ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

چرا معامله گران نگران نیستند که هک KuCoin قیمت Ethereum را کاهش دهد

پس از هک ۱۵۰ میلیون دلاری KuCoin، معامله گران چندان دلواپس این موضوع که فروش بازار آزاد توسط این هکر ممکن است باعث کاهش قیمت Ethereum شود، نیستند. تحلیلگران می گویند که هکر ناشناس KuCoin در حال فروش توکن های مسروقه ERC-20 در Uniswap است. اگرچه فروش توکن در صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر Ethereum به هکر اجازه می دهد تا اتر (ETH) بدست آورد، اما به این معنی نیست که پولشویی شده است.

تمام معاملات انجام شده در شبکه بلاکچین Ethereum با استفاده از کاوشگران بلاکچین قابل پیگیری هستند، به این معنی که حتی اگر رمزها به Ether تبدیل شوند، باز هم مبالغ سرقت شده ردیابی می شوند. این بدان معناست که صرافی ها می توانند هر آدرس مبادله ای را که با وجوه سرقتی مرتبط باشد، به حالت تعلیق درآورند.

نمودار ۱ روزه اتر. منبع: TradingView.com

تلاش برای فروش ده ها میلیون دلار وجوه ردیابی شده بلافاصله پس از هک، خطرناک است. همه صرافی های بزرگ در حالت آماده باش هستند و در این حالت خاص، (Tether (USDT وجوه مرتبط با هک KuCoin را مسدود کرد.

همانطور که پیش از این Cointelegraph گزارش داده بود، افسر ارشد فنی تتر و Bitfinex، پائولو آردوینو گفت که تتر ۳۳ میلیون دلار USDT را مسدود کرد اما آردوینو در بیانیه بعدی تأکید کرد که دستورالعمل های دقیقی وجود دارد که برای مسدود کردن سرمایه باید رعایت شود. او توضیح داد:

Tether می تواند در دو حالت تصمیم به مسدود کردن وجوه بگیرد: درخواست اجرای قانون یا درخواست تنظیم کننده. وجوه به آدرس های غیرقابل بازیابی ارسال می شود (کاملا با صلاحدید tether) این توانایی به کاربران حق شرکت در کلاهبرداری های احمقانه یا توجه کمتر را نمی دهد.

با توجه به اینکه Tether به طور فعال وجوه و صرافی هایی مانند Binance و Bybit که KuCoin با آنها تماس گرفته است، را ردیابی می کند. بنابراین فروش کوین در مقادیر بالا دشوار شده است. جانی لیو مدیر عامل KuCoin گفت:

ما با بسیاری از صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتال مانند Huobi ،Binance ،OKEx ،BitMax و Bybit و همچنین پروژه های بلاکچین، آژانس های امنیتی و اجرای قانون در ارتباط هستیم. برخی اقدامات موثر انجام شده است و ما به زودی با جزئیات بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

هکر توکن های ERC-20 را برای به دست آوردن ETH فروخت، اما می توان معاملات و آدرس های Ethereum را با استفاده از Etherscan ردیابی کرد.

از آنجا که صرافی های عمده غیرمتمرکز موجود راه حل های حریم خصوصی ندارند، توکن های ERC-20 امکان ردیابی را برای دنبال کردن صرافی ها به جا می گذارد. به همین دلیل، بسیاری از تحلیلگران نگران این نیستند که حرکت و فروش توکن های اتر بر قیمت اتر تاثیر بگذارد.

آیا Uniswap به مقصد مورد علاقه کوین های مسروقه تبدیل خواهد شد؟

طبق گفته آردوینو، فروش توکن های سرقت شده ERC-20 در یک صرافی غیرمتمرکز مانند Uniswap عواقب جالب توجهی دارد.

وی پیشنهاد داد که در آینده، صرافی های غیرمتمرکز راه حل های محرمانه مانند معاملات محرمانه را برای جلب نظر کاربران اجرا کنند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا