فارکساخبار اقتصاد جهان

نرخ مالیات ۶۲ درصدی با طرح مالیاتی بایدن!

در کالیفرنیا، نیوجرسی و شهر نیویورک، مودیانی که بیش از ۴۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، ممکن است با نرخ مالیات بر درآمد قانونی ایالتی و محلی بیش از ۶۰ درصد مواجه شوند. تعداد کمی از مودیان مالیات را به طور کامل پرداخت می کنند که شامل کسر، اعتبار، جبران خسارت، خلا و نرخ مالیات پایین تر در سایر منابع درآمد نیست.

اگر دموکرات ها سنا را برنده شوند و بتوانند قانونی را برای حذف سقف ۱۰،۰۰۰ دلاری کسر مالیات ایالتی و محلی تصویب کنند، مالیات ترکیبی ایالت و محلی برای افراد با درآمد بالا حتی می تواند کمتر باشد.

به گفته کارشناسان، درآمد زیاد در نیویورک و کالیفرنیا ممکن است تحت برنامه مالیاتی جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات، با نرخ مالیات فدرال و ایالت ۶۲ درصد همراه باشد.

در حالی که آمریکایی هایی که کمتر از ۴۰۰،۰۰۰ دلار درآمد دارند، طبق برنامه بایدن، به طور متوسط ​​کاهش مالیات خواهند داشت، طبق تجزیه و تحلیل های غیر حزبی، بالاترین درآمد با افزایش دو رقمی در نرخ مالیات رسمی خود روبرو می شوند. در کالیفرنیا، نیوجرسی و شهر نیویورک، مودیانی که بیش از ۴۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، ممکن است با مالیات بر درآمد قانونی ایالتی و محلی بیش از ۶۰ درصد مواجه شوند.

بر اساس محاسبات جارد والچاک از بنیاد مالیات، در کالیفرنیا، درآمدزایان برتر می توانند تحت برنامه بایدن با نرخ مالیات ایالتی و فدرال تا ۶۲.۶٪ مواجه شوند. در نیوجرسی، نرخ های ترکیبی می توانند فقط بیش از ۶۰ درصد باشد، در حالی که در ایالت نیویورک این نرخ ها به ۵۸.۲ درصد می رسد. در شهر نیویورک، محل زندگی بیشتر افراد پردرآمد این ایالت، نرخ مالیات بر درآمد شهر، ایالت و فدرال کمی بیش از ۶۲ درصد است.

البته در صورت وجود مودیان، تعداد کمی از آنها نرخ قانونی را پرداخت می کنند، که شامل کسر، اعتبار، جبران خسارت، خلا و نرخ مالیات پایین تر در سایر منابع درآمد نیست. طبق بنیاد مالیات، حتی اگر بالاترین نرخ مالیاتی قانونی ایالات متحده در حال حاضر ۳۷٪ باشد، نرخ موثر (آنچه مودیان در واقع با کمک حسابداران خود پرداخت می کنند) برای افراد با درآمد بالا ۲۶.۸٪ است. کمپین بایدن گفت آنچه برای مودیان و اقتصاد مهم است نرخ موثر است و نه نرخ قانونی.

طبق برنامه بایدن، و بر اساس مرکز سیاست های مالیاتی، نرخ موثر مالیات برای ۱٪ بالا از ۲۶.۸٪ به ۳۹.۸٪ افزایش می یابد. این بدان معناست که افراد با درآمد بالا در کالیفرنیا و شهر نیویورک نرخ مالیات ایالتی و فدرال موثر را در حدود ۵۳٪ پرداخت می کنند – در مقایسه با تقریبا ۴۰٪ که امروز با نرخ موثر پرداخت می کنند.

علاوه بر این، اگر دموکرات ها در مجلس سنا پیروز شوند و بتوانند قانونی را برای حذف سقف ۱۰،۰۰۰ دلاری کسر مالیات ایالتی و محلی تصویب کنند ، نرخ مالیات ایالتی و محلی برای افراد با درآمد بالا حتی می تواند کمتر باشد.

با این وجود نرخ های مالیاتی ترکیبی و رسمی بیش از ۶۰٪ برای افراد با درآمد بالا بالاترین نرخ در بیش از ۳۰ سال گذشته و بسیار بالاتر از نرخ های دولت اوباما است. عامل اصلی افزایش برنامه بایدن افزایش نرخ مالیات حاشیه ای برتر به ۳۹.۶٪ از ۳۷٪ و مالیات حقوق و دستمزد ۱۲.۴٪ اضافه شده برای افرادی است چه کارمند باشند و چه کارفرما که سالانه بیش از ۴۰۰،۰۰۰ دلار درآمد دارند. با توجه به سایر مقررات در برنامه او، طبق گفته والچاک، بالاترین نرخ مالیات فدرال تحت نظر بایدن ۴۹.۳۳۸٪ است.

علاوه بر بالاترین نرخ ۱۳.۳٪ در کالیفرنیا، نرخ بالای مالیات بر درآمد حاشیه ای برای کالیفرنیایی های پردرآمد ۶۲.۶۴٪ است. در نیوجرسی، که بالاترین میزان درآمد ۱۰.۷۵٪ از کسانی است که بیش از ۱ میلیون دلار درآمد دارند، بالاترین نرخ ترکیبی ۶۰.۱٪ است. در ایالت نیویورک، نرخ ترکیبی ۵۸.۲ درصد است، اما در شهر نیویورک، نرخ ترکیبی ۶۲ درصد است.

والچاک گفت اگر مشارکت در افزایش مالیات توسط کارفرمایان را که اغلب به کارمندان تعلق می گیرد در نظر بگیرید، نرخ های ترکیبی حتی بیشتر می شوند – به بیش از ۶۵ درصد در کالیفرنیا، ۶۲.۹ درصد در نیوجرسی و ۶۴.۷ درصد در شهر نیویورک. اگر کالیفرنیا و نیویورک مالیات بر درآمد بالا را افزایش دهند، برخی از قانونگذاران پیشنهاد کرده اند تا شکاف های بودجه چند میلیارد دلاری را افزایش دهند، آنها می توانند جهش بیشتری داشته باشند.

منبع: cnbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا