فارکساخبار اقتصاد جهان

اقتصاد آلمان ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۲ به سطح قبل از بحران بازگردد

به گزارش رویترز، Olaf Scholz، وزیر دارایی روز سه شنبه اعلام کرد بر اساس آخرین داده های اقتصادی امیدوار است که اقتصاد آلمان بتواند در اوایل سال ۲۰۲۲ به سطح قبل از بحران بازگردد.

Scholz در مصاحبه ای با تلویزیون CNBC گفت: افزایش سطح بدهی دولت آلمان مشکلی ندارد زیرا این کشور می تواند با “رشد خوب” وضعیت را حل کند.

Scholz نگرانی ها مبنی بر اینکه کمک های دولتی باعث زنده ماندن مصنوعی شرکت هایی می شود که پس از بحران ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا، درگیر مشکلات مالی بودند، رد کرد. او عنوان کرد دولت آلمان اقداماتی را انجام داده است از جمله اجازه دادن به شرکت ها برای تاخیر در پرونده ورشکستگی تا پایان سال، که از مهلت اصلی تا پایان سپتامبر تمدید شده است.

با کمک این اقدامات، تعداد شرکت هایی که در آلمان و در نیمه اول سال ۲۰۲۰ اعلام ورشکستگی کردند نسبت به دوره قبل از آن ۶٪ کاهش یافت.

منتقدان می گویند به تعویق انداختن ورشکستگی هرچند ممکن است نتیجه کوتاه مدت داشته باشد اما مانع سقوط “شرکت های زامبی” نمی شود که به طور مصنوعی روی آب مانده و فعالیت می کنند.

Scholz گفت که شرکت ها با وجود بحران در حال تصمیم گیری و تعدیل لازم هستند. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت ها به جای استفاده از کمک های دولتی که به آنها امکان می دهد ساعت کارگران را کاهش دهند، در حال حاضر در حال کاهش کارکنان هستند. او بحث در مورد شرکت های زامبی را بیهوده خواند.

منبع: reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا