ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

آشنایی با میم کوین‌ (Meme coin) + بررسی آینده این کوین ها

معنی واژه MEME چیست؟

تعریف استانداردی از واژه MEME در ویکی پدیا ارائه شده که به شرح زیر است:

میم‌ها ایده‌ها و مفاهیمی هستند که با اشتراک‌گذاری آنلاین از فردی به فرد دیگر گسترش می‌یابند. میم‌ها می‌توانند تصاویر ، فیلم‌ها و حتی کلمات و عبارات باشند.

مهم‌ترین ویژگی MEME چیست؟

میم‌ها بسیار سریع و ویروسی پخش می‌شوند و در تغییر فرهنگ یا جو غالب جامعه بسیار مؤثر هستند! بنابراین، مفاهیمی که از طریق میم‌ها پخش می‌شوند بسیار مورد توجه عموم قرار دارند.

مروری بر میم کوین‌ ها در ارز‌های دیجیتال

احتمالا تاکنون کاملا با مفهوم MEME COIN آشنا شده‌اید. بیشتر اوقات، میم کوین‌ها هدفی را دنبال نمی‌کنند یا راه‌حلی برای حل یک مشکل یا چالش نیستند و حضور آنها بیشتر یک شوخی و سرگرمی است. همه ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) را می‌شناسیم و می‌دانیم که تفاوت بسیاری با اتریوم یا بیت کوین دارد. اتریوم و بیت کوین هر دو برای حل یک چالش در دنیای واقعی ارائه شده‌اند و هدف خاصی را دنبال می‌کنند اما میم کوین‌ها دقیقاً همانند ارز دیجیتال دوج کوین هستند و ماهیت یکسانی دارند!

بزرگ‌ترین نکته‌ای که باید در مورد میم کوین‌ها به خاطر بسپارید، این است که این رمزارز‌ها از نظر تکنولوژی ارزشی ندارند و می‌توان گفت که دارایی‌هایی هستند که ارزش ذاتی ندارند و فقط با ایجاد جو‌های اجتماعی، ارزش پیدا کرده‌اند.

علت افزایش قیمت میم کوین‌ ها چیست؟

  • این رمزارز‌ها معمولاً قیمت پایینی دارند و حجم بازار آنها نیز کم است. ریسک سرمایه‌گذاری در این ارزها بسیار بیشتر از ارزهای قوی و با پایه‌های تکنولوژی قدرتمند است. اما گاهی برای این ارزها با تحلیل غلط، اهداف قیمتی بسیار بالا پیش‌بینی می‌شود.
  • گاهی برخی از این میم کوین‌ها مانند دوج کوین به دست افراد مشهور برای شوخی‌های اینترنتی استفاده می‌شود که این امر نیز منجر به رشد غیرمنطقی قیمت این ارزهای دیجیتال می‌شود. در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت دوج کوین در پی توئیت‌های ایلان ماسک بودیم.
  • دلیل دیگر رشد این ارزها، روند صعودی بازار است و نوسانات بازار به سمت بالا بر اکثر دارایی‌ها تأثیر مثبت دارد.
  • یکی دیگر از دلایل رشد قیمت میم کوین‌ ها، ذات ویروسی و انتشاری این نوع ارزها است. این ارزها به صورت یک ترند تبلیغاتی در فضای مجازی منتشر می‌شوند و همین امر باعث رشد بیشتر این رمزارزها می‌شود.

میم کوین‌ های معروف

میم کوین‌ها معمولاً در فضای مجازی معرفی می‌شوند و وایت پیپر ندارند. به عنوان مثال رمزارزهایی مثل دوج کوین یا شیبا از طریق پیام‌های ایلان ماسک، محبوب و مشهور شدند.

از میم کوین‌های معروف می‌توان دوج کوین، شیبا، مونا کوین (MonaCoin)، سیف مون (SafeMoon) و هوج فایننس (Hoge Finnance) را نام برد.

برای دیدن لیست میم کوین‌ها و مشاهده قیمت و حجم بازار آنها می‌توانید به صفحه میم کوین‌ها در کوین مارکت کپ مراجعه کنید.

رتبه کوین مارکت کپ نام  و نماد نام فارسی
۶ Dogecoin دوج کوین
DOGE
۴۱ SHIBA INU شیبا
SHIB
۲۶۳ MonaCoin مونا کوین
MONA
۲۰۵ SafeMoon سیف مون
SAFEMOON
۲۰۵ Hoge Finance هوج فایننس
HOGE
۴۹۱ Dogelon Mars دوج الون مارس
ELON
۵۴۳ ERC20 ای آر سی
ERC20

کدام صرافی‌ها برای خرید Meme Coin مناسب هستند؟

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که مردم هنگام خرید Meme Coin با آن روبه‌رو هستند، پیدا نکردن صرافی برای خرید آنها است. راه‌حل این مشکل استفاده از سایت Coin Market Cap است. برای یافتن صرافی، ابتدا پروفایل ارز دیجیتال مورد نظر را در سایت Coin Market Cap وارد کنید؛ سپس به قسمت Market بروید! در این بخش، اسامی صرافی‌های ارائه‌دهنده رمزارز مورد نظر شما نمایش داده می‌شود!

میم کوین ها در ابتدای مسیر به طور کلی در صرافی‌های معروف مانند بایننس یافت نمی‌شوند و باید در صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) جست‌وجو شوند! البته خرید از صرافی‌های غیرمعتبر متمرکز به همان اندازه خطرناک است که یک توکن اشتباه را در صرافی غیر متمرکز خریداری کنید. همیشه در خرید میم کوین‌ها دقت کنید و فقط مقداری از دارایی خود را تبدیل به میم کوین کنید که اگر از بین رفت، ناراحت نشوید.

بهترین صرافی‌ها، معمولاً صرافی‌های شناخته‌شده‌ای هستند که شما تجربه کار با آنها را داشته‌اید و مشکلی برایتان پیش نیامده است. اما به طور کلی، اگر در لیست صرافی‌های ارائه‌دهنده میم کوین‌ها با نام‌های نامتعارف و به ویژه با پلتفرم‌های جدید و مشکلات زیاد روبه‌رو شدید، بهتر است پول خود را به خطر نیندازید و خرید نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا