فارکساخبار اقتصاد جهان

تحلیل بنیادی بازار فارکس

در اولین روز کاری هفته شاخص‌های سهام جهانی تقریباً یک درصد رشد کرده‌اند و در بازار فارکس هم پوند انگلستان به سمت ۱٫۳۰ دلار نشانه رفته است. خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به آینده تقویت شده و به همین دلیل شاهد جریانات ریسک‌پذیری در بازار هستیم. نه‌تنها احتمال معرفی بسته حمایتی و مالی جدید آمریکا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری قوت گرفته، بلکه گفته می‌شود که شاید انگلستان هم با اتحادیه اروپا به توافق برسد.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا (Nancy Pelosi) گفته که می‌خواهد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسته مالی جدید تصویب شود. اما او (با تعیین ضرب العجل) تاکید کرده که باید تکلیف بسته مالی تا قبل از روز سه‌شنبه مشخص شود. او گفته که اگر تا روز سه‌شنبه توافقی بر سر بسته مالی به دست نیاید، باید تا روشن شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صبر کرد.

در این میان ترامپ هم گفته که از بسته مالی بزرگ حمایت خواهد کرد و جمهوری خواهان را هم تحت فشار قرار خواهد تا از بسته مالی جدید در سنای آمریکا حمایت کنند. سرمایه‌گذاران بازار سهام امیدوارند که بسته مالی به زودی معرفی و نقدینگی به سمت بازار طلا و سهام سرازیر شود. اما سیاستمداران آمریکایی تنها ۴۸ ساعت فرصت دارند تا در این رابطه تصمیم بگیرند. احزاب دموکرات و جمهوری بر سر نحوه توزیع و مصرف بسته مالی اختلاف نظر دارند. همچنین جمهوری خواهان با بسته مالی بزرگ (۲ تریلیون دلاری) مخالف هستند. جمهوری خواهان درخواست تصویب این موضوع را برای بعد از انتخابات (سوم نوامبر) دارند.

ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی از رقیب خود عقب افتاده است، به همین دلیل در تلاش است تا هر چه زودتر بسته مالی جدید تصویب شود. اگر چنین بسته‌ای تصویب شود، بیشتر در ایالت‌هایی مصرف خواهد شد که متمایل به حزب دموکرات هستند. این در حالی است که ایالت‌های جمهوری خواه چنین چیزی را شاید تحمل نکنند و تمایلی به منتفع شدن حزب مخالف و هوادارانش نداشته باشند.

در این میان عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی‌ها نیز می‌تواند اهرم فشاری باشد تا جمهوری خواهان بسته مالی را در سنای آمریکا تصویب کنند.

از دید تحلیل فاندامنتال اگر بسته مالی جدید تصویب شود، جریانات ریسک‌پذیری قوی را در بازار شاهد خواهیم بود. این جریانات ریسک‌پذیری در بازارهای سهام به بازار فارکس هم سرایت خواهد کرد و موجب کاهش تقاضا برای دارایی امن مثل دلار و اوراق خزانه‌داری آمریکا خواهد شد. اما اگر تا روز سه‌شنبه تکلیف بسته مالی مشخص نشود، سرمایه‌گذاران چنین تصور خواهند کرد که تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبری از بسته مالی نخواهد بود و به احتمال زیاد جریانات ریسک گریزی را در بازار شاهد خواهیم بود که به نفع دلار تمام خواهند شد.

بازار فارکس: در اولین روز کاری هفته تمام ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا تقویت شده اند.

از اینکه فیماچارت را دنبال می کنید سپاسگزاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا