فارکساخبار اقتصاد جهانتحلیل جفت ارز

تحلیل تکنیکال EUR/USD: بعد از حمایت ۱.۱۲۰۰ چه اتفاقی می افتد؟

در آغاز معاملات این هفته، جفت ارز EUR/USD سعی کرده تا قبل از بسته شدن در سطح ۱.۱۲۴۰ (در زمان نوشتن این مطلب) صعود کند. این واحد پول اروپایی تلاش داشته تا از سقوط زیر سطح حمایتی ۱.۱۲۰۰ جلوگیری کند تا بیشتر از این ضررها را افزایش ندهد.

با وجود این تلاشها، دلار آمریکا همچنان قوی تر است. این در حالی است که ریسک گسترده ای در بازارهای مالی وجود دارد، چرا که گسترش روزافزون ویروس کرونا می تواند مانع از بازگشایی اقتصاد بین المللی بوده و دولت ها را مجددا به همان سیاست های فاصله گذاری و تعطیلی گسترده در جهت مهار این اپیدمی سوق دهد.

این جفت ارز آخرین حمایتش را از مرکل داشت. خانم مرکل در آخرین بیاناتش اظهار خوش بینی نسبت به آینده آلمان کرده است و چنین عنوان کرده که چرخ های اقتصادی این کشور حتی با وجود همه گیری ویروس کرونا توقف نخواهد کرد. این خبر خوبی برای برنامه هایی است که این بلوک می خواهد با وجود مخالفت برخی کشورهای اروپایی از آن حمایت کند. ماکرون, رئیس جمهور فرانسه نیز همان مواضع خانم مرکل را اتخاذ کرده است. اما خواست آنها, مانع از توافق جمعی رهبران اروپایی می شود، و این تهدیدی برای هر گونه افزایش قیمت یورو در روزهای آینده است.

در سطح اقتصادی, داده های اولیه منتشر شده توسط دفتر آمار آلمان Destatis نشان داد که تورم آلمان به طور غیر منتظره ای در ماه ژوئن از پایین ترین سطح خود در ۴۵ ماه گذشته نیز بیشتر شده است. تورم قیمت مصرف کننده در ماه ژوئن از ۰.۶ درصد در ماه مه به ۰.۹ درصد رسید. انتظار می رود قیمت ۰.۶ درصد بدون تغییر باقی بماند. این مقدار پایین ترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۶ است. به طور ماهانه، قیمت مصرف کنندگان در ماه ژوئن ۰.۶ درصد افزایش یافته که این مقدار سریع تر از افزایش ۰.۳ درصدی پیش بینی شده و در تضاد با افت ۰.۱ درصدی در ماه مه است.

از بازار اقتصادی ایالات متحده، چنین انتظار می رود که میزان فروش مسکن در انتظار بازگشت به رکورد ۴۴.۳٪ باشد که این رکورد بهتر از انتظار ۱۸.۹٪ از فروش و پس از رکورد کاهش -۲۱.۸٪ است. روز گذشته انجمن ملی معاملات ملکی اعلام کرد که شاخص فروش معلق در ماه مه به ۹۹.۶ افزایش یافته است که بیشترین افزایش ماهانه این شاخص از زمان ایجاد آن در ژانویه ۲۰۰۱ است.

مطابق تحلیل تکنیکال این جفت ارز, آخرین سطح صعودی EUR/USD هنوز به سطح معکوس نزولی نرسیده است. خرس ها به نقض محدوده حمایتی ۱.۱۲۰۰ نزدیک خواهند بود، که به نوبه خود باعث افزایش شتاب حرکت به سمت حمایت روانی ۱.۱۰۰۰ خواهد شد. این واحد پول اروپایی تا زمان اعلام نهایی توافق جمعی کشورهای اروپایی برای تحریک اقتصاد اتحادیه، تحت این فشار باقی خواهد ماند ، زیرا علاوه بر شوک های ویروس کرونا، دولت آمریکا تهدید به اعمال تعرفه های بیشتر کرده است. در بالاترین حد، نزدیکترین سطح مقاومت برای جفت ارز در حال حاضر به ترتیب ۱.۱۲۹۵، ۱.۱۳۵۵ و ۱.۱۴۵۵ است. من هنوز ترجیح می دهم این جفت ارز را در بالاترین سطح بفروشم.

در مورد داده های تقویم اقتصادی امروز: از منطقه یورو، شاخص بهای مصرف کننده اعلام می شود. در طول جلسه آمریکا، شاخص مدیران خرید (PMI) از شیکاگو منتشر خواهد شد. و سپس سخنرانی مهم “جروم پاول” رییس فدرال رزرو به همراه وزیر خزانه داری آمریکا در برابر پارلمان آمریکا پخش می شود.

eurusd

منبع: dailyforex

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا