیت شاخص کل هم‌وزن نیز گفت: شاخص کل هم‌وزن تا فردا نمی‌توان گفت که مثبت می‌شود اما تا پایان هفته این امکان وجود دارد که به شرایط تعادل و صعودی برسد.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا