فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آموزش اندیکاتور RSI

اندیکاتور RSI که نام اختصاری Relative Strength Index می باشد. RSI از محبوب‌ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در میان معامله‌گران است. اندیکاتور RSI در زمره اسیلاتورها قرار دارد چرا که همواره بین دو سطح صفر و صد در حال نوسان می باشد. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این اندیکاتور، تشخیص جهت و قدرت تحرکات قیمتی به شمار می‌رود. برای آشنایی هر چه بیشتر با این اندیکاتور با فیما چارت همراه شوید.

اندیکاتور RSI توسط ولز ویلدر طراحی و توسعه پیدا کرده است. اندیکاتور RSI همانند اندیکاتور مکدی از میانگین متحرک در محاسبات آن استفاده شده است و در آن، دوره محاسبه به صورت متغیر است که در حالت پیش‌فرض و استاندارد ۱۴ روزه می‌باشد.

اندیکاتور RSI

همانطور که گفته شد اندیکاتور RSI بین دو سطح ٠ و ١٠٠ در نوسان می باشد. در این بین، دو سطح کلیدی ٣٠ و ٧٠ را به ترتیب به عنوان سطوح اشباع فروش و اشباع خرید می نامند. به این معنی که هر گاه مقدار RSI از عدد ٣٠ کمتر شود شاهد فروش های افراطی در بازار هستیم و لذا امکان کاهش فشار فروش و صعود قیمت نیز وجود دارد. بر عکس، عبور RSI از سطح ٧٠ به سمت بالا به معنی انجام خریدهای افراطی در بازار می باشد که در ممکن است هر لحظه به پایان رسیده و شاهد نزول قیمت باشیم.

اندیکاتور RSI

از دیگر کاربردهای جالب در استفاده از این اندیکاتورمی توان به کاربردن خطوط روند همراه با این اندیکاتور اشاره نمود. با توجه به تصویر می توانیم یک خط روند صعودی را برای اندیکاتور RSI رسم نماییم. مشاهده می کنیم چگونه پس از اینکه این خط روند به سمت پایین شکسته شد ، همزمان شاهد نزول قیمت بعد از خط عمودی بوده ایم.

مشاهده می کنید که چگونه بعد از شکسته شدن یک خط روند نزولی بر روی اندیکاتور RSI شاهد صعود قیمت سهم شروع شده است.

اندیکاتور RSI

نکته ای دیگری که در مورد هر اندیکاتور وجود دارد و در بالا به آن اشاره کرده ایم استفاده از ابزاری دیگر در کنار یک اندیکاتور برای کاستن از میزان خطاهاست. برای مثال می توان به جای استفاده از هر یک از اندیکاتورهای RSI یا MACD به تنهایی، همزمان از این دو اندیکاتور در کنار هم استفاده کرد تا این ابزار بتوانند خطاهای یکدیگر را پوشش دهند و میزان خطا را به حداقل برسانند.

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. خیلی ساده و روان بود. آموزشی ساده برای مبتدی ها برای درک بیشتر اندیکاتورها و استفاده از اندیکاتور ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا