ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال وان کت (VanCat)، روشی جالب برای ایجاد توکن‌های NFT‌

در این نوشته قصد داریم تا شما را با ارز دیجیتال وان کت (VanCat)، یکی از رمزارزهایی که روی شبکه بایننس تعریف شده است، آشنا کنیم. این ارز دیجیتال از زندگی گربه‌های وان الهام گرفته است و روش جالبی برای ایجاد توکن‌های NFT در شبکه خود ارائه داده است. توکن VANCAT توکن خاص این شبکه است.

ارز دیجیتال وان کت به کاربرانش این امکان را می‌دهد که به راحتی توکن‌های BEP-20 یا هر توکن دیگری را در یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) واریز کنند. اکنون با استفاده از ارز دیجیتال وان کت یک NFT (به عنوان مثال نقاشی، مجموعه‌های هنری، املاک و مستغلات مجازی، بازی‌ها و غیره) می‌تواند به سبدی تبدیل شود که دارای توکن است. پلتفرم ارز دیجیتال VanCat یک لایه پروتکلی جدید است که دنیای جدیدی برای توکن‌های NFT‌ می‌سازد. تیم این ارز دیجیتال گفته است که هنگام راه‌اندازی عمومی، ما یک برنامه غیرمتمرکز نیز همراه با پروتکل VanCatToken منتشر می‌کنیم که روی NFT مجموعه‌های هنری و کلکسیونی تمرکز دارد.

گربه‌های Van یک نژاد خاص از گربه‌های خانگی هستند که در منطقه دریاچه وان در شرق ترکیه یافت می‌شوند. این گربه‌ها نسبتاً بزرگ و سفید رنگ هستند و چشم‌های آبی یا کهربایی دارند و گاهی اوقات هر چشم آنها یک رنگ دارد ( یکی آبی و یکی کهربایی).

گفته می‌شود فقط حدود ۲۵۰ هزار گربه با این نژاد وجود دارد.

توکن‌های NFT یا Non Fungible Tokens نوع خاصی از ارزهای دیجیتال است که نشان‌دهنده موجودیت‌های منحصربه‌فرد است. بنابراین توکن‌های NFT قابل تعویض نیستند. تیم ارز دیجیتال ون کت به خاطر همین وجه تشابه خود با گربه‌های وان، یعنی منحصربه‌فرد بودن، اسم پلتفرم خود را VanCat گذاشته است.

روش تکثیر توکن VANCAT

این توکن NFT از روش جدید و جالبی برای تکثیر استفاده می‌کند. این تئوری بر اساس تئوری تولید مثل در زیست‌شناسی تعریف شده است.

برای تکثیر توکن، کاربر باید دو توکن VANCAT Sperm (VCSPERM) و توکن VANCAT Egg (VCEGG) را در اختیار داشته باشد. اگر کاربر بخواهد یک توکن NFT خاص ایجاد کند، باید حداقل ۱۰ میلیون توکن VANCAT Sperm (VCSPERM) و یک توکن VANCAT Egg (VCEGG) داشته باشد. این ایده از زندگی بیولوژی واقعی گربه‌ها گرفته شده است.

همانند زندگی واقعی، ۱۰ میلیون توکن VCSPERM و یک توکن VCEGG باید برای ایجاد یک توکن جدید با هم ترکیب شوند.

نرم‌افزار غیرمتمرکز (DApp) برای تولید NFT از هوش مصنوعی برای تولید هش‌های تراکنش استفاده می‌کند. هش‌ها را می‌توانید به صورت ژن‌ها در نظر بگیرید که وقتی با هم ترکیب می‌شوند کد‌های DNA را برای ایجاد NFT خاص ایجاد می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت رسمی ارز دیجیتال وان کت مراجعه کنید.

قیمت ارز دیجیتال VanCat

ارز دیجیتال VanCat در ماه مارس سال ۲۰۲۱ وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد. در ابتدا قیمت هر یک از توکن‌های آن بسیار ناچیز بود و قیمت توکن VANCAT در ابتدای عرضه آن ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲۷۳ دلار بود. در عرض دو هفته قیمت ارز دیجیتال وان کت خود را به بالای ۰.۰۰۰۰۰۰۱ دلار رساند؛ یعنی تقریباً قیمت توکن VANCAT بیش از ۳۵۰ برابر شد. حتماً ناراحت هستید که چرا روی این ارز سرمایه‌گذاری نکردید، اما ناراحت نباشید چون با همان سرعتی که رشد کرده بود دوباره ریزش کرد و قیمت آن در عرض یک هفته به عدد ۰.۰۰۰۰۰۰۰۲ رسید؛ یعنی قیمت آن یک پنجم شد. نوسانات شدید قیمت این ارز دیجیتال همچنان ادامه داشت و در ماه می ‌به حداکثر قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۱۷۲ رسید و پس از دیدن این قله قیمت، ارز دیجیتال ون کت در یک روند نزولی طولانی قیمت قرار گرفت و در جولای سال ۲۰۲۱ این ارز دیجیتال با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۵ معامله می‌شد. در تصویر زیر می‌توانید نمودار قیمت ارز دیجیتال وان کت را مشاهده کنید.

وان کت

از کجا ارز دیجیتال وان کت را خریداری کنیم؟

توکن VANCAT در حال حاضر روی شبکه بایننس تعریف شده است. آدرس توکن این ارز دیجیتال روی شبکه بایننس به شکل زیر است:
0x8597ba143ac509189e89aab3ba28d661a5dd9830

مراقب باشید که توکن اشتباهی را خریداری نکنید؛ چون آدرس‌های مشابه زیادی وجود دارد و برخی از این توکن‌ها نیز توکن‌های تقلبی هستند.

برای خرید این توکن باید در کیف پول خود BNB داشته باشید تا بتوانید کارمزد تراکنش را بدهید.

برای خرید این توکن ابتدا باید ارز‌های دیجیتال مهم مثل بیت کوین (BTC)، اتریوم، تتر(USDT) یا بایننس (BNB) را خریداری کنید.

برای خرید توکن VANCAT می‌توانید از صرافی‌های غیر متمرکز مثل صرافی پنکیک سواپ استفاده کنید.

  • ابتدا باید از طریق صرافی‌های ایرانی ریال خود را به تتر تبدیل کنید.
  • برای اتصال به صرافی پنکیک سواپ حتماً نیاز به آدرس یک کیف پول دارید. می‌توانید از کیف پول متامسک استفاده کنید.
  • کیف پول متامسک را به صرافی پنکیک سواپ متصل کنید و توکن VANCAT را بخرید.

آدرس قرارداد هوشمند ارز دیجیتال وان کت بدین شکل است:

0x8597ba143ac509189e89aab3ba28d661a5dd9830

کیف پول ارز دیجیتال VanCat

از آنجا که توکن VANCAT یک توکن روی شبکه بایننس است، کیف پول بایننس چین (Binance Chain) از این توکن پشتیبانی می‌کند. همچنین همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم، از کیف پول متامسک نیز می‌توانید برای نگهداری این ارز دیجیتال استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا