ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

مقدار ارزش سپرده شده در DeFi به ۴ میلیارد دلار رسیده است!

ارزش کل سرمایه سپرده شده در DeFi روز سه شنبه ۳ میلیارد دلار بود. اکنون این رقم به ۴ میلیارد دلار رسیده است. این افزایش بی نظیر در چند روز نشان از رشد سریع این صنعت دارد.

  • مبالغ سپرده شده در پروژه های DeFi خیلی سریع در حال رشد است.
  • DeFi در روز جمعه ۳.۸ میلیارد دلار درآمد داشت.
  • اگر با این سرعت به رشد خود ادامه دهد، مدت زیادی طول نخواهد کشید که به ۵ میلیارد دلار برسد.

صنعت مالی غیر متمرکز (DeFi) با سرعتی بالا رو به رشد است. ارزش کل سپرده شده در این صنعت اخیرا به ۴ میلیارد دلار رسیده است.

DeFi به محصولات مالی غیر متمرکز غیر امانی, مانند پروتکل های اعطای وام های رمزپایه و استیبل کوین های غیر متمرکز اشاره دارد. بیشتر آنها در اتریوم فعالیت می کنند. ارزش کل سپرده شده به معنای میزان پولی است که از طریق قراردادهای هوشمند آن اجرا می شود.

این صنعت بسیار سریع رشد می کند. روز سه شنبه، سایت DeFi Pulse که مرجع معتبری است نشان داد که ارزش کل سرمایه های سپرده شده در برنامه های DeFi به ۳ میلیارد دلار رسیده است. این مبلغ در روز جمعه, سه روز بعد آن, یک سوم برابر شده و به چهار میلیارد دلار افزایش یافته بود.

این در حالی است که سرعت رشد DeFi در حال افزایش است. DeFi در ۷ ژوئیه، دو هفته قبل از رسیدن به ۳ میلیارد دلار، به ۲ میلیارد دلار رسیده بود. افزایش این مقدار در DeFi در مدتی کمتر از ۴ هفته و رسیدن ان به نزدیکی ۴ میلیارد دلار نشان می دهد که این رشد سریعتر از همیشه و بی سابقه است.

سه پروتکل بزرگ DeFi عبارتند از: Compound ،Aave و Maker (موقعیت های این پروتکل ها روزانه تغییر می کنند). همه آنها پروتکل اعطای وام هستند، اگرچه Maker همچنین Dai را نیز اداره می کند.

در حال حاضر، Maker بزرگترین پروژه DeFi از نظر ارزش بازار است. طبق اعلام DeFi Pulse ،۸۳۲ میلیون دلار رمزنگاری در قراردادهای آن قفل شده است. ۶۰۱.۸ میلیون دلار در Compound و مقدار مشابه در Aav قرار دارد.

ماه گذشته, هنگامی که Compound توکن خود را منتشر کرد، محبوبیت DeFi افزایش یافت. Compound پروژه ای است که بر روی blockchain Ethereum ساخته شده است و به مردم این امکان را می دهد که رمزارز را وام بگیرند و یا حتی قرض دهند. پس از اجرای این طرح، قیمت آن به سرعت بیش از ۶۰٪ صعود کرد تا امتیاز برتر را در DeFiMarketCap کسب کند. کل ارزش بازار توکن های DeFi به سرعت بالای ۳ میلیارد دلار افزایش یافت.

بر طبق اطلاعات منتشر شده در CoinMarketCap, کامپوند امروز با ۱۵۶.۱۷ دلار کاهش یافته است که به معنی افت ۰.۷۳٪ در ۲۴ ساعت می باشد. قیمت Maker امروز با ۲.۵۹ درصد کاهش، با قیمت ۵۰۲.۱۴ دلار معامله می شود. این در حالی است که Aave با افزایش ۷.۱۵ درصدی به ۰.۳۰۶۴۸۹ دلار رسید.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا