فارکساخبار اقتصاد جهان

یورو باز هم بالاتر از دلار

امروز, چهارشنبه, بعد از انتشار خبرهایی در رویترز مبنی بر افزایش احتمال توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر محرک اقتصادی و همچنین توافق کشورهای منطقه یورو جهت محافظت از اقتصاد این قاره و کمک به رشد آن بعد از رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا، یورو بالاتر از دلار آمریکا قرار گرفت و بعد از حدود چهار ماه این ارز را از نظر ارزشی پشت سر گذاشت.

قوی تر شدن یورو در بازار ارز در حالی رخ داده که دلار نیز در برابر دیگر ارزهای دارای رشد همانند دلار استرالیا مقاومت کرده است. به عقیده برخی این مقاومت ناشی از افزایش نرخ تورم در ایالات متحده و همچنین انتشار اخباری مثبت مبنی بر پیشرفت در تولید واکسن کرونا می باشد.

بر اساس این گزارش، ارزش یورو در برابر واحد پول ژاپن نیز به بالاترین نرخ خود در یک ماه اخیر یعنی ۱۲۲.۴۷ ین رسید. این ارز همچنین توانست قله ۱.۱۴۲۳ دلار را فتح کند, نرخی که فاصله چندانی با رکورد خود یعنی ۱.۱۴۹۵ دلار ندارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یورو در برابر پوند انگلیس نیز افزایش یافته و به ۹۱.۱۲۵ پنس رسیده است.

بعد از افزایش نرخ یورو در برابر ین ژاپن, بارت وکابایاشی، مدیر شعبه توکیوی بانک آمریکایی استیت استریت در اظهار نظر اخیرش, آلمان، فرانسه و ایتالیا را کشورهایی موفق در کنترل ویروس کرونا دانسته و اقدامات این کشورها در جهت اتخاذ قرنطینه شدید را تحسین کرده است. وی این امر را دلیلی بر بهبود تدریجی اقتصاد آنها می داند.

بنا بر این گزارش، قدرت یورو باعث شده است تا شاخص دلار به پایین‌ترین سطح یک ماهه اخیر یعنی ۹۶.۰۵۶ برسد. بعد از انتشار گزارش قیمت‌های مصرف کننده در ایالات متحده در ماه ژوئن و افشای این امر که به نسبت ماه قبل در حدود ۰.۶ درصد صعود کرده و به بالاترین حد در هشت سال گذشته رسیده است، سبب شد تا دلار بار دیگر در روز سه شنبه با سقوط مواجه شده و باز هم ارزش خود را از دست دهد. در عین حال خبرهای مثبت پیرامون یورو در هفته جاری ارزش این ارز را بالا خواهد برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا