ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

این پنج صرافی ۱۰٪ از کل بیت کوین را در اختیار دارند

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Chain.info، در حال حاضر تقریبا ۱۰.۶ درصد از کل دارایی های بیت کوین (BTC) فقط در این پنج صرافی متمرکز نگهداری می شود.

بیش از ۱.۹۶ میلیون BTC در حال حاضر بین صرافی های بزرگ Coinbase ،Huobi ،Binance ،OKEx و Kraken نگهداری می شود.

Coinbase به دلیل خدمات custody خود، بیشترین میزان را در اختیار دارد. این میزان حدودا ۹۴۴،۹۰۴ بیت کوین می باشد و در حال حاضر در حدود ۴/۳۹ میلیون آدرس کیف پول مختلف گسترش یافته و نگهداری می شود.

Huobi با ۳۲۳،۶۶۵ بیت کوین در حدود ۹۰۱،۶۰۰ کیف پول منحصر به فرد و پس از آن Binance با ۲۸۹،۹۶۱ BTC در حدود ۲.۷ میلیون آدرس در رتبه دوم و سوم قرار دارند. OKEx دارای ۲۷۶۱۸۴ BTC در ۳۳۹،۰۰۰ کیف پول است، در حالی که Kraken دارای ۱۲۶،۵۱۰ بیت کوین در میان ۶۷۲،۰۰۰ آدرس است.

هفت صرافی بعدی Bitflyer ،BIttrex ،Bitfinex ،Poloniex ،Coincheck ،Gate.io و Bitstamp هستند که در مجموع رقمی معادل ۲۱۰،۰۰۰ بیت کوین دیگر را به خود اختصاص داده اند.

داده ها نشان می دهد که بسیاری از کاربران هنوز هم ترجیح می دهند حتی با وجود خطرات امنیتی، باز هم بخش قابل توجهی از دارایی های خود را در صرافی های متمرکز نگه دارند و نه صرافی غیر متمرکز.

به تازگی Chainalysis تخمین زده است که درصد نگهداری بیت کوین در این پنج صرافی متمرکز ممکن است در واقع بیشتر از ۱۰٪ باشد، با توجه به اینکه حدود ۳.۷ میلیون BTC بیش از پنج سال است که جابجا نشده اند. اگر این درست باشد، در حال حاضر تقریباً ۱۵٪ از منابع Bitcoin در پنج پلتفرم متمرکز نگهداری می شود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا