ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

آشنایی با ارز دیجیتال چیلیز (Chiliz) + معرفی بهترین کیف پول‌ ها

ارز دیجیتال Chiliz در پلتفرم سوشیوس دات کام (socios.com) به عنوان توکن اختصاصی شناخته شده است. این پلتفرم جایی است که هواداران تیم‌های بزرگ، فن توکن (Fan Token) تیم‌های مورد علاقه خود را با استفاده از ارز دیجیتال چیلیز خریداری می‌کنند.

توکن چیلیز (CHZ) ارز دیجیتال اختصاصی پلتفرم Chiliz است؛ یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 که روی بلاکچین اتریوم کار می‌کند.

ارز دیجیتال چیلیز را می‌توان از صرافی‌های بزرگی مانند بایننس (Binance)، بیت مکس (Bitmax) و کوین بیس (Coinbase) خریداری کرد. علاوه بر این، کیف پول‌های مختلفی (سخت افزاری و نرم افزاری) از ذخیره توکن CHZ پشتیبانی می‌کنند.

در ادامه لیست بهترین کیف پول های چیلیز (Chiliz) را به شما همراهان رمزارز نیوز معرفی می‌کنیم.

۱. کیف پول های سخت افزاری؛ لجر (Ledger) یا ترزور (Trezor)

لجر

یکی از بهترین مکان‌ها برای نگهداری چیلیز (CHZ)، کیف پول‌های سخت افزاری مانند لجر یا ترزور است. کیف پول‌های سخت افزاری از تکنیک‌های رمزنگاری بسیار پیشرفته استفاده می‌کنند. بنابراین، وجوه شما در برابر حملات شبکه‌ای پیچیده یا حتی کلاهبرداری‌های ساده فیشینگ که کاربران در کیف پول‌های نرم افزاری یا تحت وب با آنها مواجه هستند، ایمن خواهند ماند.

کیف پول‌های سخت افزاری حتی در صورت دزدیده شدن یا خراب شدن، امکان بازیابی وجوه از طریق عبارت بازیابی را برای کاربران فراهم می‌کنند.

قیمت نسخه اولیه کیف پول‌های لجر و ترزور، یعنی لجر نانو اس (Ledger Nano S) و ترزور وان (Trezor One) حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار آمریکا است و در این محدوده قیمتی، عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارند. هر دوی این کیف پول‌ها قادر به ذخیره‌سازی آفلاین و ایمن توکن چیلیز (CHZ) هستند. از این رو به درستی در صدر لیست بهترین کیف پول های چیلیز قرار گرفته‌اند.

۲. کیف پول موبایلی؛ تراست (Trust)

Trust Wallet

یکی دیگر از بهترین کیف پول های چیلیز (Chiliz)، کیف پول تراست (Trust Wallet) است. تراست والت، کیف پول مورد حمایت رسمی صرافی بایننس، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است و مکانی عالی برای نگهداری توکن CHZ به شمار می‌رود. اگر در دنیای ارزهای دیجیتال تازه‌وارد هستید یا به دنبال مکانی برای ذخیره توکن‌های CHZ خود در یک دستگاه ایمن می‌گردید، کیف پول موبایلی تراست والت به دلیل راحتی، امنیت و گزینه‌های پشتیبان‌گیری، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

کیف پول تراست برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS در دسترس است. این کیف پول از توکن چیلیز و هر توکن ERC20 دیگری پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان تراست همواره در حال اضافه کردن کوین‌های جدید به کیف پول خود هستند.

۳. کیف پول چند پلتفرمی؛ اتمیک (Atomic)

یکی دیگر از بهترین کیف پول های شناخته‌شده‌ که از توکن چیلیز (CHZ) پشتیبانی می‌کند، کیف پول اتمیک است. این کیف پول هم برای موبایل (اندروید و iOS) و هم برای دسکتاپ (مک، ویندوز و لینوکس) در دسترس است.

کیف پول اتمیک از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال، از جمله CHZ و سایر توکن‌های ERC20 و BEP2 پشتیبانی می‌کند. این کیف پول همچنین با ارائه مبادلات اتمی (Atomic Swaps) و یک صرافی داخلی، امکان مبادله تمام دارایی‌های پشتیبانی‌شده، از جمله CHZ را برای کاربران فراهم می‌کند.

استفاده از کیف پول‌های چند پلتفرمی بسیار آسان است، اما به دلیل مشکل بودن شناسایی آسیب‌پذیری‌های موجود در تمامی نسخه‌ها، این نوع کیف پول‌ها ممکن است امنیت کمتری داشته باشند.

برخی توصیه می‌کنند که تنها نسخه دسکتاپ این نوع کیف پول‌ها روی یک دستگاه ایمن که دسترسی کمی به اینترنت دارد، نصب شود. از سوی دیگر، از آنجایی که شیوع و گسترش بدافزارها در سیستم‌های عامل موبایل کمتر است، عده‌ای کیف پول‌های مبتنی بر موبایل را ایمن‌تر می‌دانند.

توسعه‌دهندگان اتمیک نیز همواره در حال اضافه کردن کوین‌های جدید به کیف پول خود هستند.

۴. کیف پول تحت وب؛ مای اتر والت (MyEtherWallet)

ات

کیف پول معتبر، قابل اعتماد و شناخته‌شده مای اتر والت، یکی دیگر از بهترین کیف پول های چیلیز (CHZ) است. با استفاده از کیف پول مای اتر والت، شما می‌توانید تمام توکن‌های ERC20، از جمله چیلیز را بدون نیاز به دانلود هر گونه کلاینت یا نرم افزار دیگری، در شبکه بلاکچین اتریوم ذخیره کنید. کیف پول مای اتر والت با ارائه یک راه‌حل مبتنی بر وب، به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد که از هر جایی وارد سیستم شوند.

با افزایش حملات فیشینگ از طریق وب‌سایت‌های جعلی در سال‌های اخیر، نگرانی کاربران در مورد امنیت دارایی‌های دیجیتال نیز بیشتر شده است. برای حل این مشکل، شما می‌توانید کیف پول مای اتر والت خود را با کیف پول‌های سخت ‌افزاری، مانند لجر و ترزور ادغام کنید و به این ترتیب، ارزهای دیجیتال خود را به صورت ایمن مدیریت نمایید. کیف پول مای اتر والت، همچنین از عبارات بازیابی و یادآور برای محافظت از دارایی کاربران استفاده می‌کند.

توسعه‌دهندگان مای اتر والت نیز همواره در حال اضافه کردن و پشتیبانی از توکن‌های ERC20 جدید و به‌روزرسانی کیف پول خود هستند.

۵. کیف پول‌ آنلاین صرافی‌ها (توصیه نمی‌شود)

اگر یک تریدر فعال هستید و به دسترسی سریع به وجوه نیاز دارید، می‌توانید توکن‌‌های چیلیز (CHZ) خود را در کیف پول صرافی‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، نگهداری کنید.

از آنجایی که کیف پول‌ صرافی‌ها یک ساختار متمرکز دارد و به این ترتیب، دسترسی هکرها‌ به وجوه امکان‌پذیر است، نمی‌توان به هر صرافی برای ذخیره دارایی‌ها اعتماد کرد. در این میان، صرافی‌هایی مانند بایننس، کوکوین (Kucoin) و هوبی (Huobi)، از سابقه امنیتی خوبی برخوردار هستند و حتی در صورت هک شدن، پشتیبانی مناسبی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. علاوه بر این، امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال نیز برای مشتریان صرافی‌های بایننس و کوکوین وجود دارد.

با اینکه در گذشته برخی از صرافی‌ها پس از هک شدن، دارایی مشتریان را بازیابی کرده‌اند، اما ذخیره توکن چیلیز (CHZ) و نیز سایر ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های شخص ثالث، خطرات مربوط به خود را دارد.

بزرگ‌ترین مشکل کیف پول صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی این است که به پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اکثر این صرافی‌ها ایران را تحریم کرده‌اند و حساب کاربران ایرانی را می‌بندند. بنابراین، استفاده از کیف پول داخلی صرافی‌ها برای نگهداری بلندمدت رمزارزها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا