ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

اجرای ارز دیجیتال بانک مرکزی چین بر روی شبکه اتریوم

در تازه ترین جلسه IFF، مجمع بین المللی مالی، در بهار سال ۲۰۲۱، یائو کیان (Yao Qian)، رئیس دفتر نظارت بر علوم و فناوری در کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC)، اعلام کرد که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) این کشور می تواند به طور مستقیم بر روی شبکه اتریوم اجرا شود.

ما می توانیم تصور کنیم که اگر ارز دیجیتال بانک مرکزی به طور مستقیم بر روی شبکه های بلاکچین اتریوم و یا شبکه بلاکچین سیستم پرداخت فیس بوک (Diem) اجرا شود. در آن صورت بانک مرکزی می تواند با استفاده از خدمات BaaS خود، ارز دیجیتال بانک مرکزی را مستقیما و بدون استفاده از واسطه ها در اختیار کاربران قرار دهد.

به طور کلی، Yao هفت مورد را متذکر شد که می بایست هنگام تحقیق و توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی مورد توجه قرار گیرند. این موارد عبارتند از: مسیر فنی، ویژگی های ارزش، معماری عملیاتی، تعهد بهره، توزیع، اجرای قراردادهای هوشمند و موارد نظارتی.

این مقام مسئول خاطرنشان می کند که ارز دیجیتال نمی تواند “یک شبیه سازی ساده” از پول فیزیکی باشد و این امر ایجاد یک پول هوشمند است. او توجه به آسیب پذیری های قرارداد هوشمند را خواستار شد و ادعا کرد که این فناوری باید به بلوغ برسد.

Yao همچنین خواستار ایجاد تعادل کامل بین محافظت از حریم خصوصی کاربران شد و عنوان کرد که باید از انطباق با دستورالعمل های اساسی ضد پولشویی و احراز هویت مشتری (KYC) اطمینان حاصل کرد.

منبع: u.today

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا