ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

در هفته جاری این ۵ رمزارز را دنبال کنید: BTC ،MATIC ،EOS ،XMR ،AAVE

اگر قیمت بیت کوین (BTC) بتواند در محدوده حمایتی ۳۰ تا ۳۳ هزار دلار حفظ شود، MATIC ،EOS ،XMR و AAVE می توانند طی روزهای آینده بیشتر صعود کنند.

بیت کوین (BTC) در تلاش است تا هر سطح قیمتی را در طول پولبک فعلی حفظ کند که نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است. آیا این بدان معناست که روند صعودی به پایان رسیده و سرمایه گذاران سازمانی بازارهای رمزنگاری را رها می کنند؟

نه برعکس است. خبرنامه هفتگی Glassnode اشاره کرد که پرمیوم Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) در حال افزایش است که نشان می دهد سرمایه گذاران نهادی در سطوح پایین تر جمع می شوند.

GBTC تنها نیست، یکی دیگر از موارد محبوب سرمایه گذاران سازمانی، صندوق معاملات بورس Bitcoin Purpose Canadian نیز شاهد ورود سرمایه شدید است. به گفته تحلیل گران در Glassnode، اینها علائم علاقمندی مجدد سازمان ها است.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمای روزانه. منبع: Coin360

معیار دیگری که ممکن است نشانگر پایین آمدن احتمالی بیت کوین باشد نمودار تسلط آن است که به نظر می رسد مشابه اوایل سال ۲۰۱۷ باشد. اگر سلطه بیت کوین سیر مشابه سال ۲۰۱۷ را دنبال کند، این نشان می دهد که بیت کوین (BTC) هنوز با اوج خود فاصله دارد و فصل آلتکوین ها هنوز جای اجرا دارد.

BTC / USDT

شکست کوتاه بیت کوین نتوانست مانع را در میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴۱،۰۱۴ دلار) در ۲۶ و ۲۷ می برطرف کند و نشان می دهد که فروشنده ها با قدرت از این سطح دفاع می کنند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۱،۳۲۷ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع فروش نشان می دهد که فروشنده ها کنترل دارند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر جفت BTC / USDT حمایت ۳۳،۰۰۰ دلاری را بشکند، توقف بعدی می تواند منطقه حمایتی ۳۰،۰۰۰ تا ۲۸،۰۰۰ دلار باشد. اگر این منطقه نیز از دست برود، جفت ارز ممکن است شاهد وحشت فروش باشد و افت به ۲۰،۰۰۰ دلار امکان پذیر است.

هرچه قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، شروع گام بعدی روند صعودی برای خریداران دشوارتر خواهد بود.

با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از SMA 200 روزه بالاتر رود، این امر خرید قوی در سطوح پایین تر را نشان می دهد. این می تواند مسیر را برای رسیدن احتمالی به سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی با ۴۸،۲۳۱ دلار روشن کند.

بیت-کویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک مثلث متقارن را نشان می دهد که به طور کلی به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند. اگر فروشنده ها قیمت خود را در زیر مثلث فرو ببرند، جفت ارز می تواند تا ۳۰،۰۰۰ دلار و سپس به سطح هدف ۲۰،۳۱۶ دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط مقاومت مثلث فشار داده و حفظ کنند، ممکن است تنظیمات به عنوان الگوی معکوس عمل کند. چنین حرکتی نشان می دهد روند نزولی به پایان رسیده است و این جفت ارز می تواند به ۵۱،۹۵۱ دلار برسد.

MATIC / USDT

پلی گان (MATIC) امروز از معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۵۸ دلار) عقب نشینی کرد و این نشان می دهد که خریداران با افت به این حمایت خرید می کنند. رشد چشمگیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

متیکنمودار روزانه MATIC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، جفت MATIC / USDT یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین خریداران و فروشنده ها است. اگر خریداران قیمت را از بالای خط مقاومت مثلث بالا ببرند، جفت ارز می تواند تا ۲.۷۰ دلار افزایش یابد و سپس مسیر خود را به سمت هدف الگوی ۴.۲۰ دلار آغاز کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از خط مقاومت مثلث پایین بیاید، این جفت ارز می تواند ماندگاری خود را در داخل مثلث افزایش دهد. شکست و بسته شدن در زیر مثلث ضعف را نشان می دهد و می تواند به ۰.۸۰ دلار کاهش یابد.

متیکنمودار ۴ ساعته MATIC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که رالی در خط روند نزولی با مقاومت روبرو است. اگر فروشنده ها به زیر سطح حمایت ۱.۵۱ دلار برسند، جفت ارز یک الگوی سر و شانه نزولی را تکمیل می کند که می تواند به ۰.۶۸ دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط روند نزولی برسانند، حرکت صعودی می تواند صعود کند و جفت ارز مقاومت ۲.۴۳ دلار را به چالش بکشد. شکستن بالاتر از این سطح می تواند منجر به افزایش ۲.۷۰ دلار شود.

EOS / USDT

EOS تلاش برای بهبودی را تجربه کرد که در ۲۷ ماه می در سطح ۳۸.۲ فیبوناچی اصلاحی با ۷.۸۹ دلار کاهش یافت. با این حال، نشانه مثبت این است که خریداران اجازه نداده اند قیمت به زیر حمایت ۵.۶۰ دلار برسد. این نشان می دهد که معامله گران منتظر سقوط عمیق تری برای خرید نیستند.

ایاسنمودار روزانه EOS / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶.۹۵ دلار) ببرند، نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضا است. این می تواند درها را برای رسیدن به سطح ۵۰٪ فیبوناچی اصلاحی در ۹.۲۳ دلار و سپس به سطح ۶۱.۸٪ در ۱۰.۵۷ دلار باز کند.

اگر فروشنده ها تلاش برای پولبک بعدی را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یا با ۷.۸۹ دلار متوقف کنند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی احتمال شکست در زیر ۵.۶۰ دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز EOS / USDT می تواند به SMA 200 روزه (۴.۵۲ دلار) و سپس به ۳.۵۷ دلار سقوط کند.

ایاسنمودار ۴ ساعته EOS / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران از حمایت ۵.۶۰ دلار دفاع می کنند و این نشان می دهد فشار فروش کاهش یافته است. ۲۰-EMA صاف و RSI درست در زیر نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۶.۸۱ دلار برسانند، جفت ارز می تواند به ۲۰۰-SMA و سپس به ۸.۶۹ دلار برسد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این مقاومت نشانگر بازگشت خریداران به بازی است. اگر فروشنده ها قیمت زیر سطح حمایت ۵.۶۰ تا ۵ دلار را فرو ببرند، جفت ارز می تواند تا ۳.۵۷ دلار سقوط کند.

XMR / USDT

تلاش های مکرر فروشنده ها برای غرق شدن مونرو (XMR) در زیر SMA 200 روزه (۲۲۲ دلار) در چند روز گذشته به شکست انجامیده است. این نشان می دهد که خریداران در سطح فعلی جمع می شوند.

مونرونمودار روزانه XMR / USDT. منبع: TradingView

خریداران تلاش کردند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹۴ دلار) در ۲۹ می افزایش دهند اما سایه بلند روی کندل فروش بالایی را در سطوح بالاتر نشان می دهد. با این حال، خریداران احتمالا دوباره تلاش می کنند تا در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مانع را برطرف کنند.

در صورت موفقیت، جفت XMR / USDT می تواند یک رالی را آغاز کند که ممکن است به سطح ۶۱.۸٪ فیبروناچی اصلاحی در ۳۶۸.۴۵ دلار برسد. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند زیرا معامله گرانی که در سطوح بالاتر خرید کرده اند ممکن است موقعیت های خود را ببندند.

در صورت کاهش قیمت و پایین آمدن به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، این دیدگاه مثبت باطل می شود. در چنین شرایطی ممکن است این جفت ارز به ۱۷۵ دلار و سپس به ۱۲۴.۶۹ دلار کاهش یابد.

مونرونمودار ۴ ساعته XMR / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته یک شکل گیری مثلث متقارن را نشان می دهد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین خریداران و فروشنده ها در مورد حرکت جهت بعدی است. مدل ۲۰-EMA و RSI نزدیک نقطه میانی نیز تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر این خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از مثلث فشار دهند و حفظ کنند، این برتری به نفع خریداران متمایل خواهد شد. سپس قیمت می تواند به ۲۰۰-SMA نزدیک شود که ممکن است به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و از زیر مثلث شکسته شود، جفت ارز می تواند تا ۱۷۵ دلار و سپس به ۱۲۴.۶۹ دلار سقوط کند.

AAVE / USDT

AAVE در تلاش است تا حمایت قوی ۲۸۰ دلاری را از دست بدهد. این سطح از ۲۶ ژانویه شکسته نشده است، از این رو خریداران احتمالا از آن دفاع می کنند.

آوینمودار روزانه AAVE / USDT. منبع: TradingView

با این حال، کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹۸ دلار) و RSI زیر ۴۳ نشان می دهد که روند کوتاه مدت به نفع فروشنده ها است. فروشندگان سعی می کنند هرگونه رالی را در EMA 20 روزه متوقف کنند. در صورت موفقیت، جفت ارز AAVE / USDT ممکن است دوباره به ۲۸۰ دلار برسد.

شکست و نزدیک شدن به زیر این حمایت می تواند روند نزولی را شروع کند و روند کاهشی تا ۱۶۰ دلار ادامه یابد. برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این جفت ارز می تواند تا ۴۸۹ دلار افزایش یابد که احتمالا به عنوان یک مقاومت سخت عمل می کند.

آوینمودار ۴ ساعته AAVE / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران این افت را به ۲۸۰ دلار خریداری کرده اند. ۲۰-EMA در حال صاف شدن است، این نشان می دهد که فشار فروش در حال کاهش است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط روند نزولی فشار داده و حفظ کنند، این جفت ارز می تواند تا ۴۱۸ دلار افزایش یابد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این مقاومت می تواند منجر به افزایش ۴۸۰ دلار شود.

اگر قیمت از ۲۰-EMA یا خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر ۲۸۰ دلار برسد، این نمای مثبت بی اعتبار خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به پایین ترین سطح ۲۳ می با ۲۰۸.۰۹ دلار برسانند و روند نزولی را شروع کنند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا