فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰

از دیدگاه تکنیکال، تثبیت قیمت بالاتر از نقطه تلاقی میانگین های متحرک ساده ۱۰۰ و ۲۰۰ به نفع معامله گران صعودی است.

همانطور که در نمودار روزانه می بینیم،  جفت XAU/USD، پس از تشکیل یک کندل دوجی در روز ۱۸ اکتبر، برای پنجمین روز متوالی افزایش یافته است. قیمت ها برای اولین بار از اوایل سپتامبر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در تراز ۱۷۹۳.۴۳ دلار عبور کرده است. قیمت از پایین ترین سطح ۱۷۲۲.۳۱ دلار روز ۳۰ سپتامبر در یک کانال صعودی حرکت کرده که نشان می دهد جریان اصلی فعلی صعودی است.

اندیکاتور واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) بالاتر از یک خط میانی با یک صلیب صعودی قرار دارد. هرگونه افزایش در شاخص MACD، نشان دهنده افزایش فشار خرید بوده و قیمت اینگونه می تواند به سطح مقاومت افقی ۱۸۱۰ دلار نزدیک شود.

بسته شدن قیمت روزانه بالاتر از این سطح خریداران طلا را تشویق می کند تا مجدداً بالاترین سطح قیمت ثبت شده روز ۷ سپتامبر در تراز قیمت ۱۸۲۷.۳۲ دلار را آزمایش کنند. خریداران می توانند خط روند بالای کانال صعودی در حدود ۱۸۴۰ دلار را به عنوان هدف صعودی بعدی انتخاب کنند.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر SMA-200 روزه برسد، می تواند به سطح حمایت افقی ۱۷۸۰ دلار بازگردد. علاوه بر این، شکست موفقیت آمیز این خط روند صعودی می تواند به معنای ریزش بیشتر طلا تا سطح حمایت افقی ۱۷۶۵ دلار باشد. پس از آن می توانیم شاهد افت قیمت تا پایین ترین سطح ثبت شده روز ۱۲ اکتبر یعنی ۱۷۵۰ دلار باشیم.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا